دانلود شبیه سازی مقاله شارش بار بهینه در راستای افزایش سود شبکه

عنوان فارسی

شارش بار بهینه در راستای افزایش سود شبکه از مدیریت سمت تقاضا

عنوان انگلیسی

Optimal Power Flow for Maximizing Network Benefits From Demand-Side Management

کلمات کلیدی

مدیریت بار؛ بهینه سازی؛ محاسبه و تحلیل سیستم قدرت؛ برنامه ریزی سیستم قدرت؛ شبکه هوشمند

درسهای مرتبط

بهره برداری از سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 59
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
87,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Systems (مجله سیستم های قدرت)
ترجمه: دارد (ترجمه 33 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (فایل راهنمای 16 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (1 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

شارش بار بهینه

به ­مدت چند دهه، اشکال مختلف مدیریت سمت تقاضا (DSM) توسط اپراتورهای شبکه برای تنظیم نمایه­ های بار سیستم و بهبود تعادل تولید بار سیستم (به ­عنوان مثال، با کنترل ­از راه­ دور و سوئیچ-بلاک بارهای گرمایشی ذخیره ­سازی) به­ کار برده­ شده­ است. این روش­های DSM، غیر محلی بوده و فقط تقاضای کل سیستم را تحت تأثیر قرارداده­ اند، چون کنترل تقاضا در نواحی یا مکان­های خاصی در شبکه امکان­پذیر نبوده­ است. در پرتو رشد منابع انرژی تجدیدپذیر متغیر و کاهش سهم تولید معمولی در سبد تولید کل، بسیاری از مطالعات، نیاز به شبکه های آینده را برای ارائه­ ی انعطاف­ پذیری بیشتر به سیستم ازطریق ابزارهای جایگزین، مشخص کرده­ اند. DSM به عنوان پتانسیل ارائه­ ی مقدار قابل ­توجهی از این انعطاف­ پذیری موردنیاز، پیشنهاد شده­ است. در برخی مقالات، تخمین زده­ می ­شود که درصورت اجرای فنآوری­ ها و مشوق ­های لازم DSM، حدود 5٪ از کل بار سیستم بریتانیا (GB) در تقاضای اوج زمستانه، قابل­ تعویض است. علاوه بر سهم DSM در ایجاد توازن انرژی سیستم، DSM همچنین از پتانسیل قابل ­توجهی برای بارهای پاسخگوی تقاضا درجهت تقلیل احتمالات شبکه و مدیریت محدودیت­ها برخوردار است. مرور مفاهیم اصلی و رویکردهای مورداستفاده در DSM “شبکه­ محور” (با مراجعه به طرح­های DSM با هدف ارتقای عملکرد و امنیت شبکه) در برخی مقالات ارائه شده ­است.

در این پروژه از تکنیک OPF استفاده شده­ است تا ارزیابی شود که بارهای پاسخگوی تقاضا در یک شبکه ­ی توزیع معین، ازنظر توانایی رفع محدودیت­ های شبکه ­ی بالادست و ارائه ­ی خدمات کمکی، مانند ذخیره ­ی عملیاتی، حداکثر “ارزش” را برای سیستم فراهم­ می­کنند. این رویکرد در سیستم­ های تست توزیع شعاعی و شبکه­ ای معمولی بریتانیا نشان داده ­شده­ است. همچنین مشخص شده­ است که محل دقیق شبکه ­ی منابع DSM ازنظر مدیریت محدودیت­ های بالادست، تأثیر به ­سزایی در ارزشی دارد که یک بار قابل­ تعویض معین می­تواند برای سیستم فراهم­ نماید. این امر به ­دلیل ویژگی ­های الکتریکی متفاوت بارها و شبکه­ های به ­هم ­پیوسته­ ی آنهاست. یک روش مبتنی ­بر OPF برای ارزیابی موقعیت­ های شبکه ­ی بهینه برای DSM، به­ موازات یک فهرست برای رتبه ­بندی هر باس بار سیستم توزیع با توجه ­به مزیت کل شبکه ­ی ارائه ­شده توسط کاربرد DSM در آن باس، ارائه شده­ است. این روش به­ منظور تلفیق مدل­ های واقعی ­تر از ترکیب بار در هر باس، توصیف مخلوط انواع بار و تغییرات روزانه، توسعه داده ­شده ­است. مدل­ های بار جامع و تفصیلی برای هریک از بخش­ های اصلی بار، استفاده شده و از یک OPF سری ­زمانی برای تعیین میزان ذخیره ­ی موثر MVA استفاده­ می­ شود که می­تواند برای رابط GSP توسط هر نوع باری ارائه ­شود. تجزیه ­و تحلیل OPF با استفاده از یک ابزار استاندارد صنعت (PSS/E) انجام ­می ­شود و بنابراین می­تواند ازطریق اپراتورهای شبکه به­ راحتی مورد استفاده قرار گیرد تا مشخص شود کدام بارهای DSM یا کدام ترکیب از بارهای DSM می­تواند بیشینه مزیت را برای یک سیستم در محدوده­ ی سناریوهای عملیاتی فراهم ­آورد. میزان بار دردسترس برای DSM و مدت زمانی که بار می­تواند تغییر کند، بسته به نوع دقیق بار و نحوه­ ی استفاده ­ی این بار توسط کاربران نهایی، متفاوت است. به­ عنوان مثال، ترکیب بارهای مسکونی و تجاری ممکن است براساس موقعیت جغرافیایی تغییر کند و تفاوت­های چشم­گیری بین مناطق شهری، حومه­ ی شهر یا مناطق روستایی وجود داشته ­باشد. این امر، شناسایی نمایه ­های بار “معمولی” را بسیار دشوار می­کند. تجزیه ­و تحلیل ارائه ­شده از بارهای DSM به­ طور بالقوه می­تواند با افزودن زیربخش­های بار بیشتر و انواع بار برای کاربران نهایی مختلف و با مدل­سازی دقیق ­تر و پویاتر برنامه ­های کنترل بار خاص، بهبود یابد. تجزیه­ و تحلیل ارائه ­شده در این مقاله به این دلیل محدود است که هر مرحله ­ی زمانی شبیه ­سازی را جداگانه در نظر می­گیرد و همه ­ی محدودیت ­ها و وابستگی ­های زمانی مرتبط با قطع و وصل مجدد انواع مختلف بارهای قابل تعویض را شامل ­نمی ­شود.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده اند:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله شارش بار بهینه در راستای افزایش سود شبکه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.