دانلود شبیه سازی مقاله رویکرد تجزیه بندرز برای پخش بار اقتصادی توان و حرارت ترکیبی

عنوان فارسی

رویکرد تجزیه بندرز (Benders) برای پخش بار اقتصادی توان و حرارت ترکیبی

عنوان انگلیسی

A Benders decomposition approach for a combined heat and power economic dispatch

کلمات کلیدی

توان و حرارت ترکیبی (CHP)؛ پخش بار اقتصادی؛ تجزیه بندرز؛ بهینه سازی

درسهای مرتبط

بهره برداری از سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 33
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
63,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Energy Conversion and Management
ترجمه: ندارد گزارشکار : یک گزارش مختصر دو صفحه ای در مورد نحوه شبیه سازی و خود مقاله شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

روش تجزیه بندرز در پخش بار

این پروژه، کاربرد «تجزیه بندرز» (BD) برای پخش بار اقتصادی ترکیبی حرارت و قدرت را ارائه می دهد. پخش بار اقتصادی، برای تعیین برنامه ریزی بهینه خروجی های مولد آنلاین برای برآورده کردن تقاضای بار در حداقل هزینه عملیاتی، استفاده می شود. نیروگاه متراکم کننده متداول، توان را در بازده 35 تا 55 درصد تحویل می دهد. حرارت مازاد را می توان استخراج نمود و برای گرمایش مورد استفاده قرار داد. نیروگاه حرارت و توان ترکیبی (CHP) که همچنین به تولید کمکی (Cogeneration) معروف است، تولید همزمان حرارت مفید، چه برای کاربرد صنعتی چه برای گرمایش فضا، و توان، معمولاً برق در یک فرآیند واحد، می باشد. فهمیده شده که استفاده از متراکم سازی یا میعان گاز خروجی، بازده کلی CHP، در محدوده 80 تا 111% (مبنای ارزش گرمایش کمتر)، می باشد. از زمانی که توسعه توربین گاز در دهه 1970 شروع شد، یکی از پاسخ ها به بحران نفت 1973، رشد هماهنگ این عقیده بود که کاربرد گسترده تر طرح های حرارت و توان ترکیبی را درخواست کنند. حرارت و توان ترکیبی، یکی از عوامل مهم در بازده انرژی و کاهش هزینه های انرژی برای صنایع می باشد. نگرانی های امروزی در مورد تغییر آب و هوا نشان می دهند که بازده زیاد برای همه نیروگاه های حرارتی جدید، لازم است. حرارت و توان ترکیبی، یکی از راهکارها می باشد. اخیرا، واحدهای تولید کمکی (کوجنریشن)، نقش بیش از پیش مهمی در صنعت خدمات شهری، ایفا کرده است. واحدهای تولید همزمان نه تنها می توانند توان الکتریکی بلکه همچنین حرارت را برای مشتریانشان، فراهم کنند. برای اکثر واحدهای تولید همزمان، ظرفیت تولید حرارت به تولید توان بستگی دارد و بلعکس. تعدادی مسئله در سیستم های CHP بوجود می آید، زیرا پخش بار (دیسپاچ) باید نقاط تنظیم تولید توان و حرارت را که دارای حداقل هزینه سوخت است را پیدا کند به نحوی که هر دوی تقاضاها با هم متناسب شوند. در واقع، واحدهای CHP باید در صفحه توان و حرارت کراندار کار کنند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از خروجی های آن قرار داده شده است:

عدم قطعیت

شبیه سازی مونت کارلو

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله رویکرد تجزیه بندرز برای پخش بار اقتصادی توان و حرارت ترکیبی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.