دانلود شبیه سازی پروژه مکانیابی خطا در ریزشبکه ها با نرم افزار متلب

خلاصه:

در این پروژه، به کدنویسی یک سیستم توزیع با تعداد منابع محدود با روش امپدانسی پرداخته ایم تا بتوانیم مکان وقوع خطا در خطوط را شناسایی کنیم. در سال های اخیر، با توسعه انرژی پراکنده، استفاده از فتوولتائیک، توان بادی و دیگر انواع انرژی های نو گسترش یافته و باعث روی کار آمدن ریزشبکه ها شده است. زمانی که خطایی در این شبکه ها رخ می دهد، نه تنها زیان های اقتصادی زیادی را به بار می آورد، بلکه مساله مکانیابی این خطاها را نیز پررنگ تر و پر اهمیت تر می کند. در همین راستا، تشخیص و مکانیابی دقیق این خطاها در ریزشبکه ها، به مساله پژوهشی بسیار مهمی تبدیل گشته است.

متلب
قیمت دانلود مقاله
78,000تومان
گزارشکار: دارد (در یک فایل 1 صفحه ای به توضیحات شبیه سازی پرداخته شده است) شبیه سازی : دارد (دو ام فایل متلب)
شرح موضوع

پروژه مکان یابی خطا در ریزشبکه

امروزه، حجم گسترده ای از منابع انرژی تجدیدپذیر و سیستم های ذخیره سازی انرژی وارد سیستم های قدرت متداول و سنتی شده اند. با این حال، نفوذ زیاد تولید پراکنده می تواند سیستم های توزیع توان قدیمی را به چالش بکشد. این چالش ها می توانند شامل اعوجاج ولتاژ و فرکانس و نیز مسائل حفاظتی باشند. بنابراین، استفاده از ریزشبکه ها که دارای سیستم کم ولتاژ به همراه سامانه های ذخیره سازی توان برای مناطق محلی و کم جمعیت می باشند می تواند گزینه مناسب و جذابی برای دولت ها تلقی گردد.

با این حال، همانطور که در بخش خلاصه نیز ذکر شد، خطاهایی در این ریزشبکه ها رخ می دهد که تعیین دقیق محل آنها می تواند مساله ای بسیار حیاتی و مهم باشد که در این پروژه، به آن پرداخته شده است.

این شبیه سازی دارای دو قسمت می باشد.

در قسمت اول، یک شبکه تست مثلا 22 باسه را طراحی کرده ایم که تصویر شماتیکی آن در ادامه قرار داده شده است. در ادامه، با استفاده از تکنیک امپدانسی و اضافه کردن تک تک شاخه ها، ماتریس را به دست آورده ایم. درایه های نیمه بالایی ماتریس را در متغیر X و درایه های خط خروجی را به صورت باینری در متغیر Y ذخیره کرده و نهایتا هر دو را در یکجا ذخیره کرده ایم.

در بخش دوم پروژه نیز، شبکه عصبی پیشرو با حالت چند لایه ای را معرفی کرده و داده های آن را در سه دسته: آموزش، تست و اعتبارسنجی، تقسیم بندی کرده ایم. در ادامه، این شبکه عصبی را آموزش داده ایم که به واسطه آن، نتایج به صورت مربعات خطا و همچنین تعداد نمونه خطا، نمایش داده می شوند.

توضیحات بیشتر مربوط به این شبیه سازی، داخل محصول قرار داده شده است. در ادامه نیز، تصویری از محیط شبیه سازی را قرار داده ایم:


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی پروژه مکانیابی خطا در ریزشبکه ها با نرم افزار متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.