دانلود شبیه سازی مقاله رفتار دینامیکی ژنراتور القایی دو سو تغذیه در طول افت ولتاژ

عنوان فارسی

رفتار دینامیکی ژنراتور القایی دو سو تغذیه در طول افت ولتاژ سه فاز

عنوان انگلیسی

Dynamic Behavior of the Doubly Fed Induction Generator During Three-Phase Voltage Dips

کلمات کلیدی

ژنراتور القایی دو سو تغذیه (DFIG)؛ حفاظت؛ تولید توان بادی

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2007 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
63,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 29 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست) (این پاورپوینت شامل توضیحات مقاله و خروجی های شبیه سازی می باشد)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Energy Conversion (مجله تبدیل انرژی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (گزارشکار 34 صفحه ای به صورت فایل PDF که شامل ترجمه بخش های مهم مقاله و همچنین توضیحات مربوط به شبیه سازی و خروجی های شبیه سازی می باشد) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

استفاده از مولدهای القایی دو سو تغذیه (DFIG ها) در توربین های بادی بزرگ، در چند سال اخیر بسیار معمول شده است. این ماشین ها، سرعت متغیر فراهم می کنند و با یک مبدل توان که برای درصد اندک توان اسمی توربین اندازه یابی شده اند، هدایت می شوند. یکی از معایب DFIG این است که به آشفتگی ها یا اغتشاش های شبکه، بخصوص به افت ناگهانی ولتاژ، بسیار حساس می باشند. اما، عملکرد این ماشین در این وضعیت ها تنها بوسیله شبیه سازی در مقالات و پروژه های دیگر مورد مطالعه قرار گرفته است. این پروژه، تحلیل نظری رفتار دینامیک ماشین القایی در حین افت موقتی ولتاژ سه فاز را انجام می دهد. تحلیل پیشنهادی در درک ما از علت های مسئله مشارکت می کند و ابزاری بسیار مفید برای بهبود جواب های موجود و پیشنهاد گزینه های جدید، ارائه می دهد. نتایج تجربی همخوانی خوبی با نتایج نظری دارند و تحلیل پیشنهادی را اعتبار یابی و تایید می کنند.

در شکل زیر، مدل توربین بادی با DFIG نشان داده شده است:

مدل توربین بادی با DFIG

تحلیل نظری رفتار DFIG در طی افت موقتی ولتاژ کامل یا ولتاژ جزئی در این پروژه پیشنهاد شده است. در این تحلیل، شار استاتور به دو مولفه تقسیم می شود، شار طبیعی و شار اجباری. شار اجباری، که در سرعت سنکرون دوران می کند، در طی عملکرد نرمال ماشین ظاهر می شود و یک ولتاژ در روتور متناسب با لغزش، القا می کند. از آنجایی که این ماشین معمولاً با لغزش حداکثر 20% کار می کند، این ولتاژ نسبتاً کم است. شار طبیعی، یک شار گذراست که در حین افت ناگهانی ولتاژ ظاهر می شود. مقدار اولیه آن با تغییر ولتاژ متناسب است و به صورت نمایی طبق ثابت زمانی استاتور، تنزل پیدا می کند. برخلاف شار اجباری، این شار برای استاتور ثابت باقی می ماند و بنابراین توسط روتور به صورت شاری دیده می شود که در سرعت روتور چرخش می کند. در نتیجه، شار طبیعی، در روتور ولتاژ القا می کند که بسیار بیشتر از شارهای ظاهر شده در حالت پایدار می باشد. برای افت ولتاژ قوی، ولتاژ القایی در سرعت بالای سنکرون می تواند حتی نسبت به ولتاژ استاتور، بیشتر باشد. اگر مبدل روتور این اضافه ولتاژ را جبران نکند، کنترل جریان به صورت گذرا از دست می رود. در این وضعیت، اضافه جریان هایی ظاهر می شود که دامنه آنها به عمق افت ولتاژ، حداکثر ولتاژ مبدل، پارامترهای ماشین و عناصر حفاظت، بستگی دارد. این پروژه یک رویکرد سختگیرانه برای این پدیده های گذرایی پیچیده برای تحلیل رفتار دینامیک یک ماشین القایی دو سو تغذیه در طی افت ولتاژ، پیشنهاد می دهد. بخصوص این تحلیل برای یک افت ولتاژ لحظه ای است که نشان دهنده افت ولتاژ ناگهانی است که معمولاً در واقعیت رخ می دهند. در نتیجه، چشم اندازهای جالبی در مورد جستجو برای راهکارهای نرم افزاری و سخت افزاری باز می کند که مواجهه با اثر متقابل شبکه ای سیستم های قدرت باد برپایه DFIG را ممکن می سازد.

این پروژه در محیط ام فایل متلب شبیه سازی شده است. تمامی مراحل پیاده سازی و نیز تمامی شکل موج های ارائه شده در مقاله اصلی، در نتایج متلب به دست آماده است. یک فایل گزارشکار نیز به پیوست ارائه می شود که شامل توضیحات شبیه سازی و نحوه اجرای آن می باشد که با خرید این محصول می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. در ادامه، برخی از تصاویر خروجی شبیه سازی قرار داده شده اند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله رفتار دینامیکی ژنراتور القایی دو سو تغذیه در طول افت ولتاژ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 12 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.