دانلود شبیه سازی مقاله اینورتر باک بوست DC-AC با بهره بالا و تک مرحله ای

عنوان فارسی

اینورتر باک بوست DC-AC با بهره بالا و تک مرحله ای مبتنی بر سلف کوپل شده

عنوان انگلیسی

A Coupled Inductor Based Single Stage High Gain DC-AC Buck-Boost Inverter

کلمات کلیدی

تک مرحله ای؛ بهره بالا؛ مبدل dc-ac؛ سلف کوپل شده؛ اینورتر باک بوست

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 25 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 26
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
298,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Power Electronics (مجله الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : ندارد

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

اینورتر باک بوست DC-AC

ولتاژ خروجی بدست آمده از فتوولتائیک (PV) به صورت dc است، و به چندین عامل مانند نورتابی خورشیدی، دما و غیره بستگی دارد. این ولتاژ همیشه براساس عوامل ذکر شده، متغیر است. برای تحویل توان به بارها یا شبکه از جانب PV، یک سیستم تبدیل توان (PCS) مناسب لازم است. PCS باید ولتاژ ورودی را بوسیله تبدیل توان dc به ac، تضعیف/تقویت (باک/بوست) کند. این یک سیستم تبدیل توان دو مرحله ای معمول است. چندین PCS دو مرحله ای در بازبینی شده اند. PCS دو مرحله ای، یک اتصال آبشاری مبدل باک/بوست dc-dc بهره بالا و اینورتر dc-ac می باشد. این نوع PCS از چندین عیب مانند بازده کمتر، قابلیت اطمینان کمتر، اندازه زیاد و هزینه بیشتر رنج می برد، بخصوص هنگامی که در ولتاژ ورودی کم کار می کند. توپولوژی های تک مرحله ای، عملکرد هر مرحله در مبدل های توان چندمرحله ای را با هم ترکیب می کند که این به نوبه خود باعث بازده زیاد، قابلیت اطمینان بیشتر و هزینه کم می گردد.

در این پروژه، یک توپولوژی اینورتر dc-ac باک-بوست تک مرحله ای بهره بالا، پیشنهاد می شود. این توپولوژی، مزیت هایی مانند بهره زیاد، تلفات کلیدزنی کم و اندازه فشرده دارد. اصول کار توپولوژی پیشنهادی با جزئیات تحلیلی توضیح داده می شود و طرح کامل اجزاء و توپولوژی ارائه می شود. از تحلیل ریاضیاتی، فهمیده می شود که این توپولوژی، بهره بالا حاصل می کند و تبدیل توان dc-ac را در یک مرحله انجام می دهد. این مشاهده بوسیله مطالعات شبیه سازی و تجربی تفصیلی تایید شده است. شبیه سازی تفصیلی و نتایج تجربی اثربخش بودن این توپولوژی از نظر بهره زیاد و عدم داشتن اثرات مضر اندوکتانس نشتی را نشان می دهند. بخاطر این ویژگی ها، توپولوژی پیشنهادی با فیلتر پسیو طرف ورودی را می توان به نحو موثر در انتقال توان از کاربردهایی مانند فتوولتائیک، که در آنها ولتاژ خروجی (dc) با زمان تغییر می کند، مورد استفاده قرار داد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و نیز خروجی های آن قرار داده شده است:

محیط شبیه سازی

مبدل dc-ac

تک مرحله ای

بهره بالا

اینورتر باک بوست

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله اینورتر باک بوست DC-AC با بهره بالا و تک مرحله ای”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 3 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.