دانلود شبیه سازی مقاله اینورتر سه فاز سوئیچینگ نرم با حداقل اجزای سازنده

عنوان فارسی

اینورتر سه فاز سوئیچینگ نرم با حداقل اجزای سازنده

عنوان انگلیسی

Three-Phase Soft-Switching Inverter With Minimum Components

کلمات کلیدی

لینک dc شبه رزونانسی (QRDCL)؛ اینورتر سوئیچینگ نرم؛ سوئیچینگ ولتاژ صفر (ZVS)

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 22
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
49,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industrial Electronics (مجله الکترونیک صنعتی)
ترجمه: دارد (ترجمه 15 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (15 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

اینورتر سه فاز با حداقل قطعات

اینورترها دارای کاربردهای متعددی در دستگاه های الکترونیک قدرت هستند. درایوهای موتور، فیلترهای توان اکتیو، منابع برق بدون وقفه چند نمونه از این کاربردها محسوب می شوند. به منظور کاهش حجم فیلتر خروجی و نویز صوتی، باید فرکانس سوئیچ زنی را افزایش داد. در اینورترهایی با سوئیچ سخت، فرکانس های سوئیچ بالاتر ، افزایش تلفات سوئیچ زنی را در پی دارند. نتیجتاً اندازه مدارات اسنابر و هیت سینک افزایش می یابد. علاوه بر این، افزایش تداخل الکترومغناطیسی و کاهش بازدهی بوجود می آیند. برای غلبه بر این مشکلات، استفاده از تکنیک های سوئیچ نرم ضروری است. اینورترهای لینک dc شبه رزونانس (QRDCL) یکی از انواع اینورترهای سوئیچ نرم هستند که با روش مدولاسیون پهنای باند کنترل می شوند. در این اینورترها، منبع برق ورودی، بوسیله یک سوئیچ بنام سوئیچ لینک DC از لینک DC اینورتر جدا می شود. علاوه بر این، یک خازن تشدید نیز به موازات لینک DC اینورتر قرار می گیرد. هنگامی که تغییر در حالت سوئیچ های اینورتر ضروری باشد ، سوئیچ لینک DC خاموش می شود. خازن تشدید بوسیله مدار کمکی تخلیه می شود. بدین ترتیب حالت سوئیچ های اینورتر تحت شرایط سوئیچ ولتاژ صفر (ZVS) تغییر می کند. مدار کمکی معمولاً به دو یا تعداد بیشتری سوئیچ نیاز دارد تا شارژ و تخلیه خازن لینک DC را انجام بدهد. از آنجایی که تمام اینورترهای QRDCL ها به  سوئیچی در مسیر توان اصلی شان نیاز دارند ، لذا مناسب کاربردهای توان کم و متوسط هستند.

در این پروژه، یک اینورتر سه فاز جدید با سوئیچ زنی نرم با یک سوئیچ لینک DC معرفی شده است. تمامی سوئیچ ها و دیودهای موجود در اینورتر تحت سوئیچ نرم هستند. البته تعداد مولفه های اضافی آن کمتر از اینورترهای سوئیچ نرم قبلی است. همچنین تمامی مولفه های نیمه هادی نیز سوئیچ نرم می شوند. نمونه اولیه ای از این اینورتر معرفی شده است. نتایج آزمایشات فعلی موید تحلیل تئوریک هستند.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها
  1. زهرا

    عالی

    • mirbagher_fara

      مرسی از دیدگاهتون
      باتشکر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.