دانلود شبیه سازی مقاله کنترل فرکانس بار مبتنی بر کنترلر PI و فازی در سیستم قدرت

عنوان فارسی

کنترل فرکانس بار مبتنی بر کنترل کننده PI و فازی در سیستم قدرت آبی – حرارتی

عنوان انگلیسی

Fuzzy and PI Controller based Load frequency Control of Thermal-Hydro Power System

کلمات کلیدی

کنترلر منطق فازی؛ کنترلر PI؛ کنترل فرکانس بار؛ کنترل تولید اتوماتیک

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت؛ بهره برداری از سیستم های قدرت؛ کنترل

تعداد صفحات انگلیسی : 5 نشریه : IJISET
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 7
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJISET
قیمت دانلود مقاله
64,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IJISET - International Journal of Innovative Science, Engineering & Technology (مجله بین المللی فناوری، مهندسی و علوم نوآور)
ترجمه: دارد (فایل ترجمه 12 صفحه ای در قالب فایل ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (فایل ورد 14 صفحه ای که به توضیحات مربوط به شبیه سازی پرداخته است) (یک فایل ویدئویی کوتاه از نحوه ران کردن برنامه نیز آماده شده است) شبیه سازی : دارد (دو فایل سیمولینک متلب و یک فایل فازی)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل فرکانس بار

کنترل اتوماتیک تولید (AGC) یا کنترل فرکانس بار (LFC)، مسئله ای بسیار مهم در سیستم های قدرت برای تامین توان الکتریکی مطمئن با کیفیت خوب می باشد. جهت عملکرد موفق سیستم قدرت همبند (به هم پیوسته)، تولید کل باید با تقاضای توان کل بعلاوه تلفات سیستم باشد. تغییر ناگهانی بار در هر منطقه از سیستم قدرت همبند، باعث انحراف فرکانس در همه مناطق می شود. اهداف اصلی AGC، حفظ توان خروجی و فرکانس اسمی در سیستم قدرت همبند می باشد. انواع مختلفی از روش های کنترل، مانند کنترل کلاسیک، کنترل ساختار متغیر و کنترل مقاوم برای مسئله LFC بکار گرفته شده است. کنترلر PI متداول، برای پیاده سازی آسانتر است اما زمان نشست آن بیشتر است و انحراف فرکانسی زیادی تولید می کند. به عنوان یک راهکار برای کنترلر PI متداول، کنترلر منطق فازی استفاده گسترده ای برای سیستم های غیرخطی و پیچیده دارد. این پروژه، عملکرد سیستم حرارتی-برقی همبند دو منطقه ای با کنترلرهای PI و FL متداول را ارائه می دهد. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که FLC به میزان زیادی اضافه جهش و زمان نشست را کاهش می دهد.

پیاده سازی کنترلر منطق فازی پیشنهادی، عملکرد پویای بهتری را حاصل می کند و نوسانات انحراف فرکانس را در مقایسه با کنترلر PI متداول، با افزایش پله بار 1% (0.01 پریونیت) در سیستم قدرت، کاهش می دهد.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده و در ادامه نیز تعدادی از تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و خروجی های شبیه سازی قرار داده شده است:

کنترل فرکانس بار

کنترلر PI و فازی

کنترلر PI و فازی در سیستم قدرت

سیستم قدرت آبی – حرارتی

کنترلر منطق فازی

کنترل تولید اتوماتیک

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل فرکانس بار مبتنی بر کنترلر PI و فازی در سیستم قدرت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 6 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.