دانلود شبیه سازی مقاله بهبود کیفیت توان با مبدل های AC-DC چند پالسی برای بارهای مختلف

عنوان فارسی

بهبود کیفیت توان با استفاده از مبدل های AC-DC چند پالسی برای بارهای مختلف

عنوان انگلیسی

Power Quality Improvement by Using Multipulse AC-DC Converters for Varying Loads

کلمات کلیدی

ادوات الکترونیک قدرت؛ بارهای غیرخطی؛ اعوجاج هارمونیکی؛ درایو سرعت متغیر

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IJSET
سال انتشار : 2014 تعداد رفرنس مقاله : 7
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJSET
قیمت دانلود مقاله
53,000تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Scientific Engineering and Technology (مجله بین المللی تکنولوژی و مهندسی علمی)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد (27 صفحه در قالب WORD و PDF) شبیه سازی : دارد (2 فایل شبیه سازی در سیمولینک متلب با فرمت .slx)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب مبدل AC-DC چند پالسی

ادوات الکترونیک قدرت، بارهای غیرخطی هستند که باعث اعوجاج هارمونیک می شوند و اگر به میزان کافی مورد حفاظت قرار نگیرند، مستعد کمبود/بیشبود ولتاژ قرار می گیرند. رایج ترین مسئله کیفیت توان که باعث زیان مالی می شود، هنگام استفاده از درایوهای سرعت متغیر است. درایوهای موتور یا اینورترهای سرعت متغیر، نسبت به آشفتگی کمبود/بیشبود ولتاژ، بسیار آسیب پذیر هستند و می توانند باعث مشکلاتی در فرآیندهای صنعتی که از دست رفتن همگامی یک مشکل اساسی برای آنها می باشد، گردند. تبدیل AC-DC سه فاز الکترونیک قدرت به میزان گسترده ای در درایوهای سرعت قابل تنظیم (ASD ها)، منابع تغذیه قطع ناپذیر (UPS ها)، سیستم های HVDC و رابط های شبکه با منابع انرژی غیرمتداول مانند سیستم های فتوولتائیک خورشیدی (PV ها) و غیره، سیستم های ذخیره انرژی در باتری (BESS ها)، در فنآوری فرآیندی مانند آبکاری، واحدهای جوش و غیره، شارژ باتری برای خودروهای الکتریکی و منابع تغذیه برای سیستم های مخابراتی، مورد استفاده قرار می گیرند. در گذشته، مبدل های ac-dc، که به یکسوساز نیز مشهور هستند، با استفاده از دیود و تریستور ساخته می شدند تا برق dc یک طرفه و دو طرفه کنترل نشده و کنترل شده، تولید کنند. این مبدل ها، مشکلات کیفیت توان کم از نظر هارمونیک های جریان تزریق شده، اعوجاج ولتاژ حاصله و ضریب توان کم در برق شهری ac ورودی و خروجی dc ریپل دار با تغییرات کند در انتهای بار، بازده کم و اندازه بزرگ فیلترهای ac و dc را دارا می باشند. مشهور است که جریان های خطی هارمونیکی نامطلوب ممکن است در هنگام ترکیب ترانسفورماتور-یکسوساز، تولید شوند. خود یکسوسازی و تبدیل توان AC به DC می تواند بطور کلی هارمونیک های جریان نامطلوب تولید کند. این بارهای غیرخطی، باعث هارمونیک های جریان شدیدی می شوند که ممکن است قطع ادوات یا روشن کردن غیرقابل قبول ادوات، نیز باعث حل مشکل نشوند. اکثریت تجهیزات الکترونیک قدرت با یک منبع ac کار می کنند، اما یک لینک dc میانی نیز دارند. بنابراین، فرصت قابل توجهی جهت تسهیل کاربردهای الکترونیک قدرت با استفاده از یکسوسازهای ac به dc وجود دارند که جریان هارمونیک کم در منبع ac تولید می کنند. بطور کلی، مبدل های چندپالسی و بخصوص مبدل های چندپالسی غیرایزوله را می توان برای دستیابی به توان پاک (بدون هارمونیک) بکار گرفت که از اهمیت بالایی در مقادیر اسمی توان بالاتر برخوردار است. بطور کلی، با افزایش تعداد پالس ها در TDH مبدل های چندپالسی (اعوجاج هارمونیک کل) را می توان کاهش داد و پارامترهای عملکردی مرتبط دیگر را می توان بهبود داد. این پروژه، تلاشی است در جهت تحلیل مبدل های چندپالس مختلف در حل مسئله هارمونیک در یک سیستم مبدل سه فاز. همچنین، اثر افزایش تعداد پالس ها بر عملکرد مبدل های AC به DC تحلیل می شود.

این مقاله در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) شبیه سازی شده و در ادامه نیز تصاویر مربوط به محیط شبیه سازی و خروجی های آن، قرار داده شده است:

هدف اصلی این پروژه، بررسی عملکرد مبدل های چند پالس کنترل شده و کنترل نشده است. این مبدل ها از نظر طیف هارمونیکی جریان برق شهری ac ، THD، ضریب اعوجاج، ضریب توان جابجایی و ضریب توان واقعی در برق شهری ac، مورد مطالعه قرار می گیرند. بنابراین، نتیجه گیری می شود که بطور کلی با افزایش تعداد پالس ها در حالت چند پالسی، پارامترهای عملکردی این مبدل ها به میزان قابل توجهی بهبود می یابند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهبود کیفیت توان با مبدل های AC-DC چند پالسی برای بارهای مختلف”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.