دانلود شبیه سازی مقاله تنظیم پارامترهای کنترل کننده الگوریتم تکامل دیفرانسیلی برای کنترل فرکانس بار

عنوان فارسی

تنظیم پارامترهای کنترل کننده الگوریتم تکامل دیفرانسیلی و کاربرد آن در کنترل فرکانس بار سیستم قدرت چند منبعی

عنوان انگلیسی

Controller parameters tuning of differential evolution algorithm and its application to load frequency control of multi-source power system

کلمات کلیدی

کنترل فرکانس بار (LFC)؛ سیستم قدرت چند منبعی؛ سیستم قدرت چند ناحیه ای؛ لینک HVDC؛ الگوریتم تکامل دیفرانسیلی (DE)

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 9 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 19
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
الزویر
قیمت دانلود مقاله
68,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : Electrical Power and Energy Systems (سیستم های انرژی و توان الکتریکی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (3 فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx و یک فایل با فرمت .m)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل کننده الگوریتم تکامل دیفرانسیلی

مساله کنترل خروجی توان حقیقی واحدهای تولیدی در پاسخ به تغییرات فرکانس سیستم و تبادل توان در خط متصله در محدوده های مجاز با عنوان مساله کنترل فرکانس بار (LFC) مطرح است .این مساله غالباً تحت عنوان بخشی از کنترل خودکار تولید (AGC) تلقی می شود و نسبت به وضعیت عملیاتی و کنترلی سیستم های قدرت بسیار مهم است. سیستم های قدرت مقیاس بزرگ به صورت طبیعی از نواحی کنترلی ساخته شده اند که گروه یکپارچه ای از مولدها را شامل می شوند. ناحیه کنترلی ممکن است شامل ترکیبی از منابع انرژی حرارتی، آبی، گاز، هسته ای، و تجدیدپذیر و غیره باشد. در یک سیستم قدرت به هم پیوسته عملیاتی، تولید غالباً ترکیبی از نیروگاه های حرارتی، آبی، هسته ای و گازی را شامل می شود. البته بدلیل بازدهی بالا، نیروگاه های هسته ای معمولاً در بار پایه حفظ می شوند. تولید برق در نیروگاه گازی معمولاً ایده آل برای برآورده سازی تقاضای بار متغیر است و معمولاً برای برآورده سازی تقاضاهای حداکثری بکار می رود.با در نظر گرفتن سناریوی توان فوق، ترکیب مولدهای چندمنبعی در ناحیه کنترلی با عوامل مشارکتی، واقع بینی بیشتری برای مطالعه LFC در پی دارد. محققان در اقصی نقاط جهان در تلاش هستند که استراتژی های متعددی را برای LFC سیستم های قدرت ارائه بدهند. بدین ترتیب فرکانس سیستم و جریان خط ارتباطی در مقادیر زمانبندی شده در حالت کار عادی و در طول اغتشاشات کوچک حفظ می شوند. در برخی از پروژه های مرتبط، مروری بر تحقیقات قبلی راجع به AGC سیستم قدرت ارائه شده است. از بررسی تحقیقات قبلی نتیجه گیری می شود که اکثر تحقیقات LFC روی دو سیستم حرارتی- حرارتی و آبی- حرارتی صورت می گیرند.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و خروجی های آن قرار داده شده است:

همچنین مشاهده می شود که تحقیقات زیادی سیستم های AGC بهتری را بر اساس نظریه کنترل مدرن، شبکه عصبی، نظریه سیستم فازی، یادگیری تقویتی و رویکرد ANFIS پیشنهاد می دهند. البته این رویکردهای پیشرفته پیچیده هستند و نیازمند آشنایی کاربران با تکنیک های بکار رفته برای کاهش کارایی می باشند. از سوی دیگر، یک کنترل کننده کلاسیک انتگرالی- مشتقی تناسبی (PID)، گزینه مورد ترجیح مهندس است زیرا سادگی ساختاری، قابلیت اطمینان و نسبت مطلوب تعادلی بین عملکرد و هزینه را تولید می کند. علاوه بر این، مدلسازی دینامیک ساده سازی شده، نیاز کمتر به مهارت کاربر، و تلاش های توسعه ای حداقلی در آن مورد نیاز هستند. همین مسائل از نقطه نظر مهندسی ایرادات جدی می باشند. در دوران فعلی، رویکردهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهینه سازی پارامترهای کنترل کننده PI/PID برای سیستم AGC پیشنهاد شده اند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله تنظیم پارامترهای کنترل کننده الگوریتم تکامل دیفرانسیلی برای کنترل فرکانس بار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.