دانلود شبیه سازی کوانتیزاسیون سیگنال و خطای کوانتش در متلب

خلاصه:

فرآیند کوانتیزاسیون یکی از بخش های تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال است. این فرآیند به دلیل اینکه از تقریب استفاده می کند دارای خطا می باشد و به آن خطای کوانتش گفته می شود. در این پروژه، فرآیند کوانتیزاسیون و خطای مربوط به این فرآیند در نرم افزار متلب شبیه سازی شده است و به همراه گزارش کار بعد از خرید قابل دانلود می باشد.

متلب
قیمت دانلود مقاله
22,000تومان
گزارشکار: دارد (۵ صفحه) شبیه سازی : در نرم افزار متلب
شرح موضوع

کوانتیزاسیون

بسیاری از سیگنال های موجود در طبیعت به صورت آنالوگ یا پیوسته می باشد. با توجه به گسترش سیستم های دیجیتالی نیاز ضروری به تبدیل سیگنال آنالوک به دیجیتال برای انتقال و پردازش، وجود دارد. یکی از بخش ها و مراحل تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال فرآیند کوانتیزاسیون است. به زبان ساده فرآیند کوانتیزاسیون یعنی فرایند تبدیل گستره ای از مقادیر سیگنال ورودی، به گستره ی کوچکتری از مقادیر، در خروجی به طوری که مقادیر سیگنال خروجی، تقریبی خوبی از مقادیر سیگنال ورودی باشند.

هرجا که صحبت از تقریب باشد، خطا نیز وجود دارد. لذا وجود تلفات و خطا در کوانتیزاسیون بخش غیر قابل انگاری است که با مفهوم خطای کوانتش مشخص می شود. آسانترین روش برای کوانتیزه کردن یک سیگنال، این است که نزدیک ترین عدد دیجیتال ( ۰و ۱) را با مقدار سیگنال آنالوگ در آن لحظه جایگزین کنیم.

در این پروژه، کوانتیزاسیون سیگنال و خطای کوانتیزاسیون برای تعداد ۳ و ۵ بیت  در متلب شبیه سازی شده است. نتایج برای هر دو حالت با یکدیگر مقایسه شده و همانطور که انتطار میرفت با افزایش تعداد بیت ها میزان خطا کاهش یافته است.

در ادامه بخشی از نتایج حاصل از شبیه سازی ها نشان داده شده است.

کوانتیزاسیون

کوانتیزاسیون


نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود شبیه سازی کوانتیزاسیون سیگنال و خطای کوانتش در متلب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 14 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.