دانلود شبیه سازی مقاله کنترل ژنراتور سنکرون آهنربای دائم برای سیستم تولید توان موتور گاز

عنوان فارسی

یک روش کنترل ژنراتور سنکرون آهنربای دائم برای سیستم تولید توان موتور گاز مستقل

عنوان انگلیسی

A permanent magnet synchronous generator control approach for stand-alone gas engine generation system

کلمات کلیدی

PMSG؛ مبدل پشت به پشت؛ کنترل برداری؛ VSG

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 8 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 8
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
52,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله (این محصول دارای پاورپوینت 10 اسلایدی برای ارائه کلاسی هست)
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference Power Electronics and Motion Control (IPEMC) (کنفرانس بین المللی کنترل حرکت و الکترونیک قدرت)
ترجمه: دارد (ترجمه 24 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (گزارشکار کامل 42 صفحه ای) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx و .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

تولید توان موتور گاز

مولدهای موتور گاز در مواردی که توان برقی در دسترس نیست یا حالت های اضطراری که به صورت موقت به توان نیاز است ، قادر به تامین برق هستند. مزیت مهم این است که آن ها به موازات شبکه محلی عمل می کنند، یا در سایت های ایزوله بکار می روند. انواع خیلی زیادی از مولدها وجود دارند که در سیستم تولید موتور کاربرد دارند.اخیراً مولدهای سنکرون مغناطیس دائم بدلیل بازدهی بالا، عدم تلفات تحریک، اندازه کوچک، کاهش وزن ، در مقایسه با سایر انواع مولدها محبوبیت پیدا کرده اند. در سیستم تولید توان موتور، توان تولیدی با استفاده از واحد الکترونیک قدرت به بار یا شبکه منتقل می شود. کار این واحد انجام عملیات تبدیل توان است. در عمل، دو روش تبدیل توان برای تبدیل AC به DC کاربرد دارند. حالت اول بر مبنای یکسوساز دیود کنترل نشده بنا شده که پیاده سازی آسان و ساده ای را در پی دارد. در حالت دوم، یکسوساز مبتنی بر ترانزیستور دوقطبی گیت عایق شده (IGBT) کنترل شده با روش مدولاسیون پهنای باند بکار می رود. در هر دو حالت، اینورتر منبع ولتاژ با استفاده از ترانسفورماتور یا چوک القایی با شبکه توان یا بار تزویج می شود. اولین روش تبدیل انرژی می تواند منجر به ایجاد اغتشاش هارمونیک در جریان های مولد بشود. مهم ترین عیب های این جریان های هارمونیکی گرمای بیش از حد بدلیل افزایش تلفات و ارتعاشات مکانیکی بدلیل گشتاور پالسی است. نتیجتاً، بازدهی مولد تحت تاثیر قرار می گیرد. می توان با روش دوم این اغتشاشات هارمونیکی را کاهش داد. با اعمال یکسوساز IGBT، شکل موج تقریباً سینوسی در جریان های مولد ایجاد می شود. بدین ترتیب قادر به کاهش تلفات اضافی مولد هستیم.

این پروژه عمدتاً کل سیستم کنترلی تولید با موتور گازی مجهز به PMSG و مبدل های پشت سرهم را بررسی می کند. در اینجا از یکسوکننده IGBT بجای یکسوکننده دیود استفاده می شود. در این مطالعه، استراتژی های کنترلی برای مبدل سمت مولد و سمت بار پیاده سازی می شوند. با استفاده از ساختار کنترلی اعمالی، توان اکتیو و راکتیو مولد به صورت مستقل کنترل می شوند. توان اکتیو با کنترل کننده ولتاژ لینک DC کنترل می شود. این در حالیست که توان راکتیو با حلقه کنترل ولتاژ استاتور مولد کنترل می شود. برای نشان دادن اثربخشی ساختار کنترلی پیشنهادی، تعدادی شبیه سازی رایانه ای به ازای شرط تغییر بار پله انجام شده اند. البته مولد در حالت کار مستقل فعالیت دارد. در مقایسه با سیستم هایی با یکسوساز دیود، پیکربندی سیستم اعمالی و روش کنترلی، عملاً برای کاهش هارمونیک جریان مولد مفید هستند و این کار را از طریق بهبود شکل موج جریان انجام می دهند. بدین ترتیب انتظار بهبود بازدهی مولد را داریم. علاوه بر این، کنترل کننده ولتاژ لینک DC از توان تخلیه شده در شرایط گذرای بار پشتیبانی می کند. بدین ترتیب انحرافات در سرعت چرخش موتور گازی کاهش می یابند. لذا روش کنترل پیشنهادی برای PMSGبرای سیستم تولید مستقل موتور گازی کارایی مطلوبی دارد.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل ژنراتور سنکرون آهنربای دائم برای سیستم تولید توان موتور گاز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.