دانلود شبیه سازی مقاله تجزیه حالت پراکنده تعمیم یافته

عنوان فارسی

تجزیه حالت پراکنده تعمیم یافته: الگوریتم و کاربردها

عنوان انگلیسی

Generalized dispersive mode decomposition: Algorithm and applications

کلمات کلیدی

تاخیر گروهی؛ منحنی پراکندگی؛ تشخیص عیب؛ موج Lamb؛ فرکانس-زمان (TF)

درسهای مرتبط

مهندسی کامپیوتر

تعداد صفحات انگلیسی : 16 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 44
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
47,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Journal of Sound and Vibration (مجله صدا و ارتعاش)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در نرم افزار متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب تجزیه حالت پراکنده

سیگنال های پاشنده یا پراکنده (Dispersive) در رشته های مختلف، مانند نظارت بر سلامت سازه، تست غیرمخرب، اصول اکوستیک زیرآبی و کاربردهای بیوپزشکی، مورد بررسی قرار گرفته اند. سیگنال های پراکنده، مشخصات وابسته به فرکانس را از خود نشان می دهند که از میان آنها، «تاخیر گروهی» (GD)، که به صورت مشتق تابع فاز برحسب فرکانس تعریف می شود»، مهمترین مورد است. GD حاوی اطلاعات ارزشمندی در مورد منبع و سیستم است و بنابراین از آن می توان برای مکانیابی منبع و شناسایی سیستم استفاده نمود. اما، هنگامی که یک سیگنال پهن باند از یک سیستم غیرخطی عبور می کند، تاخیرهای زمانی مختلف در هر فرکانس تولید خواهد شد و باعث بوجود آمدن یک GD متغیر با فرکانس می شود. علاوه بر آن، سیگنال های پراکنده شونده عملی، مانند امواج هدایت شده، اغلب چندین مد سیگنال با منحنی های GD عبور یافته (crossed) (که به منحنی های پراکندگی نیز معروف هستند)، می باشند، که این امر باعث می شود تحلیل سیگنال دشوار شود. بنابراین، تفکیک دقیق این مدهای پراکنده عبور یافته و استخراج منحنی های GD آنها برای کاربردهای عملی بسیار مهم می باشند.

سیگنال های پاشنده که بخاطر مشخصات وابسته به فرکانسشان مشهور هستند، غالباً در رشته های مختلف مانند تست غیرمخرب، اصول صوتی زیرآبی و غیره، بکار گرفته شده اند. چنین سیگنال هایی اغلب «تاخیرهای گروهی متغیر با فرکانس» (GD) دارند و شامل چند مد هستند که در حوزه زمانی-فرکانسی (TF) همپوشانی و اشتراک دارند و این امر باعث بوجود آمدن چالش هایی در روش های پردازش سیگنال موجود شده اند. در این مقاله، یک روش«تجزیه مد پاشنده تعمیم یافته» (GDMD) برای برآورد دقیق GD ها و تفکیک کامل مدهای همپوشان سیگنال های پاشنده، پیشنهاد می شود. مخصوصاً اینکه، یک مدل سیگنال پاشنده تعمیم یافته ابتدا در حوزه فرکانس تعریف می شود. سپس، براساس مدل تعریف شده، مسئله تجزیه مد به صورت یک مسئله جبرانسازی پراکندگی بهینه فرموله می شود به نحوی که این روش بطور همزمان مدهای بهینه و GD های آنها را جستجو می کند و بوسیله آنها تاثیرات پراکندگی همه مدها را می توان بطور کامل از بین برد. علاوه بر آن، طبق نتایج خروجی GDMD، یک توزیع TF فرکانس بالا را می توان برای آشکار سازی شفاف الگوهای TF یک سیگنال پاشنده چندمده، ساخت. مثال های شبیه سازی شده و کاربردهای واقعی برای تشخیص خطای چرخ راه آهن و تحلیل موج Lamb برای نشان دادن اثربخشی GDMD انجام می شوند.

این مقاله مربوط به سال 2020 بوده و شبیه سازی آن در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تجزیه حالت پراکنده تعمیم یافته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.