دانلود شبیه سازی مقاله مبدل های DC – DC آبشاری فتوولتائیکی (PV)

عنوان فارسی

روش بینابینی متغیر برای مبدل های DC – DC آبشاری فتوولتائیکی (PV)

عنوان انگلیسی

Variable interleaving technique for photovoltaic cascaded DC-DC converters

کلمات کلیدی

فتوولتائیک (PV)؛ ردیابی نقطه توان ماکزیمم (MPPT)؛ رسانایی افزایشی (IncCond)؛ روش بینابینی و چندلایه متغیر (VI)

درسهای مرتبط

انرژی های نو؛ الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 15
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
278,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Annual Conference of Industrial Electronics Society (کنفرانس سالانه انجمن الکترونیک صنعتی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : فایل راهنما دارد شبیه سازی : دارد (متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

روش بینابینی در مبدل های DC – DC فتوولتائیکی

مصرف انرژی الکتریکی جهانی رو به افزایش است و افزایش همیشگی در تقاضا برای ظرفیت توان بیشتر، تولید کارآمدتر، و توزیع و بهره برداری بهتر از انرژی، بوجود می آید. توان یا برق فتوولتائیک (PV) تامین شده به شبکه اصلی، به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر، توجه بیشتر و بیشتری به خود جلب کرده است، درحالی که تقاضای برق در جهان رو به افزایش است. فنآوری الکترونیک قدرت، نقشی اساسی برای متناسب سازی مشخصات واحدهای مولد PV و تقاضای اتصالات شبکه، شامل فرکانس، ولتاژ، کنترل توان اکتیو و راکتیو، کمینه سازی هارمونیک و غیره دارد؛ بنابراین، تمرکز بر راهکارهای مبدل جدید، ارزان و نوین می باشد. هزینه مبدل های متصل به شبکه توجه بیش از پیشی را به خود جلب کرده است و طراحی یک مبدل مقرون به صرفه با بازده زیاد، بیشتر مورد تمرکز قرار گرفته است. از این نظر، کارهای پژوهشی بسیاری برروی انواع مختلف توپولوژی ها در آرایش های موازی و سری برای سیستم های PV  انجام شده است.

در این پروژه، یک روش به هم بافتگی (interleaving) متغیر برای مبدل های DC/DC آبشاری در کاربرد PV، مورد تحلیل قرار گرفته است. اتصال آبشاری (سری) بجای اتصال موازی مبدل های DC/DC این امکان را می دهد که ولتاژ ورودی-خروجی به 1 نزدیک شود که این باعث نیاز کمتر به کلیدهای ولتاژ، دیودها، سلف ها و خازن ها می شود. بازده نزدیک به 99% است و این مبدل ها می توانند کوچک، سبک و کم هزینه باشند. اما، تحت تابش ناهمگن، توان تولید شده توسط هر ماژول PV و ولتاژ DC خروجی، نامتوازن می شود. هدف، کمینه سازی ریپل ولتاژ لینک DC و در نتیجه کاهش ظرفیت خازنی لینک DC لازم در سیستم های آبشاری تحت شرایط نامتقارن است. همین مسئله برای اتصالات موازی اولین بار در مقالات مطرح شد و یک الگوریتم به هم بافتگی متغیر جدید برای مبدل های DC/DC آبشاری برای کاربردهای PV تحت شرایط نامتقارن بکار گرفته شده، مطالعه شده و تعمیم داده شده اند. نشان داده شده که روش به هم بافتگی متغیر، عملکرد خوبی در حذف ریپل ولتاژ لینک DC در صورت عدم تقارن، دارد.

این شبیه سازی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

مبدل های DC – DC آبشاری

روش بینابینی متغیر

ردیابی نقطه توان ماکزیمم

رسانایی افزایشی

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مبدل های DC – DC آبشاری فتوولتائیکی (PV)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.