دانلود شبیه سازی مقاله مبدل DC – DC بوست ایزوله با سه سوئیچ

عنوان فارسی

مبدل DC – DC بوست ایزوله با سه سوئیچ

عنوان انگلیسی

Isolated Boost DC–DC Converter With Three Switches

کلمات کلیدی

تبدیل توان DC – DC؛ مبدل تمام پل تغذیه شده با جریان (CFFB)؛ جداسازی گالوانیک؛ ترانسفورماتور افزاینده؛ یکسوساز دو برابر ولتاژ (VDR)

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 10 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 21
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Electronics (مجله الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد ( فایل ورد 27 صفحه ای که به تشریح شبیه سازی و خروجی ها پرداخته است) شبیه سازی : دارد (یک فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مبدل DC – DC افزاینده

روش های تبدیل DC-DC افزاینده در بسیاری از کاربردها مانند پیل های سوختی (FC ها)، سیستم های «فتوولتائیک خورشیدی» (PV) و منابع تغذیه قطع ناپذیر (UPS) لازم می باشند. برای این کاربردها، یک نسبت ولتاژ افزاینده با بازده تبدیل زیاد لازم است. بسیاری از مبدل های DC-DC افزاینده، برای تبدیل ولتاژهای کم به یک ولتاژ شینه DC ثابت، پیشنهاد گردیده اند و مورد پژوهش قرار گرفته اند. برای توپولوژی های ایزوله و تفکیک شده که ایزولاسیون گالوانیک حاصل می کنند، مبدل های DC-DC «تمام پل تغذیه شده با ولتاژ» (VFFB) و «تمام پل تغذیه شده با جریان» (CFFB) کاربرد گسترده ای دارند. بخاطر اینکه مبدل های منبع ولتاژ یک تابع باک دارند، بهره ولتاژ اصلی مبدل های DC-DC VFFB، بوسیله یک ترانسفورماتور فرکانس زیاد با نسبت دور زیاد، حاصل می شود. برای بهبود توانایی تقویت ولتاژ، یک مبدل بوست یا یکسوساز سه سطحی گیره دار فعال به طرف ثانویه مبدل DC-DC VFFB متصل می شود. بخاطر اینکه مبدل های تغذیه شده با جریان، یک تابع بوست یا تقویت کننده دارند، مبدل های CCFB DC-DC برای کاربردهایی با بهره ولتاژ افزاینده زیاد، مناسب می باشند. علاوه بر آن، ریپل جریان ورودی و نسبت دور ترانسفورماتور فرکانس زیاد در مبدل های CFFB، نسبت به مبدل های DC-DC VFFB، کمتر می باشند.

یک مبدل DC-DC بوست ایزوله شده سه کلیدی جدید در این پروژه پیشنهاد می شود. مبدل پیشنهادی این مشخصات را دارد: جریان ورودی پیوسته، کم شدن یا برداشته شدن یک کلید اکتیو، بدون تغییر در شکل موج های ولتاژ اولیه و ثانویه ترانسفورماتور و عدم وجود مدار اسنوبر (snubber). محدودیت های مبدل پیشنهادی در مقایسه با مبدل CFFB متداول از این قرارند: یک دیود اضافه و یک خازن اضافه استفاده می شود، یک ریپل جریان ورودی بالاتر لازم است و در کلیدزنی سخت (hard-switching) کار می کند. اصول کار، تحلیل، دستورالعمل های طراحی پارامتری و نتایج شبیه سازی ارائه می شوند. یک نمونه اولیه با یک کنترلر PID برای تایید نظریه اجرایی مبدل پیشنهادی ساخته شد. مبدل پیشنهادی برای کاربردهای پیل سوختی که در آن یک ولتاژ ورودی dc متغیر کم، تا یک ولتاژ خروجی dc ثابت زیاد با جریان ورودی پیوسته و ایزولاسیون گالوانیک تقویت می شود، قابل اجرا می باشد.

این پروژه با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) شبیه سازی شده و توضیحات آن نیز در قالب یک فایل راهنما آماده شده است. در ادامه، تصاویری از محیط شبیه سازی و نیز خروجی های آن قرار داده شده است:

ترانسفورماتور افزاینده

یکسوساز دو برابر ولتاژ (VDR)

مبدل DC – DC بوست ایزوله

جداسازی گالوانیک

مبدل تمام پل تغذیه شده با جریان (CFFB)

تبدیل توان DC – DC

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مبدل DC – DC بوست ایزوله با سه سوئیچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.