دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر استخراج نوکلئیک اسید

عنوان

آشنایی با مبحث نوکلئیک اسید

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 38
فرمت فایل : ppt و pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان و علاقه مندان به این مبحث

این پاورپوینت انگلیسی برای آشنایی با مبحث نوکلئیک اسید است که در 38 اسلاید به صورت قابل ویرایش و با قالب بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
49,000تومان
توضیحات

نوکلئیک اسید (پاورپوینت انگلیسی)

این پاورپوینت که به زبان انگلیسی تهیه شده به بررسی مفاهیم نوکلیئیک اسیدها و استخراج آنها پرداخته است. نوکلئیک اسید یا اسید نوکلئیک، مولکولی بیولوژیک است که در ساختار ژنتیک همه سلول‌ ها و ویروس‌ ها نقش دارد. دو نوع اصلی از آن وجود دارد: اسید ریبونوکلئیک (RNA) و اسید دی اکسی ریبونوکلئیک (DNA). هر دو نوع نوکلئیک اسید تشکیل شده از زنجیره‌ های پلیمری نوکلئوتیدها هستند.

نوکلئوتیدها ساختار پایه ‌ای آنها هستند و شامل سه مولکول کلیدی است: پنتوز (پنج‌کربنی)، گروه فسفات و یک پایگان (آدنین، تیمین، سیتوزین، گوانین یا اوراسیل در RNA). با ترکیب این سه مولکول با هم، زنجیره‌های نوکلئیک اسید تشکیل می‌شوند.

نوکلئیک اسید

DNA، نوع اصلی آن است که در هسته سلول‌ ها وجود دارد. آن به عنوان حامل اطلاعات ژنتیکی عمل می‌ کند و الگوی ساختهای بیولوژیکی را برای سلول تعیین می‌ کند. DNA شامل دو زنجیره پلیمری است که به هم وصل شده ‌اند و به شکل هلیس (زنجیره ‌های پیچیده) قرار گرفته ‌اند.

RNA، نوع دیگر نوکلئیک اسید است که در سلول‌ ها و ویروس‌ ها وجود دارد. RNA نقش مهمی در ترجمه اطلاعات ژنتیکی و سنتز پروتئین‌ ها دارد. آن نیز شامل زنجیره ‌های پلیمری است که به صورت خطی قرار گرفته ‌اند.

نوکلئیک اسیدها عملکردهای مختلفی در سلول دارند، از جمله تکثیر ژنتیکی، ترجمه پروتئین‌ ها، سنتز پروتئین ‌ها و کنترل بیان ژنتیکی. آنها نقش مهمی در توسعه و عملکرد سلول‌ ها و سازمان بدن انسان دارند.

این پاورپوینت به زبان انگلیسی می باشد و در 38 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 5 آن قرار داده شده است:

RNA & DNA

با توجه به اهمیت نوکلئیک اسیدها در بیولوژی، مطالعه و فهم صحیح از ساختار و عملکرد آنها برای تحقیقات در حوزه بیوشیمی و ژنتیک بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 15 این پاورپوینت قرار داده شده است:

نوکلئیک اسید

نوکلئیک اسیدها یا DNA و RNA، مولکول های بسیار پیچیده ای هستند که در سلول های تمامی ارگانیسم ها یافت می شوند. این مولکول ها مسئول انتقال و ذخیره اطلاعات ژنتیکی در سلول هستند.

DNA (Deoxyribonucleic acid)، نوعی نوکلئیک اسید است که در هسته سلول های تمامی ارگانیسم ها یافت می شود. ساختار DNA دوزنجیره ای است که هر زنجیره از یک سری نوکلئوتید تشکیل شده است. هر نوکلئوتید شامل یک پنج‌کربنی شکل گرفته از دوزین شکل دو پنجره ای، یک گروه فسفات و یک پایه نیتروژن دارد. پایه های نیتروژنی A، T، C و G به ترتیب برای adenine، thymine، cytosine و guanine است. دو زنجیره DNA با پایه های نیتروژنی خود به یکدیگر پیوسته اند و به شکل دوزنجیره‌ای پیچیده درآمده اند.

RNA (Ribonucleic acid)، نوع دیگری از نوکلئیک اسید است که در سلول ها یافت می شود. RNA به عنوان یک کپی از DNA عمل می کند و برای ترجمه اطلاعات ژنتیکی به پروتئین ها مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار RNA به طور کلی شبیه به ساختار DNA است با این تفاوت که در RNA پایه thymine با پایه‌ی uracil جایگزین شده است.

نوکلئیک اسیدها بسیار مهم برای سلول هستند و در فرآیندهای زیادی مانند تقسیم سلولی، ترجمه ژنتیکی و ساخت پروتئین ها نقش دارند. همچنین، بررسی DNA و RNA در تشخیص برخی بیماری ها مانند سرطان و بیماری های ژنتیکی نقش مهمی دارد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر استخراج نوکلئیک اسید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.