دانلود شبیه سازی مقاله مدل موتور القایی دینامیکی در سیمولینک متلب

عنوان فارسی

مدل موتور القایی دینامیکی در سیمولینک متلب برای استفاده از دروس الکترونیک قدرت و ماشین الکتریکی دوره کارشناسی

عنوان انگلیسی

Simulink MATLAB Dynamic Induction Motor Model for use in Undergraduate Electric Machines and Power Electronics Courses

کلمات کلیدی

مدل دینامیکی؛ اینورتر؛ موتور القایی

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی؛ الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 6 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 8
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
62,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 23 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست که شامل توضیحات مربوط به شبیه سازی می باشد)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Southeastcon
ترجمه: دارد (ترجمه 12 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد ( فایل ورد 30 صفحه ای که به تشریح کامل شبیه سازی و خروجی ها پرداخته است) (در یک پاورپوینت 23 اسلایدی نیز به توضیحات مربوط به شبیه سازی پرداخته شده است) (در یک فایل ویدئویی 1 دقیقه ای نیز نحوه ران کردن شبیه سازی نشان داده شده است) شبیه سازی : دارد (یک ام فایل و یک فایل سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

مدل موتور القایی در سیمولینک

در مطالعات سیستم های درایو الکتریکی، رفتار گذرا از اهمیت ویژه ای برای کنترل سیستم برخوردار است. یک مدل دینامیک از ماشین، بینش هایی را راجع به حالت های گذرای الکتریکی بدست می دهد. سیمولینک به مهندسان برق این امکان را می دهد تا سیستم های دینامیک را به آسانی با استفاده از رویکرد نمودار بلوکی مدلسازی بکنند. این روش مدلسازی سریعتر و بهینه ای را فراهم می سازد. در تحقیقات قبلی، مدل های سیمولینک زیادی برای موتور القایی معرفی شده اند. البته اکثر آن ها فاقد جزئیاتی راجع به نحوه دسترسی به معادلات مدل و زیرسیستم های مدل هستند. ابزارهای آموزشی با کمک رایانه، امری ضروری برای آموزش موثر دروس ماشین های الکتریکی و الکترونیک قدرت هستند. استفاده از بسته های نرم افزاری PSPICE و متلب/ سیمولینک امری ضروری برای آموزش ماشین های الکتریکی و الکترونیک قدرت هستند زیرا مدارات مربوطه و شکل موج های ناشی از آن ها پیچیده هستند. نشان داده شده است که PSPICE و متلب/ سیمولینک می توانند به صورت موثر برای آموزش الکترونیک قدرت به گروه های بزرگ، با سوابق آموزشی مختلف بکار بروند. همچنین استفاده از PSPICE و متلب/ سیمولینک پلتفرم گسترده ای را در اختیار دانشجویان قرار داده تا مهارت های پایه ای خود را افزایش بدهند. جلب توجه دانشجویان کالج در عصر لپ تاب، پیام های متنی و بسترهای رسانه های اجتماعی مختلف دشوارتر شده است.اکثر دانشجویان این نسل، روش های جدید، جذاب و نوآورانه آموزشی را ترجیح می دهند. برای ایجاد محیط یادگیری با فناوری پیشرفته که دانشجویان فعلی از آن استقبال بکنند، ضروری است از بسته های نرم افزار در کلاس ها استفاده بشود که با استفاده از اثرات تصویری مختلف، موثر و جذاب، فرایند آموزشی را ارتقا بدهند.

یک مدل دینامیک از موتور القایی با استفاده از متلب/ سیمولینک توسعه داده شده است که برای استفاده در دوره های لیسانس دروس ماشین های الکتریکی و الکترونیک قدرت مفید است.یک مدل بلوکی برای ساخت مدل موتور بکار رفته است. این مدل به دانشجویان این امکان را می دهد تا مشکلات خود با نظریه قاب مرجع را برطرف بکنند. مدل توسعه یافته بر اساس تصورات ذهنی است و بسادگی بکار می رود. این مدل امکانی را فراهم ساخته است که تمامی پارامترهای مدل برای مقاصد نظارتی و مقایسه ای براحتی قابل دسترسی باشند. این مدل می تواند برای مطالعه رفتار دینامیک موتور القایی بکار برود، یا اینکه در توپولوژی های مختلف درایو موتور با اصلاحات جزئی بکار می رود. زیرسیستم های جدید به مدل اضافه می شوند و انواع مختلف از روش های کنترلی را اجرایی می کنند.همچنین مدل موجود با توپولوژی های اینورتر و روش های PWM با اصلاحات جزئی بکار می رود.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از شکل موج های خروجی مربوط به آن قرار داده شده است:

مدل موتور القایی دینامیکی

شبیه سازی اینورتر

الکترونیک قدرت و ماشین الکتریکی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدل موتور القایی دینامیکی در سیمولینک متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.