دانلود شبیه سازی مقاله تشخیص دیابت و پیش بینی سرطان با استفاده از ANFIS

عنوان فارسی

روش جدیدی برای تشخیص دیابت و پیش بینی سرطان با استفاده از روش ANFIS

عنوان انگلیسی

A New Approach for Diagnosis of Diabetes and Prediction of Cancer Using ANFIS

کلمات کلیدی

داده کاوی؛ شبکه های عصبی مصنوعی؛ K – نزدیک ترین همسایگی؛ خوشه بندی K – میانگین؛ پس انتشار

درسهای مرتبط

مهندسی پزشکی

تعداد صفحات انگلیسی : 3 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 20
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
56,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : World Congress on Computing and Communication Technologies (کنگره جهانی فناوری های محاسبات و ارتباطات)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (فایل ورد 9 صفحه ای در مورد توضیحات شبیه سازی و چند فایل توضیحات دیگر) شبیه سازی : دارد (ام فایل متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

روش ANFIS در تشخیص دیابت

داده کاوی، یکی از نوین ترین زمینه های علوم کامپیوتری است که از فنون آماری مختلف، دسته بندی، خوشه بندی و تشخیص الگو برای حل مسائل استفاده می کند. روش تحقیق، به توانایی یافتن الگوها و روابط متکی است. همچنین در امور پیش بینی در پزشکی کاربرد دارد. در اکثر زمینه های پزشکی، داده کاوی ثابت کرد که نتایج بدست آمده با روش های دیگر، بهبود دقت و عملکرد حاصل می کنند. دیابت، بیماری است که در آن مقدار قند خون قابل تنظیم نیست. این بیماری متابولیسمی، امروزه بسیار شایع است، یا بدن انسولین کافی تولید نمی کند یا بدن به انسولین تولید شده پاسخ نمی دهد.

دیابت را نمی توان کامل درمان کرد و آنرا می توان با کمک انسولین و رژیم کنترل شده، کنترل نمود. سه نوع دیابت وجود دارد. نوع 1 هنگامی رخ می دهد که بدن نمی تواند کامل انسولین تولید کند. نیاز به تزریق انسولین یا پوشیدن یک پمپ انسولین هست. این بیماری عمدتاً در کودکان لاغر رخ می دهد. اما، ممکن است در هر سنی رخ دهد. این نوع «دیابت وابسته به انسولین» یا «دیابت جوانی» نیز نامیده می شود. دیابت نوع 2 هنگامی رخ می دهد که بدن نمی تواند بطور موثر از انسولین تولید شده استفاده کند. در نتیجه نیاز به رژیم، ورزش و کاهش قند خون با استفاده از دارو هست. این نوع در بالاتر از 40 سالگی رخ می دهد.

برای پیش بینی دیابت و هم سرطان، پژوهش های بسیاری انجام شده اند. ANFIS برای آموزش دادن شبکه عصبی استفاده می شود. گره های ورودی در شبکه عصبی براساس صفات ورودی، ساخته می شوند. گره های پنهان برای دسته بندی ورودی معین براساس مجموعه داده های آموزشی با کمک AGKNN استفاده می شوند. نتایج تجربی نشان می دهند که دقت دسته بندی بهتر از روش های فعلی است. رویکرد پیشنهادی دقت بالاتر و پیچیدگی کمتر، حاصل می کند. این الگوریتم عملکرد خوبی دارد و مجموعه داده ها را بخوبی در مقایسه با روش های سنتی، دسته بندی می کند. کار انجام شده در این پروژه، هزینه تست های پزشکی مختلف را کاهش می دهد و به بیماران برای بکار گیری اقدامات احتیاطی درست از قبل، کمک می کند.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

تشخیص دیابت

تشخیص دیابت و سرطان

پیش بینی سرطان با ANFIS

تشخیص دیابت با ANFIS

روش ANFIS در متلب

روش ANFIS

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تشخیص دیابت و پیش بینی سرطان با استفاده از ANFIS”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + نوزده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.