دانلود شبیه سازی مقاله کنترل فرکانس بار در سیستم قدرت حرارتی با کنترل کننده منطق فازی و PID

عنوان فارسی

کنترل فرکانس بار در یک سیستم قدرت حرارتی سه منطقه ای بهم پیوسته با استفاده از کنترل کننده منطق فازی و کنترل کننده PID متداول

عنوان انگلیسی

Load frequency control of an interconnected three-area thermal power system using conventional PID & Fuzzy-logic controller

کلمات کلیدی

کنترل فرکانس بار (LFC)؛ کنترل کننده مشتقی انتگرالی تناسبی فازی (FPID)؛ الگوریتم بهینه سازی ازدحام ذرات تکاملی دیفرانسیلی ترکیبی (DEPSO)

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 11
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
83,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Energy, Power and Environment: Towards Sustainable Growth (ICEPE) (کنفرانس بین المللی انرژی، توان و محیط زیست: به سمت رشد پایدار)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (23 صفحه به صورت WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (یک فایل متلب با فرمت .m و سه فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx و یک فایل فازی با فرمت .fis)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل فرکانس بار با کنترلر فازی و PID

به منظور دستیابی و جستجوی جریان توان الکتریکی بدون اغتشاش و مناسب با کیفیت بالا، طراحی کنترل فرکانس بار (LFC) نقش اساسی را ایفا می کند. عدم تطبیق فرکانس و انحراف برنامه ریزی نشده توان در نواحی، هنگامی که بحث تغییر بار و ناپایداری شرایط در میان باشند، در LFC رواج دارند. تغییر نقطه عملیاتی سیستم قدرت الکتریکی، نسبت به زمان رخ می دهد. هنگامی که ابعاد ساختار قدرت بزرگتر می شوند، تعریف و اعمال بار بر حسب تجربه دیسپاچر سخت تر و حساس تر می شود. برای تحلیل فرکانس شبکه توان و خطای کنترل ناحیه، پیاده سازی AGC مصنوعی احتمال پیشرفت عالی را به همراه دارد. بدلیل اینکه اثر توان حقیقی به صورت منحصر به فرد به فرکانس بستگی دارد، لذا باید تضمین شود که تعادل سیستم الزامی است تا تولید بارحفظ بشود و از عدم تعادل ها جلوگیری بشود. برای حفظ تبادلات توان ترجیحی در نواحی کنترلی، و تطبیق با کمک مشترک برای افزایش فرکانس توان سیستم، AGC امکان کنترل نواحی جداگانه نسبت به پاسخ مناسب به تغییرات داخلی بار را فراهم می کند. AGC نقش کلیدی را در نیروگاه های آبی، حرارتی و نیز نیروگاه های دیزل ایفا می کنند.

در این پروژه، یک الگوریتم جستجوی جهانی جدید برای تنظیم دقیق سه ساختار کنترل کننده PID، PID-N، FPID در هر یک از نواحی نیروگاه حرارتی سه ناحیه ای به هم پیوسته بکار رفته است. اعوجاج بار با گام 1 % برای تحلیل پاسخ گذرای سیستم از نظر اورشوت حداکثری، آندرشوت حداکثر و زمان نشست اعمال شده است.نتایج بدست آمده از ساختار کنترل کننده FPID بکار رفته برای کنترل خودکار تولید برای سیستم توان پیش بینی شده با الگوریتم DEPSO برتری خود نسبت به کنترل کننده سنتی را اثبات می کند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی و محیط شبیه سازی، قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل فرکانس بار در سیستم قدرت حرارتی با کنترل کننده منطق فازی و PID”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.