دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل و طراحی کنترل سرعت برای یک موتور DC

عنوان فارسی

مدلسازی، تحلیل و روش های طراحی کنترل سرعت برای یک موتور DC

عنوان انگلیسی

Modeling, Analysis and Speed Control Design Methods of a DC Motor

کلمات کلیدی

موتور DC؛ حلقه باز؛ حلقه بسته؛ سیستم؛ کنترل سرعت

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 15 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
68,400تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی

ناموجود

آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Engineering and Technology Journal (مجله تکنولوژی و مهندسی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب کنترل سرعت موتور DC

سیستم های مکاترونیک، ربات ها و ماشین ابزارهای توان پایین تا متوسط اغلب از موتورهای DC برای حمل و هدایت بار استفاده می کنند. این موتورها معمولاً برای فراهم کردن حرکت دورانی (یا خطی) برای یک سری ادوات الکترومکانیکی و سیستم های سروو، مورد استفاده قرار می گیرند. چندین روش مشهور برای کنترل موتورهای DC وجود دارد که می توان تناسبی-انتگرالی (PI)، تناسبی-انتگرالی-مشتقی (PID) یا دوموقعیتی را نام برد. علیرغم پژوهش های بسیار زیاد و تعداد زیاد راهکارهای پیشنهاد شده مختلف، اکثر سیستم های کنترل صنعتی براساس کنترلرهای PID متداول هستند. هدف توسعه یک سیستم کنترل، ممکن سازی کنترل پایدار و مطمئن است. پس از مشخص شدن سیستم کنترل و نوع کنترل، طراحی و تحلیل انجام می شوند. سه هدف اصلی در طراحی و تحلیل سیستم دنبال می شود: تولید پاسخ گذرای مطلوب، کاهش خطای حالت پایدار و دستیابی به پایداری.

برای انجام شبیه سازی یک سیستم، لازم است تا یک مدل مناسب ایجاد شود. این پروژه، یک سیستم متشکل از یک موتور DC را براساس مشخصه های موتور لازم، ارائه می دهد. این هدف با توسعه تابع تبدیل حلقه باز یک موتور DC با استفاده از معادلات سیستمی موتور، حاصل می گردد. همچنین، این روش طراحی از مفاهیم نظریه سیستم، مانند سیگنال ها و سیستم ها، توابع تبدیل، تبدیلات لاپلاس مستقیم و معکوس، استفاده می کند. این امر، مستلزم ساختن مدل لاپلاس مناسب برای هر کدام از مولفه های کل سیستم است. برای ساختن تابع تبدیل موتور DC، مدل ریاضیاتی ساده شده آن مورد استفاده قرار گرفته شده است. این مدل از معادلات دیفرانسیل برای قسمت های الکتریکی، مکانیکی و اتصالات بین آنها، تشکیل شده است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است.

روش های بسیاری برای طراحی سیستم کنترل موتور، وجود دارند که می توانند کم و بیش برای نوع خاصی از کاربردها مناسب باشند. مهندس طراح باید بهترین گزینه را برای کار خود انتخاب کند. بنابراین، این پروژه، مطالعه ای جامع در مورد روش های تحلیل، مدل سازی و طراحی کنترل سرعت یک موتور DC انجام می دهد. یکی از مزیت های مهم روش مکان هندسی ریشه، این است که ریشه های معادله مشخصه سیستم را می توان بصورت مستقیم بدست آورد که این امر منجر به بدست آمدن یک جواب کامل و دقیق از پاسخ گذرا و حالت پایدار متغیر کنترل شده، می شود. روش پاسخ فرکانسی، اطلاعات کافی برای مشخص سازی این موضوع فراهم می کند که آیا لازم است تا سیستم تنظیم شود یا جبرانسازی شود، و همچنین اینکه چگونه سیستم باید جبرانسازی گردد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل و طراحی کنترل سرعت برای یک موتور DC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 7 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.