دانلود شبیه سازی مقاله کاهش هارمونیک های مرتبه پایین تر در اینورتر PV تک فاز

عنوان فارسی

کاهش هارمونیک های مرتبه پایین تر در یک اینورتر PV تک فاز متصل به شبکه

عنوان انگلیسی

Mitigation of Lower Order Harmonics in a Grid-Connected Single-Phase PV Inverter

کلمات کلیدی

انرژی خورشیدی؛ اعوجاج هارمونیکی؛ فیلترهای تطبیقی؛ اینورترها

درسهای مرتبط

الکترونیک قدرت؛ انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 13 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 38
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
263,800تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Power Electronics (مجله الکترونیک قدرت)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کاهش هارمونیک مرتبه پایین

منابع انرژی تجدید پذیر از جمله خورشیدی، بادی، زمین گرمایی ، بدلیل تخلیه منابع سنتی انرژی ، محبوبیت بیشتری را بدست آورده اند. در چنین شرایطی تعداد بیشتری از سیستم های تولید توزیع شده / پراکنده (DG) با قدرت استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر طراحی و به شبکه متصل می شوند. در پروژه حاضر، یک نمونه از این سیستم ها با منبع انرژی خورشیدی معرفی شده است. توپولوژی سیستم مبدل خورشیدی ساده است. این سیستم از سه مرحله مدار قدرت زیر ساخته شده است :

  • مرحله مبدل بوست که ردگیری نقطه با توان حداکثری (MPPT) را ممکن می سازد.
  • اینورتر پل H تک فاز با ولتاژ پایین
  • یک فیلتر القایی و ترانسفورماتور افزاینده برای اتصال به شبکه

در این پروژه ، تغییرات در کنترل جریان اینورتر ، برای اینورتر خورشیدی تک فاز متصل به شبکه به بحث گذاشته شده است. این سیستم کیفیت بالای جریان تزریقی به شبکه را تضمین می کند. برای توپولوژی مدار قدرت مدنظر، علل اصلی پایین بودن جریان هارمونیک تزریقی شناسایی شده اند. این عوامل عبارتند از اغتشاش در جریان مغناطیس کننده ترانسفورماتور و زمان مرده اینورتر. همچنین نشان داده شده است که حضور آفست DC در حلقه کنترلی ، هارمونیک های زوج در جریان تزریقی این توپولوژی را بدلیل بایاس DC ترانسفورماتور در پی دارد. برای تضعیف تمامی هارمونیک های غالب مرتبه پایین موجود در سیستم، یک راه حل جدید پیشنهاد شده است. روش پیشنهادی از فیلتر تطبیقی LMSبرای تخمین هارمونیک خاصی در جریان شبکه در دست تضعیف استفاده می کند. این جریان تخمینی با استفاده از کنترل کننده تناسبی به جریان مرجع معادل تبدیل می شود، سپس به ولتاژ مرجع اینورتر افزوده می شود. طراحی بهره کنترل کننده تناسبی برای جبران مناسب هارمونیک توضیح داده شده است. برای اجتناب از بایاس DC در ترانسفورماتور ، یک کنترل کننده PRI جدید پیشنهاد، و طراحی آن معرفی شده است. تعامل بین کنترل کننده PRIو روش جبران تطبیقی مورد مطالعه قرار گرفته است. نشان داده شده است که تعامل حداقلی بین کنترل کننده جریان اساسی و روش های مسئول جبران آفست DCو هارمونیک تطبیقی وجود دارد. کنترل کننده PRI و جبران تطبیقی مجموعاً کیفیت جریان تزریقی به شبکه را افزایش می دهند. روش کامل کنترل جریان شامل جبران هارمونیک تطبیقی و کنترل کننده PRI بر اساس نتایج آزمایشگاهی تایید شده است. نتایج پیشرفت خوبی را نسبت به THD جریان شبکه، پس از اعمال کنترل جریان پیشنهادی نشان می دهند. پاسخ گذرای کُل سیستم با در نظر گرفتن جریان گذرای شروع تخمین زده شده است. متوجه شدیم که عملکرد کُلی با تحلیل نظری سازگاری دارد. می توان اشاره کرد که این روش ها برای کاربردهای دیگر با ترانسفورماتور اتصال خط کاربرد دارند. در این سیستم ها، هارمونیک های مرتبه های کمتر شدت زیادی دارند و باید تضعیف بشوند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کاهش هارمونیک های مرتبه پایین تر در اینورتر PV تک فاز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 12 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.