دانلود شبیه سازی مقاله بهبود کیفیت توان با فیلتر توان اکتیو شنت

عنوان فارسی

بهبود کیفیت توان با فیلترهای توان اکتیو شنت با استفاده از سیمولینک متلب (MATLAB / Simulink)

عنوان انگلیسی

Power quality improvement with a shunt active power filters using MATLAB / Simulink

کلمات کلیدی

APF؛ مبدل PWM؛ قضیه d-q؛ THD؛ کیفیت توان؛ نظریه توان لحظه ای

درسهای مرتبط

کیفیت توان

تعداد صفحات انگلیسی : 7 نشریه : IJIREEICE
سال انتشار : 2015 تعداد رفرنس مقاله : 18
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
IJIREEICE
قیمت دانلود مقاله
83,500تومان
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
آیا این مقاله برای بیس پایان نامه مناسب است؟ : بله آیا این مقاله برای ارائه کلاسی مناسب است؟ : بله
برنامه ای که در آن مقاله شبیه سازی شده است : این مقاله در محیط متلب پیاده سازی شده است نام مجله مقاله : International Journal of Innovative Research in Electrical, Electronics, Instrumentation and Control Engineering (مجله بین المللی تحقیقات نوآورانه در مهندسی برق، الکترونیک، ابزار دقیق و کنترل)
ترجمه: ندارد گزارشکار : دارد شبیه سازی : دارد (سیمولینک متلب)

این مقاله در محیط متلب به صورت کامل شبیه سازی شده و در صورت خرید و دانلود مقاله شما به راحتی قادر خواهید بود از برنامه مربوطه استفاده نمایید. در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی اجرای برنامه سایت سیگمالند به مدت 24 ساعت بعد از خرید محصول، پشتیبانی آن را تا اجرای کامل برعهده دارد.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

پروژه متلب بهبود کیفیت توان با فیلتر اکتیو

یک هارمونیک، مولفه ای از یک موج متناوب با فرکانسی که یک ضریب عدد صحیح از فرکانس بنیادی شبکه 60 هرتز می باشد. اعوجاج هارمونیک کل، نسبت همه جریان های فرکانس هارمونیک به فرکانس بنیادی می باشد.

با افزایش تقاضا برای بهبود کیفیت توان، که عموماً به صورت حذف و کاهش هرگونه تغییر توان (ولتاژ، جریان یا فرکانس) که با عملکرد نرمال تجهیزات الکتریکی تداخل می کند، «فیلتر توان اکتیو» (APF) بیشتر از همه مورد استفاده قرار گرفته است. علت آن این است که عملکرد فیلترهای پسیو به تعداد محدودی هارمونیک محدود است و می توانند باعث بوجود آمدن رزونانس یا تشدید در سیستم قدرت شوند. فیلترهای پسیو، تجهیزات بزرگتری دارند و بنابراین هزینه های بالاتری دارند. بنابراین، APF می تواند به آسانی هارمونیک های ناخواسته را حذف کند، ضریب توان را بهبود بخشد و هرگونه مسائل فلش ولتاژ (کمبود لحظه ای ولتاژ) و فرکانس هارمونیکی مختلف را رفع کنند. این پروژه، در مورد یک فیلتر توان اکتیو شنت سه سیمه سه فاز بحث می کند و نتایج شبیه سازی بدست آمده با استفاده از برنامه متلب را تحلیل می کند. در این شبیه سازی یک بار غیرخطی ایجاد می شود و هارمونیک های جریان خط تحت بارهای متوازن و نامتوازن را جبرانسازی می کند. در نتیجه این شبیه سازی، دریافت می شود که یک فیلتر توان اکتیو، روش بهتری برای کاهش اعوجاج هارمونیک کل (THD) می باشد.

مدیریت کیفیت توان، یکی از مسائل اصلی است که امروزه صنعت برق با آن مواجه شده است. کیفیت توان، عمدتاً تحت تاثیر تولید هارمونیک ها قرار می گیرد. افزایش رشد تجهیزات الکترونیکی، مقدار زیادی هارمونیک در سیستم های توزیع تولید می کند که این بخاطر جریان های غیرسینوسی مصرف شده بوسیله بارهای غیرخطی است. در این پروژه، یک فیلتر توان اکتیو شنت پیشنهاد شده است. روش متداول حذف هارمونیک ها با استفاده از فیلتر پسیو ممکن است از مسئله پارازیت ها رنج ببرد. نشان داده شده که فیلتر اکتیو سه فاز مبتنی بر نظریه p-q را می توان برای رفع هارمونیک و تصحیح ضریب توان پیاده سازی نمود. حذف هارمونیک انجام شده بوسیله فیلتر اکتیو در این پروژه نشان داده شده و بوضوح «اعوجاج هارمونیک کل» (THD) با و بدون فیلترهای اکتیو، محاسبه می شود.

این شبیه سازی در محیط نرم افزار متلب (MATLAB) انجام شده است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مقاله بهبود کیفیت توان با فیلتر توان اکتیو شنت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.