دانلود شبیه سازی مقاله کنترل پایداری شبکه قدرت برای یک مزرعه بادی

عنوان فارسی

کنترل پایداری شبکه قدرت برای یک مزرعه بادی مبتنی بر برنامه ریزی دینامیکی تطبیقی

عنوان انگلیسی

Power System Stability Control for a Wind Farm Based on Adaptive Dynamic Programming

کلمات کلیدی

هوش محاسباتی (CI)؛ ژنراتور القایی دو سو تغذیه (DFIG)؛ برنامه ریزی دینامیکی ابتکاری نمایش هدف (GrHDR)؛ پایداری سیستم قدرت

درسهای مرتبط

دینامیک سیستم های قدرت

تعداد صفحات انگلیسی : 12 نشریه : IEEE
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 40
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
قیمت دانلود مقاله
52,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : IEEE Transactions on Smart Grid (مجله شبکه هوشمند)
ترجمه: دارد (ترجمه 32 صفحه ای در قالب ورد و پی دی اف) گزارشکار : دارد (توضیحات 5 صفحه ای مختصر در مورد شبیه سازی + فیلم 2 دقیقه ای که نحوه ران کردن شبیه سازی ها را نشان می دهد) شبیه سازی : دارد (فایل های شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx و .mdl)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

کنترل پایداری شبکه قدرت

افزایش تولید بادی با خطوط انتقال توان طولانی در شبکه های برق، نگرانی های منطقی را راجع به تهدید پایداری، و نسبت به عملیات و کنترل سیستم را افزایش داده است. در چنین شرایطی، نحوه طراحی یک کنترل کننده تطبیقی و بهینه به یک چالش اساسی پیش روی اپراتورهای شبکه قدرت و مهندسان جهان امروزی تبدیل شده است. از بین انبوهی از فناوری های توانمندساز، نتایج جدیدترین تحقیقات در سطح جامعه انرژی و توان و هوش رایانه ای (CI) نشان دادند که تحقیقات CI نوآوری های فنی کلیدی را برای حل این مساله چالش برانگیز در پی دارند. لذا در این پروژه، رویکرد مبتنی بر برنامه ریزی دینامیک ابتکاری نشان دهنده هدف (GRHDP) برای ارتقای پایداری گذرای سیستم های قدرت در سیستم های تولید انرژی از باد، در شرایط خطا پیشنهاد شده است. مولدهای القایی با تغذیه دوگانه (DFIG) پرکاربردترین مولدهای توان بادی هستند که در سیستم های تولید انرژی بادی بکار می روند. اثبات شده است که کنترل کننده ها اثر چشمگیری بر عملکرد پایداری DFIG متصل به شبکه دارند. لذا لازم است که کنترل کننده ها بدرستی طراحی بشوند. از بین تمامی طراحی های کنترل کننده، کنترل توان راکتیو یک مساله مهم برای مزارع بادی متصل به شبکه است. بسیاری از کدهای اتصال به شبکه توان بادی امروزی نیازمند قابلیت عبور از شرایط کم ولتاژ (LVRT) نسبت به مزارع بادی، و حفظ قابلیت اطمینان در شرایط خاص، در طول خطای اتصال کوتاه و پس از آن هستند.

در این پروژه، یک کنترل کننده تطبیقی مبتنی بر GRHDP برای مزرعه بادی مبتنی بر DFIG پیشنهاد شده است. ما جزئیات معماری کنترلی را پیشنهاد داده ایم، همچنین رویکردهای مدنظر را روی دو مورد، سیستم 4 ماشینه اصلاح شده دو ناحیه ای با نفوذ انرژی بادی، و سیستم قدرت با اندازه کاربردی نسبت به مزرعه بادی تست نموده ایم. مطالعات مقایسه ای این روش با رویکردهای قبلی نیز در این پروژه ارائه شده اند. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که در روش کنترل کننده GRHDP، پایداری گذرای مزرعه بادی تحت شرایط خطای شبکه قابل ارتقا است. قابلیت LVRT مزرعه بادی و سیستم نیز قابل ارتقا می باشند.

این مقاله در محیط نرم افزار سیمولینک متلب (MATLAB) شبیه سازی شده و در ادامه نیز تعدادی از نتایج خروجی آن قرار داده شده است:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله کنترل پایداری شبکه قدرت برای یک مزرعه بادی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 7 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.