دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل هارمونیکی یکسوساز 24 پالسی با استفاده از دیودها

عنوان فارسی

طراحی و تحلیل هارمونیکی یک یکسوساز 24 پالسی جدید با استفاده از دیودها به همراه ترانسفورماتور شیفت دهنده فاز

عنوان انگلیسی

Designing and Harmonic analysis of a new 24-Pulse Rectifier using diodes with Phase Shifting Transformer

کلمات کلیدی

24-پالسی؛ مبدل AC-DC؛ کیفیت توان؛ هارمونیک

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 4 نشریه : IJSETR
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 5
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJSETR
قیمت دانلود مقاله
58,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Science, Engineering and Technology Research (مجله بین المللی علوم ، مهندسی و تحقیقات فناوری)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (34 صفحه به صورت فایل WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

طراحی یکسوساز 24-پالسی

یکسوکننده های معمولی با استفاده از دیودها و تریستورها ساخته شده اند. انواع کنترل شده و کنترل نشده با مشکلاتی همچون کاهش کیفیت توان بدلیل تزریق هارمونیک جریان، بازدهی اندک و نیاز به حجم بالایی از فیلترها ac/dc روبرو هستند. به منظور کاهش معایب این مبدل ها و دسترسی به کیفیت توان بیشتر، بررسی هایی برای دستیابی به راه حلی برای رفع این معایب صورت گرفته است. در نهایت برای انجام تبدیل AC/DC از مبدل های دیودی چندپالسه استفاده می شود. یکسوکننده های چندپالسه تک جهته هستند و در سیستم های قدرت بالا (توان بالا) بکار گرفته شده اند. البته با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، مبدل 24 پالسه بدلیل مزایای مربوطه انتخاب شده است. در این پروژه به طرز کار مبدل 24 پالسه پرداخته ایم. تمرکز روی ترانسفورماتورهای انتقال فاز با تبدیل مثلث به ستاره و مثلث – مثلث قرار دارد. ضمناً هارمونیک های مبدل 24 پالسه را با هارمونیک های مبدل پالس کم مقایسه می کنیم. با ترکیب دو یکسوکننده 6 پالسه که خود از دو سیستم 3 فاز با اختلاف 30 درجه تغذیه می شوند، یکسوکننده 12 پالسه تشکیل می شود. توپولوژی یکسوکننده 24 پالسه با ترکیب دو سیستم یکسوکننده 12 پالسه بدست می آید. این حالت معادل با ترکیب 4 یکسوکننده 6 پالسه تغذیه شده از 4 سیستم سه فاز تفکیک شده با زوایای 30 و 60 درجه است. به عنوان مثال، یکسوکننده دیودی متداول و 12 پالسه ، دو دیود 6 پالسه را از طریق ترانسفورماتورهای انتقال فاز به هم متصل می کند. این سیستم عمدتاً برای شرایط ولتاژ پایین کاربرد دارد. این سیستم منجر به نابودی هارمونیک های پنجم و هفتم از خروجی می شود. برای سازگاری با تعداد بیشتر پالس، از ترانسفورماتورهای انتقال فاز اضافی استفاده شده است. این ترانسفورماتورها از ولت آمپر اسمی بیشتر و قطعات گران تری برخوردار می باشند. در روش اتصال موازی، استفاده از ترانسفورماتورهای انتقال فاز اضافی اجباری نیست.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تحلیل هارمونیکی یکسوساز 24 پالسی با استفاده از دیودها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 12 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.