دانلود شبیه سازی مقاله پیاده سازی سیمولینکی مدل موتور القایی با رویکرد مدولار

عنوان فارسی

پیاده سازی سیمولینکی مدل موتور القایی – یک رویکرد مدولار

عنوان انگلیسی

Simulink implementation of induction machine model - a modular approach

کلمات کلیدی

ماشین القایی؛ استاتور؛ موتور القایی؛ روتور؛ شبیه سازی مدار؛ مدلسازی سیستم قدرت؛ سیستم های حلقه باز؛ حالت گذرای سیستم قدرت؛ معادلات دیفرانسیل؛ شبیه سازی سیستم قدرت

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2003 تعداد رفرنس مقاله : 13
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
63,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 31 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست) (این پاورپوینت شامل توضیحات مربوط به شبیه سازی می باشد)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE International Conference on Electric Machines and Drives (IEMDC) (کنفرانس بین المللی درایو و ماشین الکتریکی)
ترجمه: دارد (ترجمه 15 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (3 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .m و 4 فایل شبیه سازی در متلب با فرمت .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مدل موتور القایی

معمولاً، هنگامی که یک ماشین الکتریکی در شبیه سازهای مدار از قبیل PSpice شبیه سازی می شود، از مدل حالت پایدار آن استفاده می شود؛ اما در مطالعات بر روی درایو الکتریکی، رفتار گذرا نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. سهولت در مدل سازی گذرای ماشین ها و درایوهای الکتریکی و از جمله کنترل درایوها در شبیه سازی، یکی  از مزیتهای سیمولینک نسبت به شبیه سازهای مدار محسوب می شود. تا زمانی که معادلات شناخته شده باشند، هر الگوریتم درایو یا کنترل را می توان در سیمولینک مدل سازی کرد. با این حال، معادلات همیشه به خودی خود کافی نیستند؛ به مقداری تجربه در حل معادلات دیفرانسیل نیاز می باشد. مدل های ماشین القایی سیمولینک در منابع موجود است، اما به نظر می رسد که آنها جعبه هایی سیاه و بدون جزئیات داخلی هستند. برخی از آنها استفاده از Sfunctions  که كدهای منبع نرم افزاری برای بلوك های سیمولینك هستند را توصیه می كنند. این روش به طور کامل از قدرت و سهولت سیمولینک استفاده نمی کند، زیرا برای دسترسی به متغیرهای مدل به دانش برنامه نویسی بواسطه تابع S نیاز می باشد. توابع S سریعتر از بلوک های گسسته سیمولینک اجرا می شوند، اما می توان مدل های سیمولینک را با استفاده از توابع «شتاب دهنده» یا تولید مدل های مستقل سیمولینک، سریعتر اجرا کرد. هر دوی این ها به هزینه اضافی نیاز دارند و اگر سرعت شبیه سازی مهم نباشد، می توان از آنها اجتناب کرد. روش دیگر، استفاده از بلاک ست سیستم قدرت سیمولینک می باشد که می توان با سیمولینک خریداری کرد. این بلاکست نیز از توابع S استفاده می کند و کار با آن به راحتی بقیه بلاکست های سیمولینک نیست. برخی پروژه ها به یک رویکرد پیاده سازی مشابه با رویکرد این پروژه اشاره کرده اند، اما جزئیات آن را بیان نکرده اند. در این پروژه، یک مدل از موتور القایی سیمولینک ماژولار و قابل درک شرح داده شده است. با استفاده از سیستم مدولار، هر بلوک یکی از معادلات مدل را حل می کند؛ بنابراین، برخلاف مدل های جعبه سیاه، همه پارامترهای دستگاه برای اهداف کنترل و تأیید قابل دسترسی هستند.

در این پروژه، پیاده سازی مدل سیمولینک مدولار بمنظور شبیه سازی ماشین القایی معرفی شده است. این مدل برخلاف اکثر پیاده سازی های دیگر مدل ماشین القایی، به کاربر امکان می دهد تا برای دریافت بینشی در مورد عملکرد دستگاه، به تمام متغیرهای داخلی دسترسی پیدا کند. هر الگوریتم کنترل ماشین را می توان بدون استفاده از برآوردگرها، در محیط سیمولینک شبیه سازی کرد. در صورت نیاز، هنگامی که برآوردگرها توسعه یابند، می توان آنها را با استفاده از سیگنال های موجود در مدل ماشین تأیید کرد. سهولت اجرای کنترل ها با این مدل نیز با چندین مثال نشان داده شده است. سرانجام، عملکرد مدل برای شبیه سازی موتورهای القایی و ژنراتورها نشان داده شده است، بنابراین نیازی به مدل های مختلف برای کاربردهای مختلف نیست.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله پیاده سازی سیمولینکی مدل موتور القایی با رویکرد مدولار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 6 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.