دانلود پاورپوینت آشنایی با بیابان های ایران: علل پیدایش، پوشش های گیاهی و مشخصات اقلیمی

عنوان

نگاهی بر بیابان های ایران

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 24
فرمت فایل : ppt - pptx نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی بیابان های ایران: علل پیدایش، پوشش های گیاهی و مشخصات اقلیمی آن ها به صورت قابل ویرایش در 24 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
19,000تومان
توضیحات

معرفی بیابان های ایران

بیابان های ایران یکی از مهمترین منابع طبیعی این کشور هستند و به عنوان یکی از بزرگترین بیابان های جهان شناخته می‌ شوند. علل اصلی پیدایش بیابان های ایران شامل کمبود باران، بادهای گرم و خشک و تغییرات اقلیمی هستند.

این پاورپوینت در 24 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 3 آن قرار داده شده است:

علل پیدایش بیابان های ایران

بیابان های ایران در بخش‌ های مختلفی از کشور واقع شده‌ اند، اما بزرگترین آن‌ ها در منطقه مرکزی و جنوب شرقی کشور قرار دارند. بیابان‌ های ایران به دلیل کمبود باران و رطوبت، دارای مناظر زیبا و چشمگیری هستند که به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم در ایران شناخته می‌ شوند.

پوشش گیاهی بیابان های ایران به دلیل شرایط آب و هوایی سخت و نامناسب بسیار کم است. گیاهان مقاوم به شرایط خشک و گرم مانند کاکتوس، پنجه‌ داران، پوآ، توپخانه و … در این مناطق رشد می‌ کنند. علاوه بر این، در برخی مناطق بیابان های ایران، گیاهان خاردار و علفزار نیز مشاهده می‌ شود.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 16 این پاورپوینت قرار داده شده است:

رویش های کویری

اقلیم بیابان های ایران به دلیل وجود بادهای گرم و خشک و تغییرات اقلیمی شدید، بسیار خشک و گرم است. دمای هوا در این مناطق در تابستان به بالای 50 درجه سانتیگراد می‌ رسد و در زمستان نیز به زیر صفر درجه سانتیگراد می‌ افتد. بادهای شدید و گرم نیز از جمله ویژگی‌ های آب و هوایی بیابان های ایران هستند که موجب تبخیر زیاد و کاهش رطوبت هوا می‌ شوند.

با توجه به شرایط سخت و نامناسب آب و هوایی، بیابان های ایران به عنوان یک منطقه حساس و آسیب پذیر محسوب می‌ شوند. تغییرات آب و هوایی و فعالیت‌ های انسانی ممکن است منجر به تخریب و خشک شدن بیابان ها شود که این موضوع می‌ تواند منجر به مشکلات جدی در زمینه زندگی حال و آینده جامعه‌ های محلی شود.

بیابان

به عنوان یک منبع طبیعی با ارزش، حفظ و حمایت از بیابان های ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است. اقدامات مناسب در زمینه حفاظت از پوشش گیاهی، محافظت از منابع آب، کنترل کشتار حیات وحش و ترویج فعالیت‌های کشاورزی پایدار می‌ تواند به حفظ این منابع طبیعی کمک کند.

فهرست مطالب:

  • تاریخ
  • علل پيدايش
  • کویرهای ایران
  • دشت لوت
  • پوشش گیاهی دشت لوت
  • دشت کویر
  • پوشش گیاهی و جانوری
  • مشخصات اقلیمی
  • خاکهای مناطق خشک و کویری ایران
  • و …

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با بیابان های ایران: علل پیدایش، پوشش های گیاهی و مشخصات اقلیمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 5 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.