دانلود شبیه سازی مقاله طراحی جبران کننده برای کاهش نوسانات توان در DG

عنوان فارسی

طراحی جبران کننده برای کاهش نوسانات توان در DG متصل به شبکه

عنوان انگلیسی

Design of Compensator for Reduction of Power Oscilations in Grid Connected DG

کلمات کلیدی

تولید پراکنده؛ جبرانساز؛ مبدل واسط؛ مدلسازی سیگنال کوچک؛ پایداری

درسهای مرتبط

تولید پراکنده

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : IJPAM
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 9
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJPAM
قیمت دانلود مقاله
62,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Pure and Applied Mathematics (مجله بین المللی ریاضیات محض و کاربردی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (22 صفحه به صورت WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (2 فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کاهش نوسانات توان در تولید پراکنده

سیستم های قدرت مدرن با تولید پراکنده (DG)، بدلیل آلایندگی بالای مواد سمی مختلف توسط واحدهای برق رسانی متداول از جمله نیروگاه گرمایی و هسته ای، در سطح توزیع معرفی شده اند. این سیستم ها شامل منابع فتوولتاییک، توربین بادی، پیل سوختی و میکروتوربین های آبی هستند. سیستم های تولید برق متداول از جمله واحدهای تولید برقآبی، حرارتی، گاز و هسته ای، و سایر واحدهای برق رسانی خورشیدی مقیاس بزرگ، به صورت متمرکز کار می کنند. انرژی تولید شده در این منابع، روی فواصل طولانی منتقل می شوند. از سوی دیگر، منابع تولید پراکنده (DER)، در محیط غیرمتمرکز کار می کنند. فناوری های بشدت موثر و انعطاف پذیری، در فاصله کاملاً نزدیک به بار تحت پوشش عمل می کنند. البته ظرفیت آن ها فقط در حد 10 مگاوات یا کمتر است. این امکان وجود دارد که بهره برداری از DER ها، مطابق انعطاف پذیری و ملزومات سیستمی انجام بشود. بنابراین شاهد این هستیم که استفاده از DER ها در سیستم های توزیع، با سرعت خیلی بالایی در حال افزایش است.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

بنابراین، DER های موجود، به کمک دستگاه های واسط مختلف، در سطح توزیع به شبکه متصل می شوند. این دستگاه ها با توجه به نوع DER تعیین می شوند. توجه داشته باشید که مدیریت DER ها در شبکه هوشمند باید با احتیاط و دقت کافی انجام بشود. علت این است که سطوح ولتاژ و توان به عوامل متعددی بستگی دارند. تولید پراکنده با قابلیت ذخیره سازی، دسترسی به انرژی از منابع مختلف را افزایش داده است. کاهش آثار مخرب زیست محیطی، و بهبود قابلیت اطمینان عرضه/ تامین برق از دیگر منافع چنین سیستم هایی محسوب می شوند. ریزشبکه ها، در مقایسه با شبکه های متداول و متمرکز برق رسانی، دارای ماهیت محلی هستند، مقیاس شان کوچک است و از اصول عملکردی مدرن تبعیت می کنند. ریزشبکه ها می توانند از شبکه اصلی جدا بشوند، و به صورت مستقل عمل بکنند. تحت چنین شرایطی عرضه / تامین برق بیشتر می شود، و اغتشاشات منفی شبکه به حداقل می رسند. در اکثر مواقع، شبکه های AC ولتاژ پایین از مولد دیزل برای تامین برق شهرهای کوچک استفاده می کنند. این در حالیست که در ریزشبکه ها، منابع انرژی پراکنده متعدد، همچون انرژی خورشیدی یا سیستم برق رسانی هیبرید مورد استفاده قرار می گیرند. چنین سیستم هایی میزان انتشار آلاینده های سمی مختلف را کاهش می دهند. این پروژه راجع به تکنیک کنترلی ساده ای، جهت اتصال منابع تولید پراکنده به مبدل های متصل به شبکه AC بحث می کند. روش مدنظر به یک سیگنال اکتیو در حلقه کنترل مبدل نیاز دارد. این سیگنال منجر به تغییر امپدانس ورودی مبدل متصل به شبکه می شود. کارایی تکنیک کنترلی پیشنهادی برای این سیستم، از طریق شبیه سازی های صورت گرفته در سیمولینک به اثبات رسیده است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله طراحی جبران کننده برای کاهش نوسانات توان در DG”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.