دانلود پاورپوینت آشنایی با سرطان دهان

عنوان

مطالعه ای بر سرطان دهان

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 33
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به آشنایی با سرطان دهان در 33 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
27,900تومان
توضیحات

آشنایی با سرطان دهان

سرطان دهان یکی از انواع سرطان‌ های شایع است که ممکن است در هر قسمتی از دهان ایجاد شود، از جمله لب‌ ها، دهانه گلو، زبان، لثه. این نوع سرطان معمولاً به صورت توده‌ ای شروع می‌ شود و به مرور زمان اندازه آن بزرگتر می‌ شود.

علائم و نشانه‌ های سرطان دهان ممکن است شامل تغییرات در رنگ یا بافت دهان، زخم‌ های دهان یا لثه که به مدت بیش از دو هفته وجود دارد، خونریزی ناشی از لثه، درد یا تورم در دهان یا گلو، سختی در بلعیدن و تغییر در صدای شخص شامل تغییر در تلفظ و صدای خشک و خسته می‌ شوند.

عوامل خطر ابتلا به این نوع سرطان شامل مصرف تنباکو (سیگار، بلغار، پیپ و مستعمرات تنباکو)، مصرف الکل، عدم بهداشت دهان و دندان، عفونت‌ های ویروسی مانند ویروس پاپیلومای انسان (HPV)، سن بالای 40 سال و تغذیه نامناسب می‌ باشد.

برای تشخیص آن، پزشک ممکن است از رادیولوژی، بررسی‌ های خون، بیوپسی و آزمایش‌ های تصویربرداری مانند اسکن CT یا MRI استفاده کند. درمان آن ممکن است شامل جراحی برای برداشتن توده، رادیوتراپی و کيميا درماني باشد.

برای پیشگیری از آن، مهم است که به بهداشت دهان و دندان دقت کنید، مصرف تنباکو و الکل را کاهش دهید، غذاهای سالم و پر از مواد ضد اکسیدان مصرف کنید و با پزشک خود درباره واکسیناسیون HPV صحبت کنید.

در نهایت، اگر علائم و نشانه‌ های این نوع سرطان را تجربه می‌ کنید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید تا بتوانید درمان مناسب را دریافت کنید. سرطان دهان اگر زود تشخیص داده شود، قابل درمان است و احتمال بهبود بسیار بالاتر است.

سرطان دهان

فهرست مطالب:

مقدمه

اپیدمیولوژی سرطان دهان

روند(Trend)

محدودیت های درمان

عوامل تاثیر گذار در بقاء آن

اتیولوژی

کادر 2-15 اتیولوژی سرطان دهان

تدابیر پیشگیرانه تاریخچه کامل پزشکی

معاینه های دهانی به صورت کلی و جزئی

توصیه ها به بیمار

رویکرد بهداشت عمومی

توسعه مهارت های شخصی

نتیجه گیری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با سرطان دهان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 2 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.