دانلود شبیه سازی مقاله مبدل های الکترونیک قدرت DC به DC دو ورودی برای وسایل نقلیه الکتریکی

عنوان فارسی

مبدل های الکترونیک قدرت DC به DC دو ورودی برای وسایل نقلیه الکتریکی: ارائه روشی از طریق یک کلید تک پل سه راهه

عنوان انگلیسی

Double-Input DC–DC Power Electronic Converters for Electric-Drive Vehicles—Topology Exploration and Synthesis Using a Single-Pole Triple-Throw Switch

کلمات کلیدی

تبدیل قدرت DC – DC؛ ذخیره انرژی؛ مبدل های چند پورت

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2010 تعداد رفرنس مقاله : 29
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
59,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Industrial Electronics (مجله الکترونیک صنعتی)
ترجمه: دارد (ترجمه 14 صفحه ای در ورد) گزارشکار : دارد (شبیه سازی 12 صفحه ای از نحوه اجرای شبیه سازی و ارائه نتایج خروجی) شبیه سازی : دارد (3 فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مبدل های الکتریکی

مبدل های دو ورودی در کاربردهای الکترونیک قدرت، توجهات زیادی را به خود جلب کرده اند، این کاربردها می توانند شامل وسایل نقلیه الکتریکی، هیبریدی و الکتریکی هیبرید پلاگین؛ سیستم های پیل سوختی؛ سیستم های فتوولتائیک؛ تولید توان بادی و اصلاح ضریب توان، باشند. در این کاربردها، استفاده از یک دستگاه ذخیره انرژی بلندمدت یا کوتاه مدت اجتناب ناپذیر است، زیرا مقادیر لحظه ای توان ورودی و خروجی با هم برابر نیستند. واحد ذخیره انرژی می توانند بر مبنای باتری و یا خازن های الکتروشیمیایی ساخته شوند. به بیان دیگر، واحد ذخیره انرژی می تواند خود، هیبرید شده باشد.

خازن های الکتروشیمیایی جهت استفاده در سیستم توزیع وسایل نقلیه متداول و هیبرید برای کاربردهایی مانند مخزن انرژی محلی، هموار سازی ولتاژ، معماری شبکه 42 ولتی و افزایش عمر باتری ها، پیشنهاد شده اند. با این وجود، توان ویژه زیاد خازن های الکتروشیمایی، دلیل اصلی استفاده از آنها به عنوان یک واحد ذخیره انرژی واسط، در طی شتاب گرفتن، بالا رفتن از سربالایی و ترمزگیری می باشد. یک واحد ذخیره انرژی هیبرید که از باتری ها و خازن های الکتروشیمایی تشکیل می شوند، گزینه خوبی برای وسایل نقلیه الکتریکی آینده بنظر می رسند. ایده اصلی، محقق سازی مزیت های باتری ها و خازن های الکتروشیمیایی و در عین حال حفظ کردن حداقل وزن واحد ذخیره انرژی کلی با استفاده از تطبیق پذیری واحد است.

جهت ترکیب منبع اصلی تغذیه با واحد ذخیره انرژی یا جهت هیبرید سازی واحد ذخیره انرژی، دو مبدل مستقل یا یک مبدل دو ورودی لازم است. مزیت های استفاده از یک مبدل دو ورودی شامل کاهش تعداد اجزاء، کاهش هزینه، و سهولت کنترل می باشند. این مزیت ها می توانند بطور بالقوه هزینه کلی و بازده وسایل نقلیه الکتریکی را بهبود بخشند.

تزویج مغناطیسی جهت ساخت DI و عموماً مبدل های چند ورودی مورد استفاده قرار گرفته است. ترکیب ساختار مبدل های قدرت مستقل نیز جهت ساختن مبدل های چند پورت، پیشنهاد شده اند. این روش ها، استفاده سیستماتیک از اجزاء بنیادی جهت حصول مبدل های الکترونیک قدرت دو ورودی ( DIPEC) نمی باشد. علاوه بر آن، همه توپولوژی های محتمل، کاملاً مورد مطالعه قرار نگرفته اند. علاوه بر آن، استخراج مبدل های دو ورودی جدید با استفاده از توپولوژی های DI موجود دشوار است. بنابراین، در این پروژه، یک کلید تک پل سه راهه ( SPTT) به عنوان عنصر بنیادی ایجاد DIPECها مورد استفاده قرار می گیرد.

شکل زیر نمایش ساده ای از یک کلید SPTT را نشان می دهد. در هر لحظه خاص، پل به یک و فقط یک شاخه متصل شده است.

سه مبدل DI در این مقاله با استفاده از یک کلید SPTT به عنوان یک بلوک سازنده، تولید شد. همه مبدل های پیشنهادی از تنها یک القاگر استفاده می کنند و این منجر به کاهش اندازه و تعداد قطعات سیستم می شود. مبدل های پیشنهادی را می توان در بهبود فراخازنی بسته های باتری در کاربردهای خودرویی یا هیبرید سازی سیستم های فتوولتائیک و پیل سوختی مورد استفاده قرار داد. نتایج شبیه سازی و تجربی با نتایج تحلیلی همخوانی دارند.

این پروژه در محیط سیمولینک متلب (SIMULINK/MATLAB) پیاده سازی شده و بخشی از نتایج آن در مبدل های مختلف در زیر نشان داده شده است:

نتایج شبیه سازی مبدل باک DI:

نتایج شبیه سازی مبدل باک DI

نتایج شبیه سازی مبدل باک بوست DI:

نتایج شبیه سازی مبدل باک بوست DI

نتایج شبیه سازی مبدل باک بوست – باک DI:

نتایج شبیه سازی مبدل باک بوست - باک DI

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مبدل های الکترونیک قدرت DC به DC دو ورودی برای وسایل نقلیه الکتریکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.