دانلود شبیه سازی مقاله برنامه ریزی قابلیت اطمینان در سیستم های توزیع اکتیو

عنوان فارسی

برنامه ریزی قابلیت اطمینان سیستم های توزیع اکتیو شامل ملزومات تنظیم کننده و معادل های قابلیت اطمینان شبکه

عنوان انگلیسی

Reliability planning of active distribution systems incorporating regulator requirements and network-reliability equivalents

کلمات کلیدی

بازارهای برق؛ مدیریت بار؛ خطاهای توزیع توان؛ قابلیت اطمینان توزیع توان؛ مدیریت ریسک؛ روش های مونت کارلو؛ کیفیت تامین توان؛ برنامه ریزی توزیع توان

درسهای مرتبط

بازار برق؛ قابلیت اطمینان در سیستم قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 14 نشریه : IET
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 31
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IET
قیمت دانلود مقاله
92,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IET Generation, Transmission & Distribution (تولید، انتقال و توزیع)
ترجمه: دارد (ترجمه 23 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : فایل راهنما دارد (17 صفحه) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در محیط متلب با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه قابلیت اطمینان سیستم توزیع

نظارت زدایی و رقابت در بازار برق، فشار قابل توجهی بر بهره برداران شبکه توزیع (DNO ها) وارد کرده تا قابلیت اطمینان و پیوستگی خدمات ارائه شده توسط آنها را بهبود بخشند. ناتوانی در تحویل انرژی الکتریکی با کیفیت تامین بهتر، می تواند باعث مشکلات مالی شدید شود و می تواند بر توانایی جذب مشتریان جدید یا حفظ مشتریان موجود، تاثیر بگذارد. اما، سیستم های توزیع حاصل چنان طراحی شده اند که عملکرد شبکه های فشار متوسط (MV) و فشار پایین (LV)، تاثیر بسزایی بر کیفیت خدمات مشاهده شده توسط مشتریان نهایی، دارند. در انگلستان، گزارش شده که حدود 90% از قطع موقتی برق مشتری (CI) و 97% از قطع چند دقیقه ای مشتری (CML)، در ولتاژهایی بین 0.4 kV (یعنی LV) و 20 kV (یعنی MV) رخ داده است. تنظیم کنندگان مقررات انرژی، پیوستگی سالانه اهداف تامین انرژی را برای فرکانس و مدت قطع برق طولانی مشتری (LI ها)، تحمیل کرده اند، که پس از آنها، استراتژی ها جهت برنامه ریزی، بهره برداری و تعمیر و نگهداری، طراحی می شوند. اما، اهداف سالانه تنها براساس سوابق تاریخی قابلیت اطمینان می باشند. DNO ها، عملکرد قابلیت اطمینان شبکه هایشان را با استفاده از شاخص انرژی تامین نشده (ENS)، و شاخص های تعریف شده، یعنی شاخص میانگین فرکانس قطع، SAIFI؛ شاخص میانگین مدت قطع سیستم، SAIDI؛ و شاخص میانگین تعداد دفعات قطع لحظه ای، MAIFI، گزارش می دهند. بنابراین، برای محدود کردن تاثیر قطع برق بر کاربران نهایی، «تنظیم کنندگان مقررات انرژی»، اهداف طرح تشویقی، یعنی طرح های جریمه/پاداش تحت استانداردهای عملکردی مختلف برای بازیابی تامین برق دچار وقفه شده، را مطرح کرده اند. به این صورت، DNO ها ملزم می شوند که در همه مواردی که عملکرد قابلیت اطمینان شبکه خارج از محدوده های تجویز شده است همچنین با ملاحظه رویدادهای منحصربفرد مانند شرایط آب و هوایی شدید، را جبران خسارت کنند.

این پروژه، یک رویکرد یکپارچه برای برنامه ریزی قابلیت اطمینان و برآورد ریسک در سیستم های توزیع اکتیو، ارائه می دهد. براساس مدل های شبکه عام برای بخش های مختلف بار، یک روش عمومی برای کاهش پیچیدگی سیستم با محاسبه مدل های معادل قابلیت اطمینان شبکه های توزیع LV و MV، توسعه یافته است. این معادل های قابلیت اطمینان، براساس تک تک اجزاء قدرت، از برآورد عملکرد کم سیستم در BSP جلوگیری می کنند که این بوضوح نشان می دهد که روش های در حال حاضر استفاده شده برای ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه باید برای تخمین مناسب کارکرد قریب الوقوع «شبکه هوشمند»، تطبیق داده شوند. به این ترتیب، رویه های ارزیابی قابلیت اطمینان متداول، در این پروژه تعمیم داده می شوند تا پروفایل های بار واقعی، توزیع احتمال تجربی خطا و همچنین قوانین SQS انگلستان، که زمان بازیابی برق برای مشتریان قطع برق شده را اعمال می کند، شامل شوند. دقت و کاربردی بودن روش پیشنهادی از طریق سناریوهای شبکه ای مختلف اعتباریابی می شوند و بوسیله شاخص های قابلیت اطمینان مرتبط با سیستم، بیان می شوند. با توجه به جنبه های اساسی برای برنامه ریزی قابلیت اطمینان سیستم توزیع، این تحلیل، بر تغییرات پیش بینی شده نوع شبکه های فعال و بر چالش های جدیدی که برای مطالعات کیفیت تامین بوجود می آورند، متمرکز است. بنابراین، رفتار تصادفی شبکه آزمون شهری، با بکارگیری پیکربندی های مختلف و طرح های کلیدزنی مهیا برای DNO ها، مورد ارزیابی قرار می گیرد. روش پیشنهادی، تخمین ریسک مدت قطع، بالاتر از حدود تحمیل شده توسط قانونگذار هنگامی که عملکرد قابلیت اطمینان سیستم برای پاسخ به این اهداف تست می شود، را ممکن می سازد.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به این شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله برنامه ریزی قابلیت اطمینان در سیستم های توزیع اکتیو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 14 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.