دانلود شبیه سازی مقاله کاهش جریان هجومی در ترانسفورماتور

عنوان فارسی

کاهش جریان هجومی در ترانسفورماتور

عنوان انگلیسی

Mitigation of Inrush Current in Transformer

کلمات کلیدی

گذرایی سوئیچینگ؛ جریان هجومی؛ راس موج

درسهای مرتبط

حفاظت سیستم قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 3 نشریه : IJITEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 8
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJITEE
قیمت دانلود مقاله
52,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering (IJITEE) (مجله بین المللی فناوری نوآورانه و مهندسی کاوش)
ترجمه: دارد (ترجمه 8 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (10 صفحه) شبیه سازی : دارد (2 فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کاهش جریان هجومی ترانس

جریان هجومی که جریان گذرا هم نامیده می شود، هنگامی رخ می دهد که ترانسفورماتور بدون بار انرژی دریافت می کند. اندازه جریان هجومی به شار باقیمانده، زاویه ولتاژ در حین دریافت انرژی ترانسفورماتور، قدرت منبع، امپدانس نشتی بستگی دارد. جریان گذرای بزرگ، تنش الکترومغناطیسی شدید و کم کردن طول عمر ترانسفورماتور را نیز ممکن می سازد، همچنین تجهیزات حفاظتی نیز عملکرد مطلوب شان را از دست می دهند. در سال های اخیر، سیستم های حفاظتی متعددی برای ترانسفورماتورها، بر اساس سیستم رله دیفرانسیل توسعه داده شده اند. تکنیک های مختلفی همچون وارد کردن قبلی مقاومت، نقطه موج، جبرانسازی سری بر اساس مدارات پیچیده یا میکرورایانه ها برای تمایزدهی جریان هجومی از جریان خطا پیشنهاد شده اند. البته ترانسفورماتور باید همچنان با تنش الکترومغناطیسی شدید ناشی از جریان هجومی روبرو بشود. ترانسفورماتور از نظر پاسخ به هارمونیک های سیستم قدرت، حساس ترین قطعه است. جریان هجومی می تواند مشکلات کیفیت توان، از جمله فلش ولتاژ را افزایش بدهد. اصلی ترین عوامل موثر بر مغناطیسی شدن جریان هجومی زاویه ولتاژ در لحظه ایجاد انرژی، اندازه و قطبیت شار باقیمانده، قدرت منبع هستند. البته جریان هجومی به قابلیت حمل شار ماده هسته ترانسفورماتور نیز بستگی دارد. علاوه بر این، مقاومت کل سیم پیچ اولیه، اندوکتانس هوا- هسته، هندسه هسته ترانسفورماتور و قابلیت حداکثر شار حمل شده ماده هسته نیز روی جریان هجومی تاثیرگذار هستند.

جریان هجومی نیروهای الکترومغناطیسی به اندازه 25 برابر مقدار عادی را تولید می کند. همچنین مشکل در عملکرد تجهیزات حفاظتی، همچون تریپ ناخواسته رله ها را در پی دارد. دو روش مختلف کاهش جریان هجومی مقایسه شده اند. شاردهی از قبل ساده تر از روش نقطه موج است زیرا جریان تحریک ترانسفورماتور، زودتر از شار اولیه، حالت پایدار را تنظیم می کند. بدین ترتیب بر اهمیت تحقیق یا پیشنهاددهی کاربردها و حالت های توسعه یافته تاکید می شود.

این شبیه سازی در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به محیط شبیه سازی و همچنین خروجی آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کاهش جریان هجومی در ترانسفورماتور”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + سیزده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.