دانلود شبیه سازی مقاله حاشیه نویسی خودکار تصویر با قوانین ارتباط فازی و درخت تصمیم

عنوان فارسی

حاشیه نویسی خودکار تصویر با استفاده از قوانین ارتباط فازی و درخت تصمیم

عنوان انگلیسی

Automatic image annotation using fuzzy association rules and decision tree

کلمات کلیدی

مرز تیز؛ طبقه بندی فازی؛ حاشیه نویسی اتوماتیک تصویر؛ قانون ارتباط فازی؛ درخت تصمیم

درسهای مرتبط

پردازش تصویر

تعداد صفحات انگلیسی : 12 نشریه : Springer
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 33
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
اشپرینگر
قیمت دانلود مقاله
49,200تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Multimedia Systems (سیستم های چندرسانه ای)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه حاشیه نویسی خودکار تصویر

با توسعه فنآوری تصویربرداری و ذخیره سازی دیجیتال، اندازه داده های تصویری بیش از پیش و سریعاً افزایش یافته است. در عین حال، در زندگی روزمره ما، گوشی های مویابل بیش از پیش پرطرفدار شده اند. بنابراین حجم عظیمی از داده های تصویری پدیدار شده در دستگاه های موبایل لازم است شاخص گذاری شوند و به نحو موثر و کارآمد، بازیابی شوند. برای حل این مسئله، دو روش متمایز در مجموعه مقالات ارائه شده است. در روش بازیابی تصویر مبتنی بر متن اصلی، تصاویر به صورت دستی علامتگذاری (annotated) می شوند و به صورت سند بازیابی می شوند. از آنجایی که علامت گذاری دستی پرهزینه و غیرعینی است، بازیابی تصویر مبتنی بر متن، نمی تواند با پایگاه داده بزرگ تصویر کار کند. بنابراین، کارهای بسیاری توجه خود را به «بازیابی تصویر مبتنی بر محتوا» (CBIR)، معطوف کرده اند. تحت این الگو، تصاویر با ویژگی های بصری سطح پایین، مانند رنگ، شکل و بافت، بازیابی می شوند. اما، اکثر سیستم های CBIR قادر به توصیف خودکار تصاویر با نمایش معنایی نیستند که باعث بوجود آمدن شکاف یا خلاء معنایی مشهود می شوند. در نتیجه، علامت گذاری خودکار تصویر (AIA)، در سالهای اخیر، توجه روز افزونی را به خود جلب کرده است. بطور کلی، روش AIA از دو مرحله تشکیل شده است. در مرحله اول، بخش بندی تصویر و استخراج ویژگی انجام می شود تا نمایش ویژگی بصری تصاویر بدست آید. در مرحله دوم، دسته بندی یا علامت گذاری تصویر براساس همبستگی ویژگی های بصری و کلمات متنی استخراج شده از تصاویر آموزشی، انجام می شود. در اکثر سیستم های AIA، تصاویر بوسیله ویژگی های سراسری، ویژگی های محلی مبتنی بر بلوک یا ویژگی های محلی مبتنی بر منطقه، نمایش داده می شوند.

در این پروژه، روشی را پیشنهاد داده ایم که قوانین انجمنی فازی را با الگوریتم درخت تصمیم تلفیق می کند تا کار علامت گذاری خودکار تصویر را انجام دهد. در روش پیشنهادی ما، قوانین انجمنی فازی استخراج می شوند تا همبستگی بین ویژگی های سطح پایین و مفاهیم عنایی، بدست آید. با این حال، از آنجا که پایگاه داده تصویر در واقعیت بسیار بزرگ است، از الگوریتم درخت تصمیم برای پردازش پایگاه قوانین انجمن فازی بزرگ استفاده می کنیم که می تواند به میزان زیادی عملکرد علامت گذاری تصویر را بهبود بخشد. نتایج تجربی نشان می دهند که روش ما می تواند قوانین دقیق را تحت پایگاه داده بزرگ، استخراج کند. از یک سو، تفاوت بین روش ما و قوانین انجمنی سنتی دیگر این است که فرآیندی اضافه شده است تا قوانین انجمنی را مدیریت کند. از سوی دیگر، تفاوت بین روش ما و روش یادگیری ماشینی علامت گذاری (SVM، تقویت (boosting)، شبکه عصبی و غیره) این است که ارتباط بین ویژگی های بصری و مفاهیم معنایی را به صورت شهودی بدست می آوریم. روش ما مستقل از سخت افزار و سیستم عامل خاص می باشد. بعد از بهینه سازی آنرا می توان نه تنها در کامپیوتر شخصی بلکه همچنین در دستگاه موبایل، بکار گرفت. در کار آتی مان، بر انتخاب یک تابع عضویت موثرتر برای افراز خرابی و یک ضابطه مناسب تر برای محاسبه قوانین انجمنی فازی، تمرکز می کنیم.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله حاشیه نویسی خودکار تصویر با قوانین ارتباط فازی و درخت تصمیم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.