دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توان صنعتی با سوئیچینگ سیکل یکپارچه بدون ایجاد هارمونیک

عنوان فارسی

کنترل توان صنعتی با سوئیچینگ سیکل یکپارچه بدون ایجاد هارمونیک

عنوان انگلیسی

Industrial Power Control by Integral Cycle Switching Without Generating Harmonics

کلمات کلیدی

کنترل سیکل یکپارچه؛ هارمونیک؛ جوش؛ ضریب توان بالا؛ موتور القایی تک فاز؛ استراتژی های کنترل؛ سیمولینک متلب؛ کاربردهای گرمایشی

درسهای مرتبط

ماشین های الکتریکی

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IRJET
سال انتشار : 2017 تعداد رفرنس مقاله : 4
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
irjet
قیمت دانلود مقاله
68,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Research Journal of Engineering and Technology (IRJET) (مجله تحقیقاتی بین المللی مهندسی و تکنولوژی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (1 فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب کنترل توان صنعتی

این مقاله به بررسی کنترل سوئیچینگ سیکل یکپارچه برای کنترل توان صنعتی می پردازد. در این روش، کنترل ولتاژ با اتصال بار به منبع برای برخی از سیکل‌ها و سپس قطع مقداری بار برای خارج از سیکل  محقق می شود. همچنین در این پروژه، اصل عملکرد و شرح مدار ارائه شده است و نتایج نیز با استفاده از سیمولینک در نرم افزار متلب شبیه سازی شده اند.

کنترل کننده ولتاژ AC یک مدار الکترونیک قدرت است که در آن ac ثابت بدون تغییر فرکانس به متغیر ac تبدیل می شود. مدار مبدل از SCR به عنوان سوئیچ تشکیل شده است و متغیر  acرا برای بار، کنترل سرعت موتور القایی، گرمایش و روشنایی صنعتی، ترانسفورماتورهای تپ چنجر زیر بار، استارت نرم موتورهای القایی، کنترل‌های مغناطیسی ac و غیره فراهم نموده و امکانپذیر می کند. متداول ترین مدار الکترونیک قدرت برای کنترل ولتاژ ac، استفاده از دو SCR است که به صورت ناهمسو بین منبع و بار متصل شده‌اند.  همچنین، استراتژی کنترل به پالس گیت مربوط به SCR بستگی دارد.

در این مقاله، ولتاژ از طریق سوئیچینگ سیکل یکپارچه کنترل می شود و از کنترل توان متناوب نیز استفاده می شود. از طریق سیگنال خروجی سیکل انتگرالی، موج سینوسی خالص را بدست می آوریم، تا هارمونیک ها کاهش یافته و ضریب توان بهبود یابد. همچنین این روش دارای هزینه کم و کارکرد آسان و تلفات برق AC کمتری می باشد. بنابراین از راندمان بهتری در زمینه توان متناوب برخوردار است.

این مقاله مربوط به سال 2017 بوده و شبیه سازی آن در نرم افزار سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده است. در ادامه تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و خروجی های آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل توان صنعتی با سوئیچینگ سیکل یکپارچه بدون ایجاد هارمونیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.