دانلود شبیه سازی مولد موج های مربعی، مثلثی و سینوسی با دامنه و فرکانس متغیر در پروتئوس

خلاصه:

یکی از مشخصه های کاربردی و بااهمیت برنامه پروتئوس، داشتن ابزارهای اندازه گیری و همچنین منابع تولید سیگنال می باشد. همچنین در این نرم افزار می توان منابع تغذیه مناسب و منابع تحریک مانند مولدها را به طراحی اضافه نمود و نقطه هایی که نیازمند ترسیم شکل موج آنها با پروب ها هست را تعریف کرد. همچنین در این نرم افزار می توان گراف های مناسب برای شبیه سازی شکل موج های آنالوگ و دیجیتال را انتخاب نمود. به واسطه این مشخصه ها می توان شبیه سازی های کاربردی زیادی را در این نرم افزار پیاده سازی کرد که در این پروژه نیز از این مشخصه ها استفاده شده است. هدف از این پروژه، طراحی و شبیه سازی و ساخت یک مولد امواج متقارن مربعی، مثلثی و سینوسی در محیط نرم افزار پروتئوس می باشد.

Proteus پروتئوس
قیمت دانلود مقاله
29,200تومان
گزارشکار: دارد (7 صفحه) شبیه سازی : دارد (پروتئوس)
شرح موضوع

موج مربعی، مثلثی و سینوسی در پروتئوس

هدف از این پروژه، پیاده سازی و طراحی ژنراتور امواج مربعی، مثلثی و سینوسی در نرم افزار پروتئوس می باشد. در ادامه به توضیحاتی در مورد تولید شکل موج مربعی پرداخته شده است.

جهت تولید موج مربعی، مدار زیر را در نظر می گیریم:

نحوه کار مدار به این صورت است که آپ امپ با مقایسه ولتاژهای ورودی، ولتاژ خروجی را برابر با مثبت و یا منفی ولتاژ اشباع در نظر می گیرد. زمانی که ولتاژ پایه منفی بزرگتر از پایه مثبت باشد، ولتاژ خروجی برابر با منفی ولتاژ اشباع می شود. سپس، خازن به واسطه مقاومت R2 تا زمانی که ولتاژ آن کوچکتر از ولتاژ پایه مثبت باشد، شارژ می گردد. در این نقطه، ولتاژ خروجی آپ امپ به مقدار Vcc+ تغییر می یابد. از این نقطه نیز، ولتاژ خازن به واسطه مقاومت R2 تا زمانی که بزرگتر از ولتاژ پایه مثبت شود، شارژ می گردد.

توضیحات تکمیلی این شبیه سازی ها در فایل راهنمای این محصول موجود می باشد و در ادامه نیز شکل موج های خروجی این شبیه سازی قرار داده شده اند:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی مولد موج های مربعی، مثلثی و سینوسی با دامنه و فرکانس متغیر در پروتئوس”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.