دانلود شبیه سازی مقاله نویز زدایی الکتروکاردیوگرام (ECG) با فیلتر تطبیقی در متلب

عنوان فارسی

نویز زدایی الکتروکاردیوگرام (ECG) با فیلتر تطبیقی با استفاده از نرم افزار متلب (MATLAB)

عنوان انگلیسی

De-noising of Electrocardiogram (ECG) with Adaptive Filter Using MATLAB

کلمات کلیدی

ECG؛ فیلترینگ تطبیقی؛ نویز تصادفی؛ الگوریتم LMS؛ متلب (MATLAB)

درسهای مرتبط

مهندسی پزشکی

تعداد صفحات انگلیسی : 4 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 14
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
237,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Communication Systems and Network Technologies (CSNT) (کنفرانس بین المللی فناوری های شبکه و سیستم های مخابراتی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : فایل راهنما دارد (5 صفحه توضیحات مربوط به کدها) شبیه سازی : دارد (ام فایل متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

حذف نویز ECG

الکتروکاردیوگرام / نوار قلب (ECG) یک سیگنال تقریباً متناوب است که بیانگر فعالیت قلب است. از روی ECG، اطلاعات زیادی راجع به شرایط عادی و پاتوفیزیولوژی قلب قابل استخراج هستند. البته سیگنال های ECG ذاتاً غیرایستا هستند و لذا تحلیل بصری آن ها بشدت دشوار می باشد. لذا به روش های رایانه ای برای تحلیل سیگنال های ECG نیاز است.

در این پروژه از فیلتر تطبیقی برای حذف نویز از سیگنال ECG استفاده شده است. برای این منظور، سیگنال های اصلی و مطلوب بخوبی انتخاب می شوند که خروجی فیلتر تخمین حداقل مربعات سیگنال ECG اصلی را در پی داشته باشد. این پروژه، اصلاحاتی را در فرمول بروزرسانی وزن برای تحقق روش مبتنی بر LMS پیشنهاد داده است. البته شبیه سازی ما تایید کرد که SNR الگوریتم پیشنهادی نتایج بهتری را حاصل می کند. سیگنال های زیست پزشکی نقش اساسی در تشخیص بیماری های افراد ایفا می کنند. یک ساختار و الگوریتم جدید برای فیلتر تطبیقی LMS، با ساختار دینامیک پیشنهاد شده است. در واقع سیگنال ها نسبت به زمان تغییر می کنند و به صورت غیرثابت، با توجه به محیط و شرایط بیمار تغییر می کنند. فیلترینگ بیش از حد منجر به اعوجاج در سیگنال می شود. فیلتر تطبیقی LMS به شکل گسترده برای فیلتر سیگنال ECG بکار می رود. با این وجود، فیلترهای تطبیقی LMS موجود در سازگاری با محیط، محدودیت هایی را در فیلتر مشخص نشان می دهند. لذا همگرایی و عملکرد آن منجر به ایجاد اغتشاشاتی در شرایط بیماران می شود. رویکرد پیشنهادی از اصلاحات در فرمول بروزرسانی وزن استفاده می کند و لذا سرعت را نسبت به روش های مبتنی بر LMS افزایش می دهد. البته شبیه سازی های ما نشان می دهند که SNR الگوریتم پیشنهادی، نتایج بهتری را حاصل می کند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) شبیه سازی و تست شده و در ادامه نیز، تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

نویز زدایی الکتروکاردیوگرام

ECG

نویز تصادفی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله نویز زدایی الکتروکاردیوگرام (ECG) با فیلتر تطبیقی در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.