دانلود شبیه سازی مقاله کنترل کننده منطق فازی برای بهبود پایداری گذرا در سیستم قدرت AC-DC

عنوان فارسی

کنترل کننده منطق فازی برای بهبود پایداری گذرا در سیستم های قدرت AC-DC چند ماشینه

عنوان انگلیسی

Fuzzy Logic Controller for Enhancement of Transient Stability in Multi Machine AC-DC Power Systems

کلمات کلیدی

HVDCT؛ پایداری سیستم قدرت؛ پایداری چند ماشینه؛ کنترل کننده منطق فازی

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 10
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
52,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Computational Intelligence and Communication Networks (CICN) (کنفرانس بین المللی هوش محاسباتی و شبکه های ارتباطی)
ترجمه: دارد (ترجمه 16 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد ( فایل ورد 14 صفحه ای که به تشریح شبیه سازی و خروجی ها پرداخته است) شبیه سازی : دارد (یک ام فایل متلب و سه فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

بهبود پایداری گذرا با کنترلر فازی

انتخاب بین گزینه های انتقال برق بر اساس هزینه و کنترل پذیری صورت می گیرد. توجیه اولیه برای سیستم های HVDC هزینه کمتر آن برای فواصل الکتریکی طولانی است. این حالت برای روش های کابل کشی از زیر دریا/ زیرزمینی، روی فواصل هندسی نسبتاً کوتاه کاربرد دارد. در حال حاضر، عامل کنترل پذیری توجیه کننده استفاده از روش DC، مستقل از هزینه ناشی از افزایش تعداد خطوط متوالی موجود است. سیستم های HVDC از توانایی کنترل سریع توان انتقالی برخوردار هستند. لذا آن ها تاثیر زیادی روی پایداری سیستم های قدرت AC مربوطه دارند. نکته مهم تر اینکه طراحی صحیح کنترل کننده های HVDC امری ضروری برای تضمین عملکرد رضایت بخش سیستم AC/DC کُلی است. در سال های اخیر، مدل های سیستم HVDC بکار رفته ساده هستند، این مدل ها برای مطالعات پایداری عمومی سیستمی که لینک DC به بخش های قوی تری از سیستم AC متصل هستند کافی می باشند. البته ترجیح برخورداری از قابلیت مدلسازی انعطاف پذیر، با محدوده جزئیات مدنظر است. معمولاً به کنترل های مکمل برای استفاده از قابلیت کنترل پذیری لینک های DC، و ارتقای عملکرد دینامیک سیستم AC نیاز است. در عمل انبوهی از روش های مختلف کنترل سطح بالا وجود دارند. اهداف عملکردی آن ها تا حدود زیادی به مشخصه های سیستم های AC بستگی دارند. لذا کنترل بکار رفته برای هر سیستم منحصر به فرد است. تا به امروز، هیچ تلاشی برای توسعه روش های کنترلی عمومی قابل اجرا روی تمامی سیستم ها صورت نگرفته است. کنترل های مکمل از سیگنال های بدست آمده از سیستم های AC برای مدوله سازی کمیت های DC استفاده می کنند. سیگنال های مدولاسیون از جریان توان خط ارتباطی، انحرافات زاویه ای نسبی ماشین ها، انحرافات نسبی سرعت ماشین ها، و اختلاف میانگین در شتاب های ماشین ها بدست می آیند. یک انتخاب خاص به مشخصات سیستم و نتایج مطلوبی بستگی دارد. در این پروژه، سوای کنترل کننده های سنتی، یک کنترل کننده مبتنی بر منطق فازی برای مدولاسیون ترتیب توان روی کنترل DC توسعه داده شده است که به نوبه خود منجر به مدوله کردن توان DC می شود.

با در نظر گرفتن کنترل کننده جریان HVDC و دینامیک های خط، مشاهده می شود که پایداری گذرای سیستم چند ماشینه فقط در صورتی ارتقا می یابد که ترکیب تمامی سیگنال های سه تایی ناشی از سرعت نسبی، زاویه فاز و شتاب متوسط بکار بروند. این پروژه رویکرد جدیدی را برای طراحی یک کنترل کننده پایدارسازی تکمیلی برای خط انتقال لینک HVDC با استفاده از منطق فازی پیشنهاد داده است. نتایج حاصل از این پروژه نشان می دهند که تحت شرایط اغتشاش، عملکرد دینامیک بهتر با استفاده از کنترل کننده فازی پیشنهادی، در مقایسه با کنترل کننده مکمل سنتی بدست می آید. بهبود بیشتر عملکرد با تنظیم صحیح کنترل کننده فازی بدست می آید. کنترل کننده پیشنهادی برای پیاده سازی عملیاتی بشدت ساده است . علت این است که قانون کنترل بازخورد خروجی غیرمتمرکز توسعه داده شده در این پروژه صرفاً به اندازه گیری های محلی در هر واحد تولید کننده نیاز دارد.

این شبیه سازی در محیط متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از شکل موج های خروجی مربوط به شبیه سازی ها قرار داده شده است:

کنترل کننده منطق فازی

پایداری گذرا در سیستم قدرت AC-DC

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل کننده منطق فازی برای بهبود پایداری گذرا در سیستم قدرت AC-DC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.