دانلود شبیه سازی مقاله استراتژی کنترلی با پاسخ سریع در موتور القایی

عنوان فارسی

استراتژی کنترلی جدید کارآمد و با پاسخ سریع در موتور القایی

عنوان انگلیسی

A New Quick-Response and High-Efficiency Control Strategy of an Induction Motor

کلمات کلیدی

موتورهای القایی؛ اینورترهای مدولاسیون عرض پالس؛ کنترل گشتاور؛ حالت پایدار؛ موتورهای DC؛ کنترل خودکار؛ موتورهای هیسترزیسی؛ کنترل ولتاژ؛ فرکانس سوئیچینگ

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 1986 تعداد رفرنس مقاله : 9
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
84,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industry Applications (مجله کاربردهای صنعتی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (گزارشکار شبیه سازی در 22 صفحه به صورت فایل WORD و PDF + فیلم آموزشی 4 دقیقه ای از نحوه ران کردن شبیه سازی) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m و یک فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل موتور القایی

بخاطر پیشرفت ها در اتوماسیون کارخانجات، سیستم های سروو، به بخش های جدایی ناپذیر کاربردهایی مانند روبوت های صنعتی و ماشین آلات کنترل عددی شده، تبدیل شده اند. بخصوص، پیشرفت یک سیستم ac-سروو، قابل توجه است که این بخاطر آن است که نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. در سالهای اخیر، کنترل میدانی بکار گرفته شده است و به این وسیله یک موتور القایی قادر به رسیدن به پاسخ گشتاور به سرعت یک موتور dc شود. اصول کار تولید گشتاور آن براساس اثر متقابل بین شار و جریان، مانند یک موتور dc است.

کنترل موتور القایی نوین که پاسخ گشتاور و همچنین بازده را بهینه سازی می کند، در این پروژه پیشنهاد می شود. این نوع کنترل با کنترل میدانی معمول بسیار متفاوت است، زیرا به مفهوم کنترل فرکانس لغزشی آنی، در نبود نیروی الکترومغناطیسی وابسته است. به بیان دیگر، اولی طبق قانون آرگو است و دومی طبق قانون فلمینگ است. از طریق بررسی های تجربی و شبیه سازی، اعتبار نظریه پیشنهادی را می توان اثبات کرد. نتایج اصلی بدست آمده در این پروژه از قرار زیر می باشند.

  • در حالت گذرا، بالاترین پاسخ گشتاور بوسیله انتخاب سریعترین بردار ولتاژ رو به شتاب برای تولید حداکثر فرکانس لغزش، قابل حصول است.
  • در حالت پایدار، با انتخاب بردار در حال شتاب و بردار ولتاژ صفر به صورت متناوب، گشتاور را می توان با فرکانس کلیدزنی کم به وسیله مقایسه گر هیسترزیس گشتاور، حاصل نمود. به این ترتیب، تلفات هارمونیک و سطح سر و صدای موتور را می توان کاهش داد.
  • دامنه شار اصلی نیز کنترل می شود تا به حداکثر بازده در حالت پایدار دست یافته شود. سطح شار را می توان به نحو خودکار تنظیم نمود تا بازده بهینه در حالت پایدار و بالاترین پاسخ گشتاور در حالت گذرا همزمان با استفاده از یک فیلتر اکتیو غیرخطی، حاصل شود.
  • در حالت فرکانس بسیار پایین، مدار کنترل پیشنهادی مقداری دریفت انجام می دهد، اما به آسانی و به نحو خودکار قابل جبرانسازی است تا اثر تغییرات ثوابت ماشین، به حداقل برسند.

مشاهده شده که طرح پیشنهادی در مقایسه با کنترل میدانی، بسیار امیدوار کننده و ارزشمند است. همه نتایج نشان می دهند که این طرح از هر نظر نسبت به کنترل میدانی، برتر است.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

کنترل موتور القایی

شبیه سازی کنترل گشتاور موتور القایی

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله استراتژی کنترلی با پاسخ سریع در موتور القایی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.