دانلود شبیه سازی مقاله بهبود پایداری سیستم ادغام شده با شبکه ضعیف با VSC

عنوان فارسی

بهبود پایداری سیستم ادغام شده با شبکه ضعیف با مبدل منبع ولتاژ (VSC)

عنوان انگلیسی

Stability Improvement of Weak Grid Integrated System with Voltage Source Converter

کلمات کلیدی

تولید پراکنده؛ کنترل غیرخطی؛ میرایی توان؛ کنترل مبدل منبع ولتاژ (VSC)؛ شبکه ضعیف

درسهای مرتبط

تولید پراکنده DG

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IJEECM
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 10
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJEECM
قیمت دانلود مقاله
74,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IJEECM journal of Electrical Engineering (مجله مهندسی برق)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (توضیحات شبیه سازی در 7 صفحه به صورت WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بهبود پایداری با استفاده از VSC

توسعه همیشگی منابع «تولید پراکنده» (DG) تجدیدپذیر، مانند توربین های باد و آرایه های فتوولتائیک (PV)، باعث گرایش قابل توجه به سمت کنترل ، بهره برداری و تلفیق بهینه واحدهای DG با شبکه شد. تلفیق یکپارچه واحدهای DG، یکی از نیروهای عمده انگیزش دهنده در زمینه شبکه های هوشمند است. مبدل های منبع ولتاژ (VSC ها)، فنآوری پیشرو و اصلی برای اتصال منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک در شبکه های مدرن می باشند. توپولوژی های کنترلی اصلی VSC ها، کنترل برداری و کنترل توان مستقیم می باشند. برای بدست آوردن مولفه های جریان و ولتاژ در یک قاب مرجع دوار سنکرون، یک حلقه قفل شده با فاز (PLL) لازم است. علاوه بر آن، PLL برای استخراج فرکانس شبکه و زاویه اولیه لازم است تا اتصال مبدل-شبکه هموار از طریق یک فرآیند همگامی یا سنکروناسیون را تضمین کند. اما، دینامیک های PLL، در طی گذرایی ها، اثر مضر بر پایداری کلی سیستم بخصوص در شبکه های ضعیف می گذارد. علیرغم مزیت های روش کنترل برداری، گرایش قابل توجهی به سمت توسعه توپولوژی های کنترل جدید بوجود آمده است که نیاز به یک PLL را رفع می کند (یعنی خود همگامی). برای رفع مشکلات مرتبط با کنترل برداری VSC های متصل به شبکه های بسیار ضعیف، مفهوم همگامی توان ارائه شده است و برای فراهم کردن یک همگامی ضمنی با شبکه در حالت پایدار مشابه با یک مولد سنکرون (SG)، از این مفهوم استفاده می شود. با این حال، روش های پیشنهادی براساس دینامیک های سیگنال کوچک سنتز می شوند و نمی توانند پایداری سیگنال بزرگ را تضمین کنند.

در این پروژه، یک توپولوژی کنترلی جدید ارائه شده تا تلفیق VSC ها با شبکه های ضعیف را ممکن سازد. کنترلر دو قسمت دارد، یعنی کنترلر میرایی توان خطی و کنترلر تکمیلی غیرخطی. قسمت خطی SG های دارای قابلیت سنکروناسیون (همگامی) میرایی توان اضافه را تقلید می کند و در نتیجه خودهمگامی با شبکه را حاصل می کند و به نوبه خود نیاز به یک PLL را رفع می کند. اما، در سناریوهای بازیابی شبکه، هرگونه عدم انطباق زیاد بین VSC و فرکانس و زاویه شبکه می تواند باعث عملکرد ضعیف و حتی ناپایداری شود.  این موارد به عنوان آشفتگی های سیگنال بزرگ در نظر گرفته می شوند، بنابراین کنترلر غیرخطی پیشنهادی می تواند عملکرد سیستم را در این موارد بهبود بخشد. علاوه بر آن، کنترلر قادر به کار در شبکه های بسیار ضعیف با SCR است و توان اسمی را بخاطر مشخصات میرایی و همگامی توان خود، تامین می کند. فرآیند طراحی قسمت های خطی و غیرخطی ارائه شده اند و سناریوهای شبیه سازی متعددی برای اعتبار یابی اثربخشی کنترلر ارائه شده اند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

بهبود پایداری شبکه ضعیف

مبدل منبع ولتاژ (VSC)

کنترل غیرخطی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهبود پایداری سیستم ادغام شده با شبکه ضعیف با VSC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.