دانلود شبیه سازی مقاله کاربرد توابع توزیع احتمال در تحلیل قابلیت اطمینان سیستم قدرت

عنوان فارسی

بررسی استفاده از توابع توزیع احتمال در تحلیل ارزش قابلیت اطمینان سیستم های قدرت

عنوان انگلیسی

Investigating the use of probability distribution functions in reliability-worth analysis of electric power systems

کلمات کلیدی

مشتریان تجاری؛ هزینه های قطع مشتری؛ توابع توزیع احتمال؛ ارزش قابلیت اطمینان

درسهای مرتبط

قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2012 تعداد رفرنس مقاله : 34
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Electrical Power and Energy Systems (سیستم های انرژی و توان الکتریکی)
ترجمه: دارد (ترجمه 15 صفحه ای در قالب WORD و PDF) گزارشکار : دارد (گزارشکار مختصر 10 صفحه ای به صورت WORD و PDF شامل کدهای شبیه سازی و تصاویر مربوط به خروجی ها) شبیه سازی : دارد (یک فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب توابع توزیع احتمال

سیستم های قدرت که از قسمت های تولید، توزیع و انتقال تشکیل می شوند، در معرض رویدادهای مضر بسیاری مانند حوادث، خرابی اتفاقی اجزاء و شرایط آب و هوایی قرار می گیرند و در نتیجه منجر به قطع و اختلال برق می شوند. این نوع رویدادها فراتر از حیطه کنترلی یک شرکت برق هستند، اما هنگام تصمیم گیری در مورد سطح قابلیت اطمینان تامین، می توان آن را مدنظر قرار داد. برای مرتبط کردن هزینه های سرمایه گذاری به سطح قابلیت اطمینان تامین، سنجش قابلیت اطمینان از لحاظ پولی، لازم است. در تحلیل های هزینه و ارزش سیستم های قدرت، قابلیت اطمینان-ارزش تجربه شده توسط مشتری با هزینه تحمیل شده توسط بهره بردار شبکه، مقایسه می شود. «هزینه قطع مشتری» (CIC) به عنوان جایگزینی در ارزیابی قابلیت اطمینان-ارزش در سیستم های قدرت مورد استفاده قرار می گیرد. برای حصول تخمین هایی در مورد CIC ها، مطالعات عددی انجام شده اند و طیف گسترده ای از روش ها، تکامل پیدا کرده اند. با این حال، استفاده از توابع توزیع احتمال (PDF های) مختلف برای مدل سازی CIC جهت مطالعات برنامه ریزی و ارزش-قابلیت اطمینان بهره برداری، مرسوم نیست. شاخص های ارزش-قابلیت اطمینان برای یک سیستم یا جزء معین، تعیین می شوند و این تفسیر این شاخص هاست که مشخص می کند که سیستم چقدر مطمئن است. اکثر تحلیل های هزینه و ارزش قابلیت اطمینان انجام شده در پژوهش های قبلی، از مقادیر میانگین برای پارامترهای ورودی استفاده می کنند و خروجی های ارزش-قابلیت اطمینان را به صورت برآورد مقادیر میانگین، ارائه می دهند. استفاده از مقادیر میانگین برای پارمترهای ورودی و خروجی، شکل پارامتر PDF را نادیده می گیرند. چندین شاخص برای مطالعات ارزش-قابلیت اطمینان (برای مثال، CIC پیش بینی شده (ECOST))، نرخ ارزیابی انرژی قطع شده (IEAR) و هزینه انرژی تامین نشده (CUE)، پیشنهاد شده اند. انتخاب و تعریف این شاخص ها به میزان بسیار زیادی به روش های استفاده شده و هدف مطالعه بستگی دارند. برای تخمین پیامدها برای مشتریان، شاخص ارزش-قابلیت اطمینان ECOST محاسبه می شود و در این مقاله ارائه شده است. کار ارائه شده در این مقاله برروی یک شبکه توزیع قدرت انجام شد.

این پروژه در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) شبیه سازی شده است و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی، قرار داده شده است:

بخش های مختلف سیستم های قدرت در معرض ریسک های مختلفی قرار دارند که هنگام انجام تحلیل ارزش-قابلیت اطمینان برروی شبکه، باید مدنظر قرار گیرند. کار ارائه شده در این پروژه، یک کار مداوم و دنباله دار است. تحلیل اولیه با استفاده از MCS سری زمانی برروی یک سیستم آزمون (RBTS)، انجام شد. نشان داده می شود که لازم است از استفاده متداول از مقادیر میانگین به سراغ استفاده از PDF ها برویم. نه تنها PDF ها، سطوح تاثیر مختلف قطع برق در شبکه های قدرت را مدنظر قرار می دهند و در نتیجه تحلیل روزانه ارزش-قابلیت اطمینان را ممکن می سازند، بلکه همچنین تفسیر شاخص محاسبه شده را ارتقا می دهند. مشاهده شده که نادیده گیری تغییرات زمانی CIC ها و فقط در نظر گرفتن مقادیر میانگین، می تواند بشدت ریسک های مقادیر انتهایی (بالا و پایین) مقادیر CIC را دست کم بگیرد. روش و نتایج بدست آمده از این تحلیل نشان می دهند که شاخص های ارزش-قابلیت اطمینان را می توان با یک سطح اطمینان تعریف شده، پیش بینی نمود. بیان نتایج به این نحو، به مدیران غیرمهندسی این امکان را می دهد که تصمیمات مدیریتی معنادار در مورد ارتقای زیرساخت سیستم قدرت و پشتیبان، بگیرند. همچنین به تنظیم کنندگان مقررات در تعیین پاداش ها و جرایم لازم برای متوازن سازی هزینه یا تعرفه ها براساس قابلیت اطمینان، کمک خواهد کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کاربرد توابع توزیع احتمال در تحلیل قابلیت اطمینان سیستم قدرت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.