دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

عنوان

مروری بر اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

سال تهیه : 1402 تعداد اسلاید : 13
فرمت فایل : pptx-ppt نوع فایل : پاورپوینت
کیفیت : طلایی مناسب : دانشجویان

در این پاورپوینت که با قالب (تم) زیبا و حرفه ای طراحی شده است به مطالعه ای بر اختلال شخصیت اسکیزوتایپال در 13 اسلاید و فایل قابل ویرایش پرداخته ایم. در صورت وجود هر گونه مشکل لطفا با بخش پشتیبانی به شماره 09360147484 تماس بگیرید.

پاورپوینت آماده
قیمت دانلود
49,900تومان
توضیحات

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال یکی از اختلالات شخصیتی است که با وجود تمایل به انزوا، تصورات و خیالات غیر واقعی، و رفتارهای عجیب و غریب مشخص می‌ شود. افراد مبتلا به این اختلال شخصیت ممکن است دچار مشکلات در برقراری روابط اجتماعی شوند و به دلایل مختلف به عنوان “عجیب و غریب” شناخته شوند.

افراد مبتلا به اختلال شخصیت اسکیزوتایپال ممکن است دارای تصورات غیر واقعی و خیالات پردازانه باشند. آن‌ ها ممکن است با فرض کردن وقوع رویدادهای غیر واقعی یا تصور کردن وقوع رویدادهای زمان گذشته یا آینده، به نظر برسند که دارای توانایی‌ ها یا قدرت‌ های خارق‌ العاده هستند. علاوه بر این، آن‌ ها ممکن است به انزوا و تنهایی تمایل داشته باشند و از برقراری روابط اجتماعی فعالانه خودداری کنند.

افراد مبتلا به این اختلال شخصیت ممکن است دچار رفتارهای عجیب و غریب شوند. آن‌ ها ممکن است با داشتن تفکرات و نگرش‌ های منحرف، رفتارهای نامتعارف یا عجیب و غریب از خود نشان دهند. همچنین، آن‌ ها ممکن است دچار مشکلات در برقراری ارتباط با دیگران شوند و ناتوان در ابراز احساسات و افکار خود باشند.

به علاوه، افراد مبتلا به اختلال شخصیت اسکیزوتایپال ممکن است دچار مشکلات در کنترل احساسات خود شوند. آن‌ ها ممکن است دچار تغییرات ناگهانی در حالت خلق و خو، اضطراب یا هراس، و گاهی حتی افسردگی شوند.

برای تشخیص و درمان اختلال شخصیت اسکیزوتایپال، لازم است که فرد تحت نظر یک روانشناس یا روانپزشک قرار گیرد. درمان این اختلال شامل مشاوره روانشناسی، درمان‌ های دارویی، و گاهی حتی درمان‌ های گروهی یا خانوادگی ممکن است. هدف درمان این اختلال، کمک به فرد برای بهبود برقراری روابط اجتماعی، کاهش تصورات غیر واقعی، و بهبود کنترل احساسات و رفتارهای عجیب و غریب است.

در نهایت، لازم به ذکر است که اختلال شخصیت اسکیزوتایپال یک بیماری جدی است که نیاز به تشخیص و درمان صحیح دارد. همچنین، حمایت و پشتیبانی از فرد مبتلا به این اختلال نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت او دارد.

اختلال شخصیت اسکیزوتایپال

فهرست مطالب:

تعريف شخصیت اسکیزوتایپال

علت ابتلا به آن

علائم ابتلا

شیوع اين اختلال چقدر است و کدام جنسیت بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارد‌.

تفاوت اختلال شخصیت اسکیزوتایپال با اسکیزوفرنی چیست.

درمان

عوارض عدم درمان بیماری

نتیجه گیری

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مطالعه ای بر اختلال شخصیت اسکیزوتایپال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =

آموزش برنامه نویسی

پشتیبانی

ارتباط با ما

  • شماره تماس : 09360147484
  • ایمیل : info@sigmaland.ir

نماد اعتماد الکترونیکی

لوگو طلایی

logo-samandehi
تمامی حقوق مادی و معنوی برای سایت سیگمالند محفوظ است.