عنوان فارسی |
شارش بار بهینه در راستای افزایش سود شبکه از مدیریت سمت تقاضا |
عنوان انگلیسی |
Optimal Power Flow for Maximizing Network Benefits From Demand-Side Management |
کلمات کلیدی |
مدیریت بار؛ بهینه سازی؛ محاسبه و تحلیل سیستم قدرت؛ برنامه ریزی سیستم قدرت؛ شبکه هوشمند |
درسهای مرتبط |
بهره برداری از سیستم های قدرت |
تعداد صفحات انگلیسی : 9 | نشریه : IEEE |
سال انتشار : 2014 | تعداد رفرنس مقاله : 59 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله | آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله |
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است | نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Systems (مجله سیستم های قدرت) |
ترجمه: دارد (ترجمه 33 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) | گزارشکار : دارد (فایل راهنمای 16 صفحه ای) | شبیه سازی : دارد (1 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m) |
این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.
به مدت چند دهه، اشکال مختلف مدیریت سمت تقاضا (DSM) توسط اپراتورهای شبکه برای تنظیم نمایه های بار سیستم و بهبود تعادل تولید بار سیستم (به عنوان مثال، با کنترل از راه دور و سوئیچ-بلاک بارهای گرمایشی ذخیره سازی) به کار برده شده است. این روشهای DSM، غیر محلی بوده و فقط تقاضای کل سیستم را تحت تأثیر قرارداده اند، چون کنترل تقاضا در نواحی یا مکانهای خاصی در شبکه امکانپذیر نبوده است. در پرتو رشد منابع انرژی تجدیدپذیر متغیر و کاهش سهم تولید معمولی در سبد تولید کل، بسیاری از مطالعات، نیاز به شبکه های آینده را برای ارائه ی انعطاف پذیری بیشتر به سیستم ازطریق ابزارهای جایگزین، مشخص کرده اند. DSM به عنوان پتانسیل ارائه ی مقدار قابل توجهی از این انعطاف پذیری موردنیاز، پیشنهاد شده است. در برخی مقالات، تخمین زده می شود که درصورت اجرای فنآوری ها و مشوق های لازم DSM، حدود 5٪ از کل بار سیستم بریتانیا (GB) در تقاضای اوج زمستانه، قابل تعویض است. علاوه بر سهم DSM در ایجاد توازن انرژی سیستم، DSM همچنین از پتانسیل قابل توجهی برای بارهای پاسخگوی تقاضا درجهت تقلیل احتمالات شبکه و مدیریت محدودیتها برخوردار است. مرور مفاهیم اصلی و رویکردهای مورداستفاده در DSM “شبکه محور” (با مراجعه به طرحهای DSM با هدف ارتقای عملکرد و امنیت شبکه) در برخی مقالات ارائه شده است.
در این پروژه از تکنیک OPF استفاده شده است تا ارزیابی شود که بارهای پاسخگوی تقاضا در یک شبکه ی توزیع معین، ازنظر توانایی رفع محدودیت های شبکه ی بالادست و ارائه ی خدمات کمکی، مانند ذخیره ی عملیاتی، حداکثر “ارزش” را برای سیستم فراهم میکنند. این رویکرد در سیستم های تست توزیع شعاعی و شبکه ای معمولی بریتانیا نشان داده شده است. همچنین مشخص شده است که محل دقیق شبکه ی منابع DSM ازنظر مدیریت محدودیت های بالادست، تأثیر به سزایی در ارزشی دارد که یک بار قابل تعویض معین میتواند برای سیستم فراهم نماید. این امر به دلیل ویژگی های الکتریکی متفاوت بارها و شبکه های به هم پیوسته ی آنهاست. یک روش مبتنی بر OPF برای ارزیابی موقعیت های شبکه ی بهینه برای DSM، به موازات یک فهرست برای رتبه بندی هر باس بار سیستم توزیع با توجه به مزیت کل شبکه ی ارائه شده توسط کاربرد DSM در آن باس، ارائه شده است. این روش به منظور تلفیق مدل های واقعی تر از ترکیب بار در هر باس، توصیف مخلوط انواع بار و تغییرات روزانه، توسعه داده شده است. مدل های بار جامع و تفصیلی برای هریک از بخش های اصلی بار، استفاده شده و از یک OPF سری زمانی برای تعیین میزان ذخیره ی موثر MVA استفاده می شود که میتواند برای رابط GSP توسط هر نوع باری ارائه شود. تجزیه و تحلیل OPF با استفاده از یک ابزار استاندارد صنعت (PSS/E) انجام می شود و بنابراین میتواند ازطریق اپراتورهای شبکه به راحتی مورد استفاده قرار گیرد تا مشخص شود کدام بارهای DSM یا کدام ترکیب از بارهای DSM میتواند بیشینه مزیت را برای یک سیستم در محدوده ی سناریوهای عملیاتی فراهم آورد. میزان بار دردسترس برای DSM و مدت زمانی که بار میتواند تغییر کند، بسته به نوع دقیق بار و نحوه ی استفاده ی این بار توسط کاربران نهایی، متفاوت است. به عنوان مثال، ترکیب بارهای مسکونی و تجاری ممکن است براساس موقعیت جغرافیایی تغییر کند و تفاوتهای چشمگیری بین مناطق شهری، حومه ی شهر یا مناطق روستایی وجود داشته باشد. این امر، شناسایی نمایه های بار “معمولی” را بسیار دشوار میکند. تجزیه و تحلیل ارائه شده از بارهای DSM به طور بالقوه میتواند با افزودن زیربخشهای بار بیشتر و انواع بار برای کاربران نهایی مختلف و با مدلسازی دقیق تر و پویاتر برنامه های کنترل بار خاص، بهبود یابد. تجزیه و تحلیل ارائه شده در این مقاله به این دلیل محدود است که هر مرحله ی زمانی شبیه سازی را جداگانه در نظر میگیرد و همه ی محدودیت ها و وابستگی های زمانی مرتبط با قطع و وصل مجدد انواع مختلف بارهای قابل تعویض را شامل نمی شود.
این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده اند:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.