دانلود پاورپوینت آشنایی با بیماری پسوریازیس (Psoriasis)

عنوان

مطالعه ای بر بیماری پسوریازیس (Psoriasis)

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 13
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به آشنایی با بیماری پسوریازیس (Psoriasis) در 13 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
71,900تومان
توضیحات

بیماری پسوریازیس (Psoriasis)

پسوریازیس یک بیماری مزمن و التهابی است که بر روی پوست ایجاد می‌ شود و باعث تشکیل زبری‌ ها و لکه‌ های قرمز و خشک می‌ شود. این بیماری معمولاً در مناطق مختلف بدن ایجاد می‌ شود، اما بیشتر در نقاط مثل زانو، سر دست و پا، پوست سر و قسمت پشت بدن مشاهده می‌ شود.

علائم این بیماری شامل زبری و خشکی پوست، قرمز شدن پوست، ترک‌ های خونریزی که در نتیجه خارش و خشکی پوست ایجاد می‌ شوند، و همچنین تغییر در رنگ پوست می‌ باشد. این علائم ممکن است در دوره‌ های مختلف به شدت متفاوتی ظاهر شوند.

عوامل مختلفی می‌ توانند باعث ایجاد یا تشدید پسوریازیس شوند. این عوامل شامل استرس، عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی، مصرف الکل یا سیگار، تغذیه نامناسب، تغییرات هورمونی، داروهای خاص و حتی تغیرات جوی محسوس مانند سرما و گرما می‌ باشد.

درمان پسوریازیس به دو صورت دارویی و غیردارویی صورت می‌ گیرد. در درمان دارویی، داروهای ضد التهاب و کورتون‌ ها استفاده می‌ شود تا علائم بیماری کنترل شود. در درمان غیردارویی نیز استفاده از کرم‌ ها و لوسیون‌ های مرطوب‌ کننده و تغذیه مناسب مورد تأکید قرار می‌ گیرد.

علاوه بر این، برخی روش‌ های تکمیلی مانند طب سوزنی، گیاه‌ درمانی و حتی تغذیه جایگزین نیز به عنوان روش‌ های کمک کننده در درمان پسوریازیس مطرح شده‌ اند. اما همچنان تحقیقات بیشتر در این زمینه نیاز است.

پسوريازيس يك بيماري است كه باعث ايجاد استرس و افسردگي در بيماران خود مي‌ شود. از این رو، پشتيباني روحي و رواني نيز بسيار مهم است. به علاوه، شناخت دقيق از علائم و عوارض بيماري و دستيابي به اطلاعات كافي درباره رژيم غذايي مناسب و راهكارهاي غير دارويي نقش بسيار مؤثري در كنترل و مديريت پسوريازيس دارد.

بیماری پسوریازیس (Psoriasis)

با تلاش و همكاري بيمار و پزشك، مي‌ توان به كنترل علائم پسوريازيس و بهبود كيفيت زندگي بيمار كمك كرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با بیماری پسوریازیس (Psoriasis)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.