دانلود شبیه سازی کاربرد تکنیک رونگه – کوتا در حل معادلات حرکتی

خلاصه:

در تحلیل عددی، روش های رونگه کوتا، دسته ای از روش های صریح و ضمنی تکرار شونده هستند که شامل روال مشهوری به نام روش اویلر است که در گسسته سازی زمانی برای جواب های تقریبی معادلات دیفرانسیل عادی استفاده می شوند. این روش ها در حدود سال های 1900 بوسیله ریاضی دانان آلمانی، کارل رونگه و ویلهلم کوتا، ابداع شدند. در این پروژه سعی شده تا ام فایل های مرتبط با مسائل معادلات حرکتی از طریق روش های رونگه کوتا مورد بررسی قرار گیرد. مثال هایی در این زمینه بررسی شده که شامل نوسان گرها، پاندول ها و غیره می باشند. جزئیات مربوط به هر کدام از کدها داخل برنامه گنجانده شده است.

متلب
قیمت دانلود مقاله
12,000تومان
گزارشکار: ندارد شبیه سازی : دارد (7 ام فایل متلب)
شرح موضوع

روش رونگه – کوتا در معادله حرکت

روش های رونگه کوتا (Runge–Kutta methods)، دسته بزرگی از روش ها می باشند که ساختار مشترک دارند. روش رونگه-کوتا، یک روش انتگرال گیری عددی است که تقریب بهتری برای معادله حرکت حاصل می کند. برخلاف روش اویلر، که یک شیب در یک بازه را محاسبه می کند، روش رونگه-کوتا، چهار شیب مختلف را محاسبه می کند و آنها را به صورت میانگین وزنی استفاده می کند.

روش رونگه-کوتا بخاطر سادگی و بازده اش، مشهور است. یکی از قوی ترین روش های پیش بینی کننده-تصحیح کننده، طبق شکل یک گام پیش بینی کننده منفرد و یک یا چند گام تصحیح کننده است. این روش، براساس تشکیل یک تقریب غیرخطی تک گام یا تک مرحله ای برای معادله دیفرانسیل می باشد، بجای اینکه یک روش خطی برای چند گام استفاده شود.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

روش رونگه کوتا

حل معادلات حرکتی

روش رانگ کوتا برای حل نوسان گرها

روش رانگ کوتا برای تخمین حرکت

مساله رونگه کوتا

پروژه روش رونگه کوتا

 روش رانگ کوتا برای حل معادلات حرکتی


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی کاربرد تکنیک رونگه – کوتا در حل معادلات حرکتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.