دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی مبتنی بر هرم الهام گرفته شده از سلسله مراتب رتبه شرکتی

عنوان فارسی

بهینه سازی مبتنی بر هرم الهام گرفته شده از سلسله مراتب رتبه شرکتی برای بهنه سازی جهانی

عنوان انگلیسی

Heap-based optimizer inspired by corporate rank hierarchy for global optimization

کلمات کلیدی

الگوریتم بهینه سازی اجتماعی؛ بهینه سازی مبتنی بر سلسله مراتب شرکتی؛ الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته شده از طبیعت؛ الگوریتم بهینه سازی جهانی

درسهای مرتبط

الگوریتم های بهینه سازی

تعداد صفحات انگلیسی : 41 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 106
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
33,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Expert Systems With Applications (سیستم های خبره با کاربردها)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب بهینه سازی مبتنی بر هرم

در یک سازمان، گروهی از افرادی که برای دستیابی به یک هدف مشترک با یکدیگر همکاری می کنند، ممکن است به هدف خود دست نیابند، مگر اینکه خود را در سلسله مراتبی تحت عنوان سلسله مراتب رتبه شرکتی (CRH) تجهیز و به روزرسانی کنند. طبق این اصل می توان مفهوم CRH را ترسیم کرده و الگوریتم جدیدی را برای بهینه سازی ارائه نمود که به طور منطقی عوامل جستجو را بر طبق تناسب آنها در یک رویکرد سلسله مراتب سازماندهی می کند. الگوریتم پیشنهادی، بهینه‌ ساز مبتنی بر پشته (HBO) نامیده می شود زیرا برای ترسیم مفهوم CRH از ساختار داده‌های پشته استفاده می‌کند. مدل ریاضی HBO مبتنی بر سه بخش است که عبارتند از: تعامل بین رئیس و زیردستان، تعامل بین همکاران و مشارکت خود کارکنان. همچنین، الگوریتم پیشنهادی با 97 تابع آزمایشی متنوع نظیر 29 تابع CEC-BC-2017 با چشم انداز بسیار چالش برانگیز در برابر 7 الگوریتم بهینه ‌سازی پراستناد نظیر برنده CEC-BC-2017 (EBO-CMAR) مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است. در دو آزمایش اول، با استفاده از 24 تابع تک وجهی و 44 تابع چند وجهی، رفتار استثماری و اکتشافی HBO مورد ارزیابی گرفت. همچنین، نتایج بدست آمده از طریق آزمایشات و آزمون میانگین رتبه فریدمن حاکی از آن است که HBO از عملکرد بهتری برخوردار بوده و رتبه 1 را تضمین می کند. در آزمایش سوم، 29 تابع معیار CEC-BC-2017 مورد استفاده قرار گرفته است. بر اساس آزمون فریدمن، میانگین رتبه HBO پس از EBO-CMAR به مقام دوم دست یافت. با این وجود، تفاوت در رتبه های HBO و EBO-CMAR با استفاده از آزمون مقایسه چندگانه مبتنی بر روش بونفرونی از لحاظ آماری ناچیز است. همچنین، نتایج بدست آمده از آزمون فریدمن حاکی از آن است که رتبه کلی HBO برای تمام معیارهای 97، رتبه اول است. در آزمایش چهارم و آخرین آزمایش، با حل 3 مسئله بهینه سازی مهندسی مکانیک، قابلیت کاربرد بر روی مسائل دنیای واقعی محدود نشان داده شده است. همچنین نتایج بدست آمده حاکی از آن است که عملکرد الگوریتم پیشنهادی، بهتر یا معادل سایر الگوریتم‌هایی است که در مقالات مطرح شده است.

این مقاله مربوط به سال 2020 بوده و شبیه سازی آن نیز در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهینه سازی مبتنی بر هرم الهام گرفته شده از سلسله مراتب رتبه شرکتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.