دانلود شبیه سازی مقاله اینورتر CHB هفت سطحی منبع تک DC با PWM سطح متغیر

عنوان فارسی

اینورتر CHB هفت سطحی منبع تک DC با PWM سطح متغیر چند حاملی

عنوان انگلیسی

Single-DC-source 7-level CHB inverter with multicarrier level-shifted PWM

کلمات کلیدی

اینورتر چند سطحی؛ پل H آبشاری؛ PWM چند حاملی؛ منبع تک DC؛ کیفیت توان

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 32
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
62,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Annual Conference of Industrial Electronics Society (کنفرانس سالانه انجمن الکترونیک صنعتی)
ترجمه: دارد (ترجمه 14 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (11 صفحه ای و 9 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx و .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

اینورتر CHB

بدلیل اینکه بارهای غیرخطی در سیستم های قدرت کاربرد دارند، لذا تامین کیفیت توان مطلوب به یکی از اساسی ترین دغدغه ها تبدیل شده است. چندین سال قبل، فیلترهای اکتیو و پسیو برای کاهش هارمونیک ولتاژ / جریان در شبکه های برق ، و به تبع ارتقای کیفیت توان معرفی شدند. مبدل های اکتیو با کمک سوئیچ های نیمه هادی ، نقش مهمی در حذف هارمونیک های نامطلوب از شکل موج های ولتاژ / جریان ایفا می کنند. البته هنگامی که شرایط عملیاتی وارد ناحیه توان بالا (کیلووات و مگاوات) می شود ، این شرایط به امری اساسی تبدیل می شوند. مبدل های 12 تایی با عنوان پُل کامل، یا 6 سوئیچ ، بدون حضور فیلترهای پسیو بزرگ در خروجی، قادر به تولید شکل موج های با کیفیت نیستند. علاوه بر این، در سیستم های کاربردی با انرژی/ توان بالا ، فرکانس سوئیچ زنی و ولتاژهای نامی دستگاه های نیمه هادی ، استفاده از مبدل های متداول فعلی را با مشکل روبرو می سازند. اینورتر چندسطحی یک فناوری نوظهور است که هر دو ویژگی تولید شکل موج با ولتاژ کم ، و استفاده در سیستم های قدرت ولتاژ بالا را دارا می باشد. مبدل های چندسطحی بدلیل وجود بیشتر از یک منبع DC ، و چندین مسیر سوئیچ زنی، شکل موج چندسطحی تولید می کنند. حذف هارمونیک های ولتاژ، صرفاً با تولید شکل موج های چندسطحی به کاهش اندازه فیلتر نصب شده در خروجی اینورتر کمک می کند. از سوی دیگر، تقسیم تنش ولتاژ بین سوئیچ های مختلف، کارایی خوبی را برای سیستم های توان بالا ایجاد می کند. از سوی دیگر در اینورترهای سنتی، در هر چرخه سوئیچ زنی ، دو سوئیچ در ولتاژ اسمی بالا در وضعیت رسانش قرار دارند. توپولوژی های متعددی برای اینورترهای چندسطحی پیشنهاد شده اند ، از آن جمله می توان به توپولوژی با نقطه نول تثبیت شده (NPC)، یا پل H آبشاری (CHB) ، به عنوان مشهورترین ها اشاره نمود. NPC  از باس DC مشترک در پیکربندی 3 فاز سود می برد. CHB از ساختار ماژولی سود می برد و برای صنایع مفید است. عیب اصلی اینورترهای چندسطحی استفاده از بیشتر از یک منبع DC است و این یعنی بیشتر از سطح استاندارد صنعتی که یکسوکننده و ترانسفورماتور بکار می روند. اکثر توپولوژی های چندسطحی معرفی شده بیشتر از یک منبع DC ایزوله نیاز دارند و لذا اجرای آن ها پُرهزینه و در ابعاد وسیع صورت می گیرد. به عنوان راه حل این مشکل، توپولوژی های جالبی طراحی شده اند که صرفاً حاوی یک منبع DC هستند. سایر لینک های DC با خازن (به عنوان اجزای ذخیره انرژی) تعویض می شوند. در چنین اینورترهای چندسطحی، ولتاژهای خازن در اندازه های دلخواه تنظیم شده و سطوح ولتاژ متعددی در خروجی تولید می شوند. یک کنترل کننده ولتاژ، جز اصلی این طراحی ها است. در همین راستا، اینورتر چندسطحی CHB با تک منبع DC در تحقیقات قبلی معرفی شده است. پیاده سازی آن با تکنیک های سوئیچ زنی مختلف همچون حذف گزینشی هارمونیک و PWM انتقال فاز صورت می گیرد.

عیب اصلی این پیکربندی این است که به شاخص مدولاسیون و امپدانس بار برای تنظیم ولتاژ خازن نیاز دارد. باید اشاره کرد که این روش در شاخص های مدولاسیون بالا عملکرد خوبی بجا نمی گذارد. در پروژه حاضر، اینورتر CHB با تک منبع DC ، با استفاده از PWM انتقال سطح ، و 6 موج حامل به اجرا گذاشته شده است. این پروسه برای مدوله کردن شکل موج ولتاژ مرجع بکار می رود. ولتاژ خازن در نصف دامنه منبع DC رگولاژ می شود و شکل موج 7 سطحی در خروجی پدید می آید. مزایای اصلی PWM انتقال سطح چندحامله عبارتند از سادگی پیاده سازی سخت افزار و استفاده از فرکانس سوئیچ زنی دلخواه. هر سطح مدولاسیون و حالت سوئیچ زنی بررسی شده است تا وضعیت شارژ- دشارژ خازن مشخص بشود. سپس رگولاتور ولتاژ در تکنیک سوئیچ زنی ترکیب می شود تا بازخوردهای لازم از ولتاژهای باس DC بدست بیایند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله اینورتر CHB هفت سطحی منبع تک DC با PWM سطح متغیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.