دانلود شبیه سازی پروژه بازآرایی شبکه های توزیع شعاعی برای کاهش تلفات در متلب

خلاصه:

بازآرایی شبکه یا Reconfiguration یکی از مباحث مهم برای کاهش تلفات در سیستم توزیع است که انجام این کار نیاز به مهارت و دقت عمل بالایی دارد. در این پروژه بازآرایی شبکه توزیع شعاعی با استفاده از الگوریتم ژنتیک صورت گرفته است و به همراه فایل آموزشی کامل از مراحل انجام کار و شبیه سازی ها و توضیحات مربوطه برای استفاده دانشجویان و محققان عزیز آماده شده است. با یادگیری و تسلط بر این پروژه، شما قادر خواهید بود بازآرایی با هر روش دلخواه را انجام دهید.

متلب
قیمت دانلود مقاله
14,000تومان
گزارشکار: به همراه گزارش کار فارسی کامل شبیه سازی : دارد (متلب)
شرح موضوع

بازآرایی شبکه توزیع شعاعی

به دلیل عدم قطعیت بارهای سیستم  در فیدرهای مختلف، که به دلیل تغییر پذیری آنها در طول زمان است، بهره برداری و کنترل  ازسیستم های توزیع جدید بسیار پیچیده تر شده است. به خصوص در نواحی که تراکم بار در آنها زیاد است این پیچیدگی بسیار زیاد تر است. تلفات توان برای یک شبکه توزیع‌ که بارهای آن متغییر هستند، تحت یک آرایش ثابت کاهش نمی یابد. بنابراین برای کاهش تلفات در سیستم توزیع لازم است تا در طول زمان تجدید آرایش برای سیستم توزیع انجام پذیرد. بازآرایی شبکه، روند تغییر ساختار توپولوژیکی فیدر با تغییر وضعیت باز / بسته سکشنولایزرها و یا سوئیچ ها است.

هدف این پروزه، آموزش و یادگیری حالت کلی بازآرایی شبکه‌های توزیع شعاعی ( Reconfiguration ) و استفاده متناسب از آن با توجه به شرایط مختلف است. در این پیوژه یک فایل آموزشی برای تجدید آرایش بهینه شبکه شعاعی 33 باسه با هدف کاهش تلفات به وسیله‌ی الگوریتم ژنتیک GA  انجام گرفته است . بعد از مطالعه و تسلط کافی بر این فایل آموزشی شما قادر خواهید بود بازآرایی بهینه برای هی سیستم دلخواه را متناسب با نیازدخود و با استفاده از الگوریتم های دیگر بهینه سازی از قبیل PSO یا کلونی زنبور عسل در محیط متلب انجام دهید.

لارم به ذکر است دو نکه بسیار مهم در این پروژه وجود دارد.

۱-  هدف اصلی این آموزش چگونگی تعریف یک تابع هدف به منظور تجدید آرایش در سیستم توزیع استمی و برای بهینه سازی و باز آرایی از کدهای تعریف شده خود برنامه متلب برای الگوریتم ژنتیک استفاده شده است.

۲- به منظور محاسبات پخش بار، از تولباکس matpower در این پروژه استفاده شده است. بنابراین دانلود و نصب این تولباکس برای اجرای کدها الزامی می‌باشد.

برای استفاده و اجرای این پروژه لازم است ابتدا تولباکس matpower  را از آدرس زیر دانلود کرده و مطابق با توضیحات زیر آن را نصب نمایید. داخل فایل pdf  آموزشی  مراحل نصب تولباکس matpower به صورت مفصل و با جزییات کامل توضیح داده شده است.

http://www.pserc.cornell.edu/matpower/

شبیه سازی ها در متلب ورژن ۲۰۱۴ صورت گرفته است. در ادامه بخشی از نتایج حاصل از شبیه سازی ها نشان داده شده است.

نتایج بازآرایی شبکه شعاعی در متلب

نتایج بازآرایی شبکه شعاعی در متلب

بازآرایی شبکه شعاعی برای کاهش تلفات در متلب

بازآرایی شبکه شعاعی برای کاهش تلفات در متلب


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی پروژه بازآرایی شبکه های توزیع شعاعی برای کاهش تلفات در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.