دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی کنترل کننده شارژ باتری سرب اسید MPPT فتوولتائیک

عنوان فارسی

مدلسازی کنترل کننده شارژ باتری سرب اسید MPPT فتوولتائیک برای کاربردهای سیستم مستقل

عنوان انگلیسی

Modeling of Photovoltaic MPPT Lead Acid Battery Charge Controller for Standalone System Applications

کلمات کلیدی

فتوولتائیک خورشیدی؛ کنترلر شارژ باتری؛ مبدل DC-DC

درسهای مرتبط

انرژی های نو

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : Semantic Scholar
سال انتشار : 2020 تعداد رفرنس مقاله : 16
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
Semantic-Scholar
قیمت دانلود مقاله
54,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Conference on Power, Energy and Electrical Engineering (CPEEE 2020) (کنفرانس بین المللی توان، انرژی و مهندسی برق)
ترجمه: ندارد گزارشکار : ندارد شبیه سازی : دارد (1 فایل سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب کنترل شارژ باتری سرب اسید

در این مقاله، مدل‌سازی مدار کنترل‌کننده شارژ باتری سرب اسید MPPT فتوولتائیک خورشیدی برای سیستم مستقل در محیط متلب/ سیمولینک ارائه می شود. همچنین در این پروژه، یک توپولوژی باک به عنوان مبدل DC-DC برای اجرای کنترلر شارژ مورد استفاده قرار گرفته و حداکثر توان پنل فتوولتائیک توسط الگوریتم MPPTآشفته و مشاهده ردیابی می شود. کنترل کننده شارژ باتری با استفاده از استراتژی شارژ سه مرحله ای، باتری سرب اسید را شارژ می کند. سه مرحله شارژ شامل شارژ MPPT، شارژ جذب ولتاژ ثابت و مرحله شارژ شناور است. تحلیل عملکرد مدل تحت جنبه های زیر انجام می گیرد و عملکرد ردیابی MPPT، عملکرد شارژ باتری و عملکرد کلی کنترل کننده شارژ با کنترل کننده شارژ MPPT تجاری برای انجام اعتبارسنجی مورد آزمایش قرار می گیرد. نتایج بدست آمده در زمینه عملکرد حاکی از آن است که MPPT می تواند حداکثر نقطه پانل PV را در هر تغییر تابش خورشیدی در عرض 0.5 ثانیه با حداکثر بازده ردیابی توان تا 99.9٪ ردیابی کند. همچنین یافته های بدست آمده نشان داد که استراتژی شارژ سه مرحله ای از عملکرد موفق و قابلی قبولی برخوردار است. علاوه بر این، میانگین بهره وری و اثربخشی کلی کنترل کننده شارژ تا 98.3 درصد به دست آمد. همچنین، بر طبق ارزیابی های صورت گرفته مشخص شد که MPPT از تطابق و سازگاری لازم با بسیاری از مشخصات محصول کنترل کننده شارژ PV MPPT تجاری خورشیدی پیشرفته برخوردار است. شایان ذکر است که این مدل تایید شده به سنجش بهتر پانل PV و ذخیره انرژی باتری برای سیستم PV مستقل کوچک و متوسط ​​کمک کرده و از عملکرد موثری برخوردار است.

این مقاله مربوط به سال 2020 بوده و شبیه سازی آن در محیط سیمولینک متلب (MATLAB) انجام شده است. در ادامه نیز تصویر مربوط به محیط شبیه سازی قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله مدلسازی کنترل کننده شارژ باتری سرب اسید MPPT فتوولتائیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 7 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.