دانلود شبیه سازی مقاله کنترل فرکانس بار در سیستم قدرت با منطق فازی

عنوان فارسی

کنترل فرکانس بار در یک سیستم قدرت چند ناحیه ای: یک رویکرد منطق فازی تطبیقی

عنوان انگلیسی

Load Frequency Control of a Multi-Area Power System: An Adaptive Fuzzy Logic Approach

کلمات کلیدی

کنترل وفقی؛ کنترل فازی وفقی؛ تقریب فازی؛ GDB؛ GRC؛ کنترل فرکانس بار (LFC)؛ چند ناحیه ای

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 31
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
73,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Systems (مجله سیستم های قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (گزارشکار 12 صفحه ای به صورت فایل WORD و PDF شامل توضیحات مربوط به شبیه سازی + فایل ویدئویی 2 دقیقه ای در مورد نحوه ران کردن شبیه سازی ها) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در متلب با فرمت .m و فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل فرکانس با منطق فازی

روش های کنترل کلاسیک در سیستم های قدرت، براساس مدل های ریاضیاتی می باشند. این روش ها، مشکلاتی در دستیابی به اهداف کنترلی در حضور عدم قطعیت ها، تغییر نقاط فعالیتی که براساس آن نقطه ها مدل ریاضیاتی استخراج می شود و فرسودگی اجزاء سیستم، دارند. برای غلبه بر این محدودیت ها، کاربردهای فنآوری های هوشمند، مانند سیستم های فازی، شبکه های عصبی مصنوعی و الگوریتم های ژنتیک، بررسی شده اند. در دو دهه اخیر، کاربردهای چنین روش های هوشمندی برای جنبه های مختلف سیستم قدرت، مانند بهره برداری، برنامه ریزی، کنترل و مدیریت، توجه بیش از پیش را به خود جلب کرده اند. کنترل فرکانس بار (LFC) یک سیستم قدرت چند ناحیه ای، مکانیزمی است که بین تولید توان و تقاضا، بدون در نظر گرفتن نوسانات بار، را متوازن می کند تا انحراف فرکانس در محدوده های قابل قبول حفظ شود. ابزارهای اصلی کنترل توان «محرک اصلی» (پرایم موور)، برای متناسب سازی تغییرات بار سیستم، از طریق کنترل نقاط تنظیم مرجع بار در واحدهای مولد انتخاب شده می باشد.

این پروژه، یک کنترلر فرکانس بار جدید برای سیستم قدرت چند منطقه ای دارای پارامترهای مجهول، را ارائه می دهد. کنترل پیشنهادی با استفاده از روش DIAFLC، توسعه می یابد. چهار سیستم منطق فازی با غیرفازی کننده میانگین مرکز و فازی کننده سینگلتون یا تک عنصری، برای طراحی سیگنال کنترل اولیه، برای تقریب توابع مجهول غیرخطی های GRC و GDB و برای تقریب هم بندی های مجهول، استفاده می شوند. یک سیگنال کنترلی جانبی برای جبرانسازی خطاهای تقریب فازی و دستیابی به عملکرد ردگیری H∞ ، طراحی می شود. یک تابع لیاپونوف ترکیبی برای نشان دادن کراندار بودن خطای ردیابی سیستم حلقه بسته، استفاده می شود. یک سیستم قدرت سه منطقه ای واقع بینانه، به عنوان یک مثال اعتبار یابی استفاده می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که DIAFLC طراحی شده قادر به دستیابی به اهداف LFC از نظر فرکانس حالت پایدار صفر و انحراف خط تی، می باشد. برتری این DIAFLC طراحی شده نسبت به یک کنترلر فازی نوع 2 و یک کنترلر PID کلاسیک، اثبات شد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

کنترل فرکانس بار

یک سیستم قدرت چند ناحیه ای

کنترل فرکانس بار (LFC)

کنترل فازی وفقی

رویکرد منطق فازی تطبیقی

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل فرکانس بار در سیستم قدرت با منطق فازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.