دانلود شبیه سازی مقاله تست قابلیت اطمینان و بهره برداری از SVC

عنوان فارسی

تست قابلیت اطمینان و بهره برداری از جبرانساز استاتیک توان راکتیو (SVC)

عنوان انگلیسی

SVC Operation & Reliability Experiences

کلمات کلیدی

جبرانساز استاتیک توان راکتیو (SVC)؛ سیستم های جانبی؛ نگهداشت پذیری – در دسترس بودن – قابلیت اطمینان (RAM)

درسهای مرتبط

قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 6
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
34,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 25 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Power & Energy Society (انجمن انرژی و توان)
ترجمه: دارد (ترجمه 20 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بررسی عملکرد SVC

این پروژه، مرور کلی بر عملکرد SVC ها ارائه داده است. یک سری مسائل عملکردی متغیر از مسائل جزئی تا کاملاً پیچیده که بر قابلیت اطمینان و فراهمی SVC ها تاثیر می گذارند، توصیف شده اند. تعجب آور نیست که تعدادی مضموم مشترک و همچنین تعدادی مسائل خاص برای SVC های خاص بوجود آمده اند. تعدادی از مسائل با روش پست برق سنتی مرتبط هستند درحالی که موارد دیگر از پیچیدگی های یک سیستم SVC بوجود آمده اند. از مسائل عملکردی توضیح داده شده در این پروژه، تعدادی نتیجه گیری را می توان استخراج نمود. مشهود شده است که موفق ترین SVC ها، آنهایی هستند که براساس یک طرح سیستم SVC بخوبی اثبات شده می باشند، و در آنها همه قسمت های سیستم SVC شامل دریچه های تریستور، کنترلر دریچه، تاسیسات خنک کننده، تابلو برق ها، قسمت های حفاظت و همه قسمت های سیستم کنترل توسط تامین کننده قطعات اصلی طراحی و یکپارچه سازی شده اند. بدست آوردن یک سیستم SVC مطمئن فوق العاده دشوار است هنگامی که قسمت هایی از سیستم به پیمانکاران جزء و محلی سپرده شوند که با الزامات و نیازهای SVC آشنا نیستند و حجم و سابقه کار برای کار با SVC برای توسعه یک طرح بخوبی استفاده شده برای استفاده از SVC ندارند. به همین دلایل، برای مشتری در صورت امکان محدود کردن الزامات مشخصاتی که باعث می شود پیمانکار SVC از استاندارد و طراحی بخوبی اثبات شده خود دور شود، را محدود کند. هرگونه تغییرات طراحی دیر هنگام در طراحی اصلی لازم است بدقت مورد ملاحظه قرار گیرد و بسیار مهم است که از طریق تست کارخانه و بررسی های حق العمل کاری سایت (commissioning)، انجام شوند. این نیاز به تلاش های ترکیبی مشتری و پیمانکار SVC دارد.

مسائل بسیاری باعث تقویت کنترل هایی مانند کنترل های تاسیسات خنک کننده یا کنترل های تابلو برق از منابع تغذیه ac پست برق بجای منابع dc، شده اند. همچنین در اینجا مهم است که طرح های switch over و قطع (shut down) مناسب با توجه به هماهنگی توان پمپ کمکی و عملکرد پمپ خنک کننده داشته باشیم. وضعیت هایی که این مسئله مهم است اغلب با احتمالات شبکه همزمان می باشند، که البته این دقیقاً جایی است که پشتیبانی SVC لازم است. بنابراین، طراحی منبع تغذیه کمکی یک مسئله اساسی برای یک طراحی SVC مطمئن است. مسائل تجربه شده در واحدهای SVC اولیه مرتبط با مدارات فعال کننده دریچه اساساً در SVC ها از اوایل دهه 1990 رفع شده اند، هنگامی که مدار تحریک کننده مغناطیسی تعویض شد. مدرن ترین سیستم ها از فعال کننده نوری مستقیم یا غیرمستقیم استفاده می کنند که این از هرگونه اتصال الکتریکی بین تجهیزات برروی زمین و پتانسیل زیاد جلوگیری می کند. نویز SVC در مکان های روستایی ساکت که سر و صدای زمینه قابل توجه ندارند، می تواند بسیار دردسرساز باشد. همچنین این موضوع برای مکان های نزدیک به مناطق مسکونی و تفریحی نیز صدق می کند. اکثر SVC های شرکت برق امروزه توصیف شده، الزامات سر و صدایی دارند که به چندین نحو بر طراحی تاثیر می گذارند. ترانسفورماتورها و راکتورها، اجزایی هستند که هنگام طراحی SVC های بی صدا، نیاز به توجه ویژه دارند. براساس مکان SVC، تجهیزات دیگر نیز ممکن است نیاز به طراحی کم صدا داشته باشند. از دیدگاه مشتری، رفع الزامات سر و صدا برای نصب کامل SVC بجای تک تک مولفه ها، مهم است. حفظ تخصص برای فنآوری های کنترل SVC از دور خارج شده هم درون ساختمان های مشتری و هم سازمان پیمانکار، یک مسئله واقعی است که بر عملکرد بهره برداری درازمدت تاثیر می گذارد. لاجرم، کنترل های درون یک SVC نیاز است تعویض شوند و بنابراین طراحی SVC هایی جهت تسهیل تعویض در آینده بدون نیاز به رابط های اضافه، مفید می باشد. عموماً، آمارهای RAM عملکردی معتبر بنظر می رسد نادر و معدود باشند اگر سیستم های SVC در نظر گرفته شوند. بنابراین، ارائه رقم های سخت از نظر درصد های قابلیت اطمینان و فراهمی، دشوار است. در گذر زمان، فنآوری SVC، فرآیند طراحی و الزامات مشتری تکامل یافته اند و باعث بدست آمدن سیستم های SVC مطمئن تر شده است که فراهمی عملکردی زیاد را نشان می دهد. اما، انجام بررسی قابلیت اطمینان گسترده تر مربوط به SVC ها برای ارائه یک مبنای بهینه تر برای تعیین و ارزیابی الزامات قابلیت اطمینان و فراهمی SVC ، بسیار مفید است.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز بخشی از محیط شبیه سازی و نیز نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

جبرانساز استاتیک توان راکتیو (SVC)

بهره برداری از SVC

تست قابلیت اطمینان

شبیه سازی قابلیت اطمینان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تست قابلیت اطمینان و بهره برداری از SVC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.