دانلود شبیه سازی مقاله افزایش کیفیت توان برای رله های دیستانس در خطوط انتقال

عنوان فارسی

افزایش کیفیت توان برای رله های دیستانس در خطوط انتقال جبران شده با ادوات فکتس موازی

عنوان انگلیسی

Enhancement of Power Quality for Distance Relays on Shunt-FACTS Compensated Transmission Lines

کلمات کلیدی

رله حفاظتی دیستانس؛ سیستم انتقال ac انعطاف پذیر (FACTS)؛ DVR؛ جبرانسازی سری؛ جبرانسازی موازی؛ جبرانساز سنکرون استاتیک (STATCOM)؛ جبرانساز استاتیک توان راکتیو (SVC)؛ شبکه عصبی

درسهای مرتبط

حفاظت سیستم قدرت؛ ادوات فکتس

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IJSER
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
ijser
قیمت دانلود مقاله
52,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Scientific & Engineering Research (مجله بین المللی تحقیقات مهندسی و علوم)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (یک فایل متلب با فرمت .m و یک فایل سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کیفیت توان در رله دیستانس

تلاش های مستمری برای ارتقای بازدهی و اطمینان سیستم های قدرت صورت گرفته اند. در این شرایط شاهد افزایش استفاده از ادوات FACTS در سیستم های انتقال هستیم. اکثر ادوات FACTS روی خطوط انتقال موجود نصب می شوند تا ظرفیت و عملکردشان را ارتقا دهند. رله های حفاظتی دیستانس به شکل گسترده برای حفاظت از خطوط انتقال ارائه شده اند. لذا احتمال زیادی وجود داشته که خط انتقال با ادوات FACTS نصب شده، با رله های دیستانس مورد حفاظت قرار بگیرد. این سناریو با مطرح شدن این سوال همراه می شود: آیا رله حفاظت دیستانس فعلی عملکرد خوبی نسبت به ادوات FACTS جدید در خط انتقال دارد؟ هدف این پروژه یافتن پاسخ این سوال، و توجه به مسائل مهمی است که به طور بالقوه روی عملکرد این رله، در خلال حفاظت از خط جبران شده با شانت تاثیرگذار هستند. ادوات FACTS شانت (SVC و STATCOM) دارای زمان پاسخ سریع هستند، خیلی مهم است که واکنش دستگاه های FACTS به خطا، در حین مطالعه اثرات بر اندازه گیری های رله دیستانس را در نظر بگیریم. این پروژه مدل های خاصی از ادوات FACTS، و سیستم های کنترل مربوطه را در نظر می گیرد. جبران سازهای وار استاتیک (SVC) به صورت گسترده در جبران سازی شانت خطوط انتقال بکار می روند. با مقبولیت تریستورهای خاموش کننده گیت (GTO) در شبکه های برق رسانی، جبران ساز های استاتیک سنکرون (STATCOM) نیز در حال کسب محبوبیت هستند. موقعیت دستگاه های FACTS شانت به کاربرد نصبی بستگی دارد. ادوات فکتس با جبران سازی شانت در نقاط انتهایی خط انتقال (باس ها)، در کاربردهایی همچون افزایش پایداری سیستم، افزایش عملکرد لینک HVDC، و غیره بکار می روند. البته برای کنترل جریان توان، یا افزایش قابلیت انتقال توان در خطوط انتقال خیلی طولانی، نقطه میانی خطوط بهترین مکان برای استقرار ادوات FACTS با اتصال موازی محسوب می شود. در این پروژه، عملکرد رله های دیستانس در خط جبران شده در نقطه میانی مورد مطالعه قرار گرفته است. کنترل کننده شبکه عصبی برای تولید پالس های تریگر / فعال کننده به تریستورهای مبتنی بر دستگاه های الکترونیک قدرت، در ادوات FACTS شانت (SVC,STATCOM) بکار رفته است. با اتصال شبکه های عصبی به ادوات FACTS، پایدارسازی رله ولتاژ – جریان رله تحت خطا در خط انتقال طولانی صورت می گیرد. لذا بر شرایط غیرسنکرون غلبه می شود. شبکه های عصبی نرخ های پالس با پاسخ سریع را نسبت به سوئیچ های تریستوری دوسویه در ادوات FACTS موازی تولید می کنند (SVC,STATCOM).

برای غلبه بر مشکل غیرسنکرون بودن در خطوط انتقال طولانی، ما از SVC ادوات FACTS شانت (جبران ساز وار موازی) و STATCOM (جبران ساز سنکرون استاتیک) استفاده نموده ایم. با استفاده از ادوات FACTS شانت مبتنی بر شبکه های عصبی، می توان ولتاژ و جریان، و جریان- ولتاژ رله تحت شرایط خطا را پایدارسازی کرد. این نتایج با استفاده از سیمولینک بدست آمده و با موفقیت تایید می شوند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از شکل موج های خروجی شبیه سازی ها قرار داده شده اند:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله افزایش کیفیت توان برای رله های دیستانس در خطوط انتقال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.