دانلود پاورپوینت آشنایی با ممریستور (Memristor): تاریخچه، ساختار، نحوه عملکرد و کاربردها

عنوان

مطالعه ای بر ممریستور (Memristor)

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 20
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) بسیار زیبا و حرفه ای طراحی شده است به بررسی مفهوم ممریستور (Memristor) به صورت قابل ویرایش در 20 اسلاید پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
29,000تومان
توضیحات

ممریستور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ممریستور یا همچنین به عنوان حافظه مقاومتی شناخته می‌ شود، یک عنصر الکترونیکی است که در سال ۲۰۰۸ توسط دکتر لئون چو و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا معرفی شد. این عنصر الکترونیکی قابلیت ذخیره و تغییر مقدار مقاومت الکتریکی را دارد.

این پاورپوینت در 20 اسلاید تهیه شده و در ادامه نیز تصویر مربوط به اسلاید شماره 2 آن قرار داده شده است:

ممریستور

ممریستور چهار ویژگی اصلی را دارد: مقاومت الکتریکی، جریان، ولتاژ و حافظه. در حالت پایه، مقاومت ممریستور بسیار بزرگ است و جریان از آن عبور نمی‌ کند. با اعمال ولتاژ به آن، مقاومت آن تغییر می‌ کند و جریان از آن عبور می‌ کند. این تغییر در مقاومت الکتریکی به صورت پایدار است و حافظه را ایجاد می‌ کند. با اعمال ولتاژ معکوس، مقاومت ممریستور دوباره به حالت اولیه بازمی‌ گردد.

در ادامه، تصویر مربوط به اسلاید شماره 17 این پاورپوینت قرار داده شده است:

کاربرد

ممریستورها قابلیت ذخیره اطلاعات را در دستگاه‌ های الکترونیکی فراهم می‌ کنند و به عنوان یک جایگزین پتانسیل بالا برای حافظه فلش استفاده می‌ شوند. این عناصر الکترونیکی سرعت بالا، دوام بالا و مصرف انرژی کمتری نسبت به حافظه فلش دارند. همچنین، ممریستورها می‌ توانند در سیستم‌ های هوش مصنوعی و شبکه‌ های عصبی مورد استفاده قرار گیرند، زیرا قابلیت شبیه‌ سازی سیناپس‌ های عصبی را دارند.

ممریستور

از آنجا که ممریستورها توانایی ذخیره و تغییر مقدار مقاومت را دارند، این عناصر الکترونیکی به عنوان یک پله مهم در توسعه تکنولوژی حافظه و سیستم‌ های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. با ادامه تحقیقات و توسعه در زمینه ممریستورها، امیدواریم که بتوانیم بهبود‌های بزرگی در زمینه حافظه و سیستم‌ های الکترونیکی داشته باشیم.

فهرست مطالب:

  • مقدمه
  • تاریخچه
  • ممریستور
  • ساختار و نحوه عملکرد
  • کاربردها

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت آشنایی با ممریستور (Memristor): تاریخچه، ساختار، نحوه عملکرد و کاربردها”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.